Je raakt echt kant nog wal met je argumenten.
Radiator als intake voor Zen 2 verhoogt amper je kast temperatuur omdat je water temperatuur maar tussen de 20 en 30 graden zal zijn. Intake kan dus nooit boven 30 graden zijn. Ik heb dit zelf uitvoerig getest met meerdere AIOs en mijn custom loop.
Radiator als outtake betekent 10 graden hogere processor temperatuur op zn minst en radiator als intake heeft vrijwel geen invloed op VRM en geheugen mits je voldoende outtake fans hebt. Radiator als output dan laat je lekker de GPU je processor opwarmen net als bij een grote luchtkoeler wat dus niet optimaal is voor CPU koeling.
Buldzoid legde dit mooi uit in 1 van zijn videos. Als jouw VRM de radiator als outtake nodig heeft dan heb je een rotzooi moederbord. (MSI MPG series etc).
Mijn Idle temps zijn 25-35 graden met custom loop en waren 30-40 met AIO. Programma's als Google Chrome zijn problematisch voor processor idle load bijvoorbeeld. Maar bij normaal gebruik en edge blijven mijn temps vrijwel 25-35 graden idle.
Een ander ding dat idle temps enorm verhoogt is de optie in Ryzen 'RM Animations' als je die aanzet gaan idle temps zo'n 10 graden omhoog.
En mijn argument houdt makkelijk stand want Ryzen 2000 werkte net zo als Ryzen 3000 met boosten maar had dit probleem bijna niet met het springen van temperaturen. Puur om de reden van grote chipoppervlak en dus makkelijker af te voeren hitten naar de koeler. Als jij een 3-6 graden wil winnen met Ryzen 3600, 3700X 3800X pak dan maar eens liquid metal. Dit verhoogt enorm the hitte geleiding voor het kleine chip oppervlak en verlaagt temperaturen voor mijn setups met 3-6 graden vergeleken met Kryonaut of Noctua NT-H1 . Helaas vreet het in de IHS en wil ik het daarom niet meer gebruiken.
Jij praat maar hebt volgens mij geen echte ervaring met het platform. Ik draai hier 2 systemen en ben in het bezit van verscheidene AIO koelers, Luchtkoelers, Thermal pastes, CPU blokken, processoren, moederborden en geheugen kits waar ik uitvoerig op getest heb.
Leuk dat jij een mening hebt maar sorry het is echt te ver van de werkelijkheid af. Wat jij aangeeft is theoretisch hoorzeggen. Copy paste broscience.
Toon resultaten. Ik heb ze.
[
Voor 4% gewijzigd door
Cidious op 24-01-2020 17:22
]