Hoe plank onder aan keukenkast verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-05 23:59
Hey

Ik heb een keukenkast op kot en daaronder zaten muisjes, uiteraard begint dat niet lekker te ruiken.
Daarom wil ik daar eens onder poetsen maar die kast heeft zo'n kastvoet (plank die grond met kast verbindt).

Zie foto:
https://imgur.com/HAWKY0j

Is er een manier om die typische plank onderaan een keukenkast tijdelijk te verwijderen zodat ik daaronder kan poetsen?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Bedoel je een plint?

Meestal zitten die met een klemmetje aan de stelpootjes onder de kast vast. Beetje kracht en hij moet los komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 16:43

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ziet er oud uit.
In moderne keukens zit het vaak met klemmen om de pootjes en kun je het eraf trekken.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Anoniem: 320788 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:28:
Bedoel je een plint?

Meestal zitten die met een klemmetje aan de stelpootjes onder de kast vast. Beetje kracht en hij moet los komen.
Tenzij ze zoals vroeger een sokkel maakten waar de kasten op staan. En op die sokkel de plint word genageld/gelijmd.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-05 13:35
Als het een losse plint is, dan is hij eenvoudig los te halen door er voorzichtig iets achter te haken en dan rustig kracht erop te zetten. Is dit niet een losse plint dan hangt het van de gehele constructie af.

Heb je al contact gehad met de verhuurder? Niet echt een goed idee om de keuken per ongelijk stuk te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:59

job

Hoewel zo'n losse plint vaak eenvoudig te verwijderen is, moet je wel enige grip hebben.
Probeer een plek te vinden waar er ruimte tussen de kastjes en plint zit. Meestal zit dit bij de vaatwasser en koelkastrooster (rooster kan eenvoudig los).

edit: als het dus een plint blijkt te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 10-01-2020 17:14 ]

Pagina: 1