Wasbox met foam kanon/foamlance

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 12:47
Goedemiddag!

in december was ik in Middelburg en heb daar mijn auto schoongemaakt. Nu hadden ze daar in de wasbox ook een foam kanon waar alleen schuim uit kwam. Dit ben ik zelf nog niet tegengekomen in omgeving Dordrecht. Ik weet dat het je wax laag stript, maar soms heb ik dat nodig als ik een nieuwe wax laag wil aanbrengen + het is best wel "satisfying" om je auto in een dik laag sop te zien :). Ook hadden ze daar bodemreiniging + osmose water uit een kraan.

Weet iemand of er in omgeving Dordrecht/Rotterdam een wasbox is die ook zo'n foam kanon heeft? Ik ben tot nu toe alleen standaard wasboxen tegengekomen (wassen/spoelen/borstel/wax/vlekvrij naspoelen)

In Zwijndrecht/Hendrik-Ido-Ambacht/Dordrecht/Rotterdam ben ik ze nog niet tegengekomen.

P.S. De wasbox in Middelburg was van "Kuzee"

[ Voor 11% gewijzigd door Knamix op 09-01-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56
Ja, Rotterdam Nesselande bij de brug Laan van avant-garde en laan van het magisch realisme. Boxen van Falcon Carwash. 24/7 wassen.

Velgen, voorwas, foam, hoofdwas, spoelen, shinetechs, wax, vlekvrij naspoelen.

[ Voor 23% gewijzigd door AtomicWing op 09-01-2020 17:50 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
AtomicWing schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:49:
Ja, Rotterdam Nesselande bij de brug Laan van avant-garde en laan van het magisch realisme. Boxen van Falcon Carwash. 24/7 wassen.

Velgen, voorwas, foam, hoofdwas, spoelen, shinetechs, wax, vlekvrij naspoelen.
En dat is ook echt een foam kanon? Geen simpele sop met voorwas oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
Knamix schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:22:
Ik weet dat het je wax laag stript
Is dat zo? Denk dat dat afhankelijk is van welk middel ze gebruiken in die specifieke wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Foam maakt minder goed schoon dan ze je willen laten geloven. Check YouTube maar 's.

Edit: typo

[ Voor 11% gewijzigd door Mandrake466 op 14-01-2020 19:29 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
FastFred schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:10:
[...]

Is dat zo? Denk dat dat afhankelijk is van welk middel ze gebruiken in die specifieke wasstraat.
Als ik het forum van Carclean mag geloven is het meestal vrij agressief spul wat ze erdoorheen gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:08

InFamous

excommunicado

Mandrake466 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:14:
Foam maakt minder goed schoon dan ze je willen geloven. Check YouTube maar 's.
Nee mensen hebben een verkeerd denkbeeld van foam, veelal denken dat het een of ander wondermiddel is waardoor je de auto niet meer handmatig hoeft te wassen en dat is simpelweg niet zo.

Foam heet niet voor niks pre-wash, maar het zorgt er zeker wel voor dat hardnekkig vuil als vliegjes, teer restjes etc makkelijker weg te halen zijn met de handwas.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
InFamous schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:19:
[...]

Nee mensen hebben een verkeerd denkbeeld van foam, veelal denken dat het een of ander wondermiddel is waardoor je de auto niet meer handmatig hoeft te wassen en dat is simpelweg niet zo.

Foam heet niet voor niks pre-wash, maar het zorgt er zeker wel voor dat hardnekkig vuil als vliegjes, teer restjes etc makkelijker weg te halen zijn met de handwas.
Dat is ook wat ik ga doen. Foam wil ik laten inwerken zodat er zo min mogelijk troep blijft liggen op de auto (wat krasjes kan veroorzaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
Mandrake466 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:14:
Foam maakt minder goed schoon dan ze je willen geloven. Check YouTube maar 's.
Ik doe het altijd dubbel op, eerst hoge druk afspuiten, alle grote zooi eraf. Dan de foamspuit erop, dan met de foamborstel (foamborstel eerst schoonspuiten, er zijn altijd mensen die die borstel op de grond leggen) en daarna afspuiten en dan met de glansspoel erover.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 09-01-2020 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
FastFred schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:39:
[...]

Ik doe het altijd dubbel op, eerst hoge druk afspuiten, alle grote zooi eraf. Dan de foamspuit erop, dan met de foamborstel (foamborstel eerst schoonspuiten, er zijn altijd mensen die die borstel op de grond leggen) en daarna afspuiten en dan met de glansspoel erover.
Dat jij dat durft joh.. zou persoonlijk nooit de borstel gebruiken ivm krassen. Ongeacht of het een schone borstel is of niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
Altijd eigen handschoen mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56
Knamix schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:59:
[...]

En dat is ook echt een foam kanon? Geen simpele sop met voorwas oid?
Ja, echte foam. Sop met voorwas zit in de voorwas (is zelfs een aparte lans voor foam).

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Pagina: 1