Toon posts:

RMA --> wat gebeurt er met data?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren kwam ik thuis en stond er een windows 2000 stopscherm in beeld... Reboot: geen enkele schijf gedetecteerd :(
Ik was al bang dat mn ibm 40gb dood was, maar na testen bleek mijn oude seagate schijf kapot.

Ik heb net gekeken bij seagate en ik heb nog garantie. Maar ik gebruikte die schijf als backup voor alle belangrijke documenten. Onder andere allerlei emails, word docs en vele (php)websites.
Nou weet ik dat je vaak een gerepareerde schijf terugkrijgt. Kan het dan zo zijn dat iemand anders later mijn schijf+data krijgt, of wordt alles geformatteerd? (lowlevel dus anders heeft het weinig zin)

Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat ze dat niet doen maar ik wil het even zeker weten voor ik het pakketje dat al klaar ligt verstuur :)

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

data raak je kwijt...uitgeluld.. je krijgt een andere disk.. die helemaal schoon is..
en dat gebeurt ook met de jouwe.. kunnen ze nix meer van maken.. (normaal dan)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb laatst ook een harddisk opgestuurd waar nog wat zooi opstond. Ik kreeg gewoon een hele nieuwe schijf terug. Zat helemaal netjes verpakt en gesealed in antistatisch zakkie. K denk dat ze de onderdelen van die oude harde schijf die nog te gebruiken zijn eraf slopen en verder nix. Repareren is meestal toch te duur.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik test zelf RMA bij de grootste leverancier van Nederland.

Als die schijf van jou echt niet gedetecteerd word kunnen wij hem ook niet formateren en word hij dus met data enzo naar de fabrikant gestuurd voor reparatie :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 augustus 2001 18:26 schreef Bierkameel het volgende:
Ik test zelf RMA bij de grootste leverancier van Nederland.

Als die schijf van jou echt niet gedetecteerd word kunnen wij hem ook niet formateren en word hij dus met data enzo naar de fabrikant gestuurd voor reparatie :)
Dat hij niet geformatteerd kan gaan worden weet ik wel bijna zeker, omdat er een schroeilucht uitkwam >:) Maar als ze hem later in de fabriek repareren formatten ze hem dus?

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op donderdag 02 augustus 2001 19:00 schreef Fuego het volgende:

[..]

Dat hij niet geformatteerd kan gaan worden weet ik wel bijna zeker, omdat er een schroeilucht uitkwam >:) Maar als ze hem later in de fabriek repareren formatten ze hem dus?
Als het al zo erg is word de oude vernietigd en krijg je een nieuwe :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Mooizo! Nouja ik ga hem iig gewoon opsturen naar seagate (die zitten blijkbaar ergens op schiphol) en het zal allemaal wel goed komen dan :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 18:05
Op donderdag 02 augustus 2001 19:16 schreef Fuego het volgende:
Mooizo! Nouja ik ga hem iig gewoon opsturen naar seagate (die zitten blijkbaar ergens op schiphol) en het zal allemaal wel goed komen dan :)
Yeps, Koolhovenlaan 1, 1116 NB Schiphol-Rijk

Heb er al zoveel hds heengestuurd dat ik t ongeveer wel uit mn hoofd ken :)

Seagate rma is zwaar ok, lekker snel vind ik. Via leveranciers is t een 10-jarenplan.. (Bierkameel, welke werk jij? maybe heb ik je wel eens aan foon gehad :) )
Werk zelf in pjoetertoko, dus regelmatig met verrotte schijven te maken.

Seagate / WD / IBM zijn ok,
Maxtor is SLOOOOM, schijf mag je naar Ierland opsturen

Quantum was altijd vrij lastig (mailen, zeiken om facturen enz), is nu Maxtor, dus zal niet veel beter geworden zijn :)

Fujitsu en Samsung.. dunno, maar paar schijven van gehad, en degene die verrot waren zaten buiten garantie :)

• The_Ghost
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Op vrijdag 03 augustus 2001 00:41 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Yeps, Koolhovenlaan 1, 1116 NB Schiphol-Rijk

Heb er al zoveel hds heengestuurd dat ik t ongeveer wel uit mn hoofd ken :)
ehhhh 1119 NB hoor... :)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Op donderdag 02 augustus 2001 18:19 schreef Fuego het volgende:

Maar ik gebruikte die schijf als backup voor alle belangrijke documenten. Onder andere allerlei emails, word docs en vele (php)websites.
Waarom bekommer je om de data die op de schijf staat. Je kunt, als het bovenstaande zin klopt, de gegevens zo op een nieuwe schijf terugzetten. Of gaat het om die paar minuten dat je er mee bezig moet zijn om dat terug te zetten?

Immers meer dan een paar min. kan het niet zijn om een backup proces op te starten, daarna kun je rustig weer andere dingen doen.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1