Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen? Gamen op 1080p@144hz is allereerst mijn doel. Wellicht een goed aantal jaren later wel upgraden naar 1440p maar denk dat eerstgenoemde echt ruim voldoende is voor mijn huidige gebruik en benodigdheid op het moment.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Graag onder de 1000 euro maar een paar tientjes meer is geen probleem. Dit voor de componenten van de pc inclusief de 144hz 1080p monitor

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Muis, toetsenbord heb ik nog wel liggen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Niet specifiek speciale componenten. SSD blijkt toch wel een must tegenwoordig. Voor de rest hoef ik niet 5tb aan opslag o.i.d dus ik denk dat ik onder de normale benodigdheden val?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Kijkende naar de BBG's en verscheidene tech youtubers neig ik wat betreft CPU naar ryzen, ook vanuit het kostenoogpunt. Wat betreft GPU hou ik het liever bij nVidia. Dit omdat ik na enkele vervelende verhalen omtrent AMD gpu's en drivers/algemene stabiliteit hier toch een beetje huiverig voor ben geworden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik speel voornamelijk competitive titels zoals csgo en league of legends maar daarnaast ook wel eens de grotere titels. Ik heb echter geen problemen om hier wat settings terug te schroeven. Met deze setup zou ik dus wat betreft de competitive titels minimaal 144+ fps halen. De hoogst mogelijke frames binnen het budget op AAA titels is daarnaast voor mij voldoende.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb dit lijstje samengesteld en was benieuwd of dit wat betreft componentenkeuze het beste bang for buck is. De monitor heb ik gekozen op basis van reviews. Als jullie nog andere ideeën hebben voor het systeem hoor ik het graag!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,05€ 195,05
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,99€ 74,99
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 249,-€ 249,-
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 57,-€ 57,-
1MonitorenAOC 24G2U/BK Rood, Zilver€ 185,13€ 185,13
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 73,90€ 73,90
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 512GB€ 73,-€ 73,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 974,02

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thehope
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-03-2024
ik zou zelf voor de ryzen 5 2600 en dan voor de rx 5700 grafische kaart. De rest is prima, ik wil wel echter vermelden dat bij de case die je hebt gekozen het io shield niet altijd goed klikt, dit heb ik nameljk zelf meegemaakt bij een vriend van mij en was erg irritant. Kijk ook nog even naar de meest recente bbg.

[ Voor 7% gewijzigd door Thehope op 09-01-2020 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombje
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-04 22:31
Weet je zeker dat je aan 512GB genoeg hebt? Met Windows en een paar AAA games zit die al snel vol.
CPU en GPU combo is prima voor 1080p gaming, maar als je een krachtiger systeem wil, is wat @Thehope hierboven zegt een goed idee. Dan zou ik wil een 550 Watt voeding aanraden voor de zekerheid.

Verder leuk systeem en hiermee zou je zeker in competitive games en settings zeker 144+ fps moeten halen. In zwaardere AAA games is 60+ fps ook goed haalbaar op high/ultra settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thombje schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:16:
Weet je zeker dat je aan 512GB genoeg hebt? Met Windows en een paar AAA games zit die al snel vol.
CPU en GPU combo is prima voor 1080p gaming, maar als je een krachtiger systeem wil, is wat @Thehope hierboven zegt een goed idee. Dan zou ik wil een 550 Watt voeding aanraden voor de zekerheid.

Verder leuk systeem en hiermee zou je zeker in competitive games en settings zeker 144+ fps moeten halen. In zwaardere AAA games is 60+ fps ook goed haalbaar op high/ultra settings.
De gekozen voeding is prima. heeft aparte 12V VGA Rail op 20A, en kan prima een RX5700 voeden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombje
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-04 22:31
Hackus schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:29:
[...]

De gekozen voeding is prima. heeft aparte 12V VGA Rail op 20A, en kan prima een RX5700 voeden.
Oke goed om te weten, RX5700 toch niet zo hongerig als gedacht. 8)7
Dat van de voeding wist ik niet. Is elke 80 plus gold 450 Watt voeding dan genoeg, of moet het specifiek 12V VGA Rail op 20A hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thombje schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:41:
[...]

Oke goed om te weten, RX5700 toch niet zo hongerig als gedacht. 8)7
Dat van de voeding wist ik niet. Is elke 80 plus gold 450 Watt voeding dan genoeg, of moet het specifiek 12V VGA Rail op 20A hebben?
Dat zegt niets die 80 plus. als de kwaliteit minder is, en single rail, zou ik meer wattage kopen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thehope schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:02:
ik zou zelf voor de ryzen 5 2600 en dan voor de rx 5700 grafische kaart. De rest is prima, ik wil wel echter vermelden dat bij de case die je hebt gekozen het io shield niet altijd goed klikt, dit heb ik nameljk zelf meegemaakt bij een vriend van mij en was erg irritant. Kijk ook nog even naar de meest recente bbg.

Bedankt voor je reactie. Ik heb deze combo ook overwogen maar werd toch een beetje afgeschrokken door enkele verhalen i.v.m. drivers met deze AMD kaarten. Vandaar dat ik de 3600 & 1660 super opnam ervanuitgaande dat dit voor 1080p wel voldoende zou zijn. Ik zal mij toch nog even verdiepen in de rx 5700 lijn!
Thombje schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:16:

Bedankt! Ik heb aan 512gb eerst wel genoeg omdat ik van plan ben csgo en league de eerste tijd weer eens wat fanatieker op te pakken. Die 1 a 2 games die ik ernaast zou spelen passen verder wel op 512gb. Als ik later toch beslis om wat meer AAA games te gaan spelen was mijn gedachtegang dat ik er dan altijd nog wel wat ruimte bij zou kunnen kopen.
Pagina: 1