Vraagje over importheffingen van Amazon.de

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik wil iets bestellen op Amazon.de namelijk deze projector:

https://www.amazon.de/gp/...mbc?ie=UTF8&condition=new

Nu zie ik twee prijzen. De ene wordt verstuurd vanuit Duitsland, de andere vanuit HongKong en is een stuk goedkoper, maar dan gaan de importheffing alarmbellen bij mij alweer rinkelen.

Echter is die prijs ook inclusief BTW en de onderneming die het verkoopt heeft een Duits BTW nummer.

Dus nu de grote vraag betaal ik nu geen invoerrechten omdat het bedrijf Europees is maar het wel uit HK laat shippen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Op Tweakers verwachten we meer eigen inzet dan je nu hebt laten zien. Wat heb je zelf hier al over gevonden en wat zei Amazon en/of de verkoper hierover?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
Yorinn schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:57:
[mbr]Op Tweakers verwachten we meer eigen inzet dan je nu hebt laten zien. Wat heb je zelf hier al over gevonden en wat zei Amazon en/of de verkoper hierover?[/]
Ik heb de verkoper al gevraagd maar de responsetijd is 2 dagen dus ik hoopte dat iemand het hier misschien al weet.

Amazon zegt dit:

Customs or import fees for deliveries outside of Germany

We have no control over these fees and cannot predict the amount. Customs regulations vary considerably from country to country. For more information, it is best to contact your local customs office. Please note that you as the importer have to comply with the respective national regulations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ja je moet hier belasting over betalen. ( 21% ) en mogelijk ook nog invoerrechten.
Bedrijf is in Hongkong gevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je kunt daarna wel weer de al betaalde BTW terug vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
corporalnl schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:12:
Ja je moet hier belasting over betalen. ( 21% ) en mogelijk ook nog invoerrechten.
Bedrijf is in Hongkong gevestigd.
Niet dus het bedrijf heeft een Duits BTW nummer maar shipped vanuit HK.

Ze rekenen ook gewoon Duitse BTW op het product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
mkools24 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:23:
[...]

Niet dus het bedrijf heeft een Duits BTW nummer maar shipped vanuit HK.

Ze rekenen ook gewoon Duitse BTW op het product.
Wacht op reactie van de leverancier, want als je Amazon op een andere taal zet dan staat dat er niet.

Zag wel wat berichten over Mitech dat er mogelijk neppe tussen zitten. ( weet niet of deze verkoper ook nep is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
corporalnl schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:36:
[...]

Wacht op reactie van de leverancier, want als je Amazon op een andere taal zet dan staat dat er niet.

Zag wel wat berichten over Mitech dat er mogelijk neppe tussen zitten. ( weet niet of deze verkoper ook nep is )
De reviews zijn op zich goed maar inderdaad als er maar enig risico is betaal ik liever wat meer bij een ander en dan lekker vanuit EU laten shippen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

1299,- + 21% + invoerrechten is altijd nog goedkoper dan de 1999,- van Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
Yzord schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:22:
1299,- + 21% + invoerrechten is altijd nog goedkoper dan de 1999,- van Duitsland.
Ja dat wel maar als het maar 100 euro scheelt ofzo laat ik hem liever uit Duitsland komen. Ook makkelijker met terugsturen als er wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
Hier op Aliexpres zeggen ze tax free naar EU:

https://www.aliexpress.co...057483.0.0.243f54621ZcgCJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mkools24 Al gebeld met belastingdienst om info, of op hun site gekeken ?
mbt importkosten. het is een bedrijf uit HK en heeft DE nummer voor verkoop op Amazon.DE

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

mkools24 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:31:
[...]

Ja dat wel maar als het maar 100 euro scheelt ofzo laat ik hem liever uit Duitsland komen. Ook makkelijker met terugsturen als er wat is.
Zover ik uitreken scheelt het je rond de 400 euro, dus zeker de moeite waard.

En de Chinezen zetten haast nooit het daadwerkelijke bedrag op de invoice...goed kans dat ze er maar 250USD op zetten ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Yzord op 09-01-2020 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yzord schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:43:
[...]

Zover ik uitreken scheelt het je rond de 400 euro, dus zeker de moeite waard.

En de Chinezen zetten haast nooit het daadwerkelijke bedrag op de invoice...goed kans dat ze er maar 250USD op zetten ofzo.
Dat zegt niks, bij controle heb je de kans dat ze de Europese waarde in aangifte opnemen.
(ze lopen niet achter bij de douane ;) )

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een snelle Google zoekopdracht en je vind de informatie: gewoon even een invoer calculator gebruiken. En op de website van de Belastingdienst staat haarfijn uitgelegd, hoeveel je dient te betalen in percentages.

En iedereen die met droge ogen beweert, dat hun pakketjes altijd langs de douane glippen: die hebben of geluk, of overdrijven lichtelijk. Daarnaast frauderen de Chinezen maar al te graag voor de klanten, dus zetten ze een lagere waarde erop. Daar trapt de douane echter niet altijd op in en dan moet je alsnog aantonen, wat je betaald hebt.

Of dat ze de waarde zelf in gaan schatten en dan ben je ook de pineut, want krijg het veel betaalde belasting geld maar terug van de douane.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2020 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Hier kan je hem voor 1.459€ kopen, incl BTW en verzending: https://www.phoneclick.be...Laser-Projector-150-White Komt gewoon uit het verre België.
NB: Ik ken deze verkoper niet, heb er nog nooit iets gekocht en weet dus ook niet of hij te vertrouwen / aan te raden is. Reviews op bol zijn niet slecht: https://www.bol.com/nl/v/Phoneclick-be/1055677/#ratings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
Ok dank voor de antwoorden allemaal, ik ga hem dan gewoon in EU bestellen. Geen zin in verrassingen. Dank voor de link mathias!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het btw nummer zelf is geldig echter staat er geen naam op de registratie wat nogal vreemd is. Er hoort in VIES altijd een bedrijfsnaam te staan.

Dus het ruikt als een btw nummer maar het stinkt als een Chinees:).

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vatResponse.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:13:
Het btw nummer zelf is geldig echter staat er geen naam op de registratie wat nogal vreemd is. Er hoort in VIES altijd een bedrijfsnaam te staan.

Haha ja ik vertrouw het ook niet helemaal. Ik heb hem gemailed en nu zegt hij ineens dat het vanuit Polen wordt verstuurd.

Laat maar zitten dus, maar ik wacht nog even tot de 4K versie breder beschikbaar is en goedkoper wordt dan ga ik direct voor die :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

mkools24 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:51:
[...]

Haha ja ik vertrouw het ook niet helemaal. Ik heb hem gemailed en nu zegt hij ineens dat het vanuit Polen wordt verstuurd.
Dat hoeft op zich geen enkel probleem te zijn.
Krijg regelmatig bestellingen binnen van Amazon.de, die uit hun magazijn in Polen (gewoon EU) komen...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:50
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:13:

Dat heb ik vaker met VIES gezien. Niet elk land geeft de informatie achter het BTW-nummer door. Duitsland doet dat niet.
Pagina: 1