Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaring met "DataON" Storage Space Direct / HCI / Azure

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• EfromB
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 27-02 11:24
DataON is hardware vergelijkbaar als HP, Dell etc. maar dit is 100% toegewijd aan het leveren van Microsoft-oplossingen. Sterker nog, dat is alles wat DataON doet. De sterke relatie met Microsoft is opgebouwd in een decenium. DataON is zelfs verantwoordelijk voor het eerste Windows Server-gecertificeerde platform voor Storage Spaces.

Wij als bedrijf hebben nog geen ervaring met DataON, maar wel veel positieve reacties erover gehoord. Ook van partijen die het product hebben draaien.

Wie heeft er ervaring mee? Graag onderbouwen.
Ook ervaring met "Azure Stack HCI" is welkom.

EfromB wijzigde deze reactie 09-01-2020 15:33 (15%)

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:55

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

evertvbeek schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:41:
Wie heeft er ervaring mee? Graag onderbouwen.
Ook ervaring met "Azure Stack HCI" is welkom.
Begin eens met het posten van je eigen ervaring, wat is het doel van dit topic? Wel graag onderbouwen.... ;)

Question Mark wijzigde deze reactie 09-01-2020 14:55 (5%)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• EfromB
Question Mark schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:54:
[...]

Begin eens met het posten van je eigen ervaring, wat is het doel van dit topic? Wel graag onderbouwen.... ;)
Ja heb ik net toegevoegd, sorry ik heb nog geen ervaring met DataON.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Maar wat is nu het doel van je topic?

Zijn er specifieke vragen die je beantwoord wil zien? DataON levert meerdere oplossingen. Deze oplossingen hebben welliswaar een focus op het MS ecosysteem, maar ze bieden oplossingen op meerdere vlakken. zoals bv. storage, maar ook hybrid cloud en beheerstooling. (maar dat kun je allemaal terug vinden op hun website).

In je topicstart heb je het over "het produkt". Welk produkt bedoel je nu precies? Wat heb je er zelf al over uitgezocht nav de documentatie die er is? Waar twijfel je over? Voor welke diensten die jullie hebben zou je de produkten van DataON willen inzetten, en waarom?

Als je een discussie wilt, is het toch wel een beetje gewenst dat je wat inzet toont en die discussie ook zelf gaat starten...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• EfromB
Ja DataON levert zeker meerdere oplossingen, maar ik bedoel de oplossing met HCI. We zijn namelijk bezig om ons serverpark te vervangen van HP, naar misschien wel DataON.
We hebben nu 2 x een HP HyperV machine met een SAN. Een mogelijke oplossing is: 2 x DataON HCI-108 SFF 10GbE 1100W Node 1U.

We zijn gewend aan HP, omdat we nooit anders gehad hebben, dus het is best een stap om naar een relatief onbekend merk over te stappen. Want alles bij elkaar kost het nog behoorlijk wat, inclusief migratie, backup, routers/switches en inrichting.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:35

PcDealer

HP ftw \o/

Maar de reden dat je kijkt naar merk x is eigenlijk alleen om over te stappen. HP zou eigenlijk ook voldoen maar die hebben jullie al gehad, vinkje, doen we niet meer. :?

LinkedIn WoT Cash Converter

• EfromB
Nee dat is niet helemaal het geval, want we zijn erg tevreden met HP, maar prijskaartje verschilt een klein beetje + dat DataOn zegt dat ze de beste zijn met HCI oplossingen. Dat komt omdat ze onderdeel van microsoft zijn, ze zitten er bij de basis al bij in.

• Xiphalon
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:29
Wat voldoet er niet aan de huidige oplossing?

Wat zoek je in de nieuwe oplossing?

Welk probleem wil je oplossen?

• EfromB
Vooral de leeftijd, we willen er qua snelheid op vooruit. Ook gaan we van Windows Server 2008 naar Server 2019. Op de huidige hardware vervalt dit jaar ook de garantie, het is namelijk bijna 7 jaar oud.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:35

PcDealer

HP ftw \o/

@EfromB ik zie niet echt dat je een concreet antwoord geeft op waarom per se dit merk. Ik vermoed dat elke hedendaagse oplossing sneller zal zijn dat wat je nu hebt. Ook zie ik geen usp in een speciale Microsoft ingang. Iedereen zal wel een plugin of agent hebben.

Het komt op mij inmiddels zo over dat je aan het pluggen bent voor Dataon.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Question Mark

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

EfromB schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:08:
Nee dat is niet helemaal het geval, want we zijn erg tevreden met HP, maar prijskaartje verschilt een klein beetje + dat DataOn zegt dat ze de beste zijn met HCI oplossingen. Dat komt omdat ze onderdeel van microsoft zijn, ze zitten er bij de basis al bij in.
Als je kijkt naar een hyper-converged oplossing, dan is je redudantie geregeld door het plaatsen van meerdere nodes. Je zou afhankelijk van je design dan ook toekunnen met minder redudantie opties in de nodes, en dus kunnen kiezen voor goedkopere nodes.

Heb je al eens gekeken naar een HP, SuperMicro, Dell, etc. platform om een hyperconverged omgeving op te bouwen? Zolang hardware op de HCL staat is het prima supported, DataOn heeft daar geen voordelen in.

Het is overigens niet dat ik zeg dat DataOn geen goede keuze kan zijn, maar ik mis het "waarom" even.

Wat zijn je specifieke requirements. Wat is de SLA van de diensten die je moet leveren. Hoe wil je redudantie gaan leveren, vanuit je infra of vanuit je applicatielaag?

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 21:05

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

@EfromB zoek je nu hulp in het bepalen van een mogelijke nieuwe infrastructuur, of wil je bevestiging zien dat DataOn de juiste oplossing is voor je?

Persoonlijk zou ik niet snel van een merk afstappen, tenzij het commercieel heel erg interessant is. Maar als je slechts 2 servers hebt, dan zou ik lekker bij HPE blijven. Vooral als je daar de kennis van hebt.

Voor de meeste HCI oplossingen heb je niet voldoende aan 2 appliances/nodes maar moet je er drie hebben. Of je hebt een grote overhead voor storage replica's. Maar dat is een kwestie van rekenen.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:10
Equator schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:24:
Voor de meeste HCI oplossingen heb je niet voldoende aan 2 appliances/nodes maar moet je er drie hebben. Of je hebt een grote overhead voor storage replica's. Maar dat is een kwestie van rekenen.
Zelfs 4 minimaal voor N+1. HCI is dan inderdaad helemaal niet interessant en flink aan de prijs voor een kleine deployment.

Geen idee wat voor workloads TS heeft maar als je nu slechts 2x tin en losse storage hebt dan zou ik lekker weg blijven bij een Azure Stack / HCI (aangezien daar ook nog een extra kosten bij komen los van je hardware).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True