Draaiknop douchepaneel lekt - Krijg draaiknop er niet af

Pagina: 1
Acties:

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Hallo,

ik heb een douchepaneel van onbekend merk, met soortgelijke draaiknoppen als op onderstaande afbeelding. Ik heb alleen 1 draaiknop voor de thermostaat en 1 draaiknop met 4 standen voor de verschillende koppen. Deze laatste draaiknop lekt. Echter krijg ik deze knop er niet af. Ik heb het staafje er uit gedraaid maar krijg de rest van de knop er niet af. Ik zie ook nergens een schroefje of iets dergelijks. Ik ben bang dat ik de knop kapot maak als ik wat meer kracht zet. Is hier een truuk voor of weet iemand hoe dit moet?

B.v.d.!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pJ9PdSn/86.jpg

• TheoZ92
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-01 20:02
Bij mij zit er een klein "luikje" op de onderkant van de draaiknop. Tegenovergesteld van het staafje. Als ik deze weghaal dan zit er een inbus 3 achter.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 22:44

RvL

Even Googlen leert me dat dit volgens mij een douchepaneel van Tectake is. Misschien dat je contact met ze op kan nemen.

Althans, deze lijkt erg veel op jou plaatje

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
@TomZegers1992 Dat had de draaiknop van mijn oude douchepaneel ook, maar deze niet.

@RvL dank voor je reactie. Deze afbeelding komt van een tectake af inderdaad. Ik heb zelf een andere, volgens mij niet van het merk tectake. Maar de knoppen komen wel overeen, vandaar dat ik dit plaatje even plaatste.

Ben er overigens uit dat ik de saniscape crystal grey heb. Echter is deze niet meer in productie. Nog wel een handleiding gevonden, maar daar staat maar weinig in.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 22:44

RvL

Als dat deze handleiding is, dan lees ik daar iets in over het klepje van de thermostaatknop die er af kan om de temperatuur af te stellen.

Is dat misschien ook mogelijk met de andere knoppen? Vaak kan dat gedaan worden door een klein schroevendraaiertje te gebruiken. In het klepje of de knop zit dan vaak iets van een miniscule inkeping.

Het lijkt me toch dat ie knoppen er op een of andere manier wel van af moeten kunnen (en wel zo dat ze er ook weer op terug kunnen ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door RvL op 09-01-2020 15:21 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vergelijkbaar plaatje van hetzelfde merk
Lijkt mij inderdaad de pin eruit schroeven en daarna de knop lostrekken
:douche

[ Voor 22% gewijzigd door arjants op 09-01-2020 17:07 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Pagina: 1