Ondervloer appartement

Pagina: 1
Acties:

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-12 01:48
Dag allemaal,

In mijn appartement wil ik een nieuwe laminaatvloer van Bruynzeel leggen (al gekocht). Gezien het om een appartement gaat moet er ook een goede ondervloer onder liggen (liefst met het TUV certificaat). Nu zie ik allerlei producten voorkomen, maar grofweg is het of plastic XPS, of houtvezelachtig board.

Ook is de vloer ook niet perfect vlak of waterpas, vooral kleine hellingen en hoogteverschillen van een paar millimeter over een meter. Dit kan laminaat met een ondervloer wel overbruggen neem ik aan, of is het verstandiger om de hele eerst te egaliseren? Is een dikkere ondervloer in dit geval ook geschikter? Of betekend egalisatievermogen meer kleinere uitsteeksels in de vloer? Het gaat hier om een zandcement dekvloer met een laag lijmresten.

Zijn hier ervaringen met deze typen vloeren, of ondergronden?

Onder de oude vloer lagen 5 mm dikke boardachtige platen. De onderbuurman gaf aan loopgeluiden te kunnen horen, ookal lopen we nooit met schoenen aan in huis.

Ik heb zelf de volgende ondervloeren op het oog:Alvast bedankt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12 22:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had zelf zoiets liggen in mijn vorige appartement: https://www.eco-logisch.n...er---Soundfelt-vlas--4089
Heel snel verwerken, uitrollen en klaar. De dampfolie er onder ben je langer mee bezig. Dempt als een malle, in mijn geval was het zelfs 20dB iirc. Die kwam van Esco Vloeren af en heette Vlasfelt, maar als ik daar op zoek kom ik op bovenstaande uit. Maar je zou Esco even kunnen bellen, zitten op 4 plaatsen in NL :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:05

Honesty

kattenneus!

http://www.jumpax.nl/
Is dit iets ligt bij ons onder de PVC, is wel wat duurder maar maakt de meeste oneffenheden glad.

Festina lente

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
In mijn oude appartement gewoon deze van de Gamme gebruikt. Werkte prima!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Als je in de buurt van de Duitse grens woont zou je ook eens bij een bouwmarkt daar kunnen kijken (Bauhaus bijvoorbeeld). Vaak betere prijzen en als geluidsdemping belangrijk is ook vaak betere dempingswaardes.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:34

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik heb 2 weken geleden het zelfde probleem gehad. Uit eindelijk een deel van de oude ondervloer hergebruikt en voor de nieuwe delen dit gekocht: https://www.praxis.nl/ver...ervloerplaat-10mm/2147924

Zelf twijfelde ik ook om voor deze van de Ikea te gaan. Hoor ik erg goede dingen over: https://www.ikea.com/nl/nl/p/niva-ondervloer-80321587/

Wat betreft egaliseren, met een 1cm dikke ondervloer lijkt mij dat een paar mm verschil niet het einde van de wereld zal zijn. Als het kan eerst even met een plamuurmesje door de ruimtes heen om de boel zo egaal mogelijk te maken! :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Let op dat in de splitsingsakte of het huishoudelijk reglement van de VvE eisen kunnen zijn gesteld aan je (onder)vloer.

Voorkom ook contactgeluiden door contact tussen wand en vloer te voorkomen.

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-12 01:48
Bedankt voor de ideeën allemaal.

Inderdaad allemaal verschillende ondervloeren. Ik heb gekozen voor een 5 mm dikke polystyreen ondervloer met een geldig 10 dB certificaat. Dat egaliseert nog wat en redelijk makkelijk te leggen. Komend weekeinde ga ik leggen, ik ben benieuwd.

@Omni superens Ik heb geen auto of rijbewijs en woon in midden Nederland, dus Duitsland is wat lastig.

@nokiaan958GB In het VvE regelement staat enkel dat er een geschikte ondervloer voor geluidsreductie moet staan. Daarom ook gekozen voor een ondervloer met een 10 dB certificaat om zo later gezeur te voorkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door iDaniel op 13-01-2020 11:19 ]

Pagina: 1