Videokaart cashback misgelopen door Megekko

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Synton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
UPDATE: Megekko heeft de kaart retour genomen, super service. Graag dit topic sluiten, en misschien kan een moderator in de titel vermelden dat dit is opgelost door Megekko, ik wil Megekko niet in diskrediet brengen.

Beste tweakers,

Zou iemand mij kunnen adviseren over het volgende:
Ik heb op 4 januari een videokaart gekocht bij Megekko voor 455 euro. Hierop kon je als je voor 5 januari 23:59 had besteld een cashback op krijgen van de fabrikant op vertoon van je factuur.
Ik heb echter mijn factuur pas 6 januari ontvangen van Megekko, met daarop ook de factuurdatum 6 januari.
Nu kan ik mijn cashback niet aanvragen bij Asus (de fabrikant van de kaart) want die geven in de voorwaarde aan uit te gaan van de factuurdatum. Megekko zegt me hier niet bij te kunnen ondersteunen, ik kan echter mijn videokaart ook niet retourneren omdat het een zakelijke aankoop betreft, en dan heb je geen herroepingsrecht.

Wat te doen in deze situatie?

Alvast bedankt voor het meedenken.

[ Voor 12% gewijzigd door Synton op 16-01-2020 11:10 ]

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Veel kans dat cash back ook niet voor zakelijke facturen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
belrpr schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:47:
Veel kans dat cash back ook niet voor zakelijke facturen geld.
Daar kan ik echter niets over terugvinden in de voorwaarden https://promotion.asus.com/nl/bnl/amdvgacashback/tac
Mijn ervaring is dat dit gewoon geldt voor zakelijke aankopen, maar ik kan er naast zitten.
Hier de hoofdpagina van de actie https://promotion.asus.com/nl/bnl/amdvgacashback

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:35
Je hebt gekocht een geadverteerd product (videokaart met cashback), je krijgt een ander product (videokaart zonder cashback). Kun je niet de koop ontbinden op basis van nonconformiteit?
(disclaimer, mijn rechtenopleiding is al wat jaren geleden en niet mijn werkveld nu)

Addicted to silent computing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49
In principe heb je gegokt en verloren. Dat kan gebeuren als je een constructie aangaat met meerdere partijen en tijdsdruk.

Echter, als de leverancier de actie aanprijst bij het product ten tijde van de bestelling mag je m.i. verwachten dat ze ook al het redelijke doen om dat te realiseren, bv een factuur met een passende datum.

Aan de andere kant is het ook te snappen dat de leverancier vasthoudt aan een vaste definitie van aankoop- en factuurdatum. In dit geval toevallig de datum waarop de bestelling is bevestigd en de overeenkomst tot stand is gekomen? (Zie mogelijk ook algemene voorwaarden van de leverancier.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Megekko vragen of ze de factuur aan willen passen van 6 naar 5 januari, je hebt immers al op 4 januari betaald.

*knip* Laten we het wel legaal houden hier.

[ Voor 47% gewijzigd door Yorinn op 09-01-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:47
Heb je al een bericht naar Asus toe gestuurd met het verhaal + bewijs ? Vaak zijn ze wel goed gezind als je het netjes uitlegt. ^^

*knip* Laten we het wel legaal houden hier.

[ Voor 29% gewijzigd door Yorinn op 09-01-2020 14:00 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:42

E-Vix

Nu met sneeuw!

In de voorwaarden waar je zelf naar hebt gelinkt staat:
Bovendien kunnen zakelijke/commerciële klanten geen aanspraak maken op deze actie.
Dus deze actie was sowieso niet van toepassing op jou.

[ Voor 4% gewijzigd door E-Vix op 09-01-2020 13:03 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Synton
E-Vix schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:02:
In de voorwaarden waar je zelf naar hebt gelinkt staat:

[...]

Dus deze actie was sowieso niet van toepassing op jou.
Hier heb ik in alle haast toch overheen gelezen, dan is het duidelijk en moet ik het ermee doen. Bedankt iedereen voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Das jammer voor je, maar toch vind ik het vreemd dat Megekko niet even de factuur op de juiste datum zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:47
Navi schreef op zondag 12 januari 2020 @ 09:06:
Das jammer voor je, maar toch vind ik het vreemd dat Megekko niet even de factuur op de juiste datum zet.
Omdat hij al op de juiste datum staat. De datum dat de factuur gemaakt is is leidend. Niet de eventuele verkoop datum nog verzend datum. Het is eerder Asus die moeilijk doet. En dat factuur datum pakken ipv koop datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58
Voor veel cashbacks is een pdf/screenshot van de bestelling ook voldoende, die zal toch op 5 januari staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:30
weertenaar schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:19:
Voor veel cashbacks is een pdf/screenshot van de bestelling ook voldoende, die zal toch op 5 januari staan?
Ja maar deze niet. Hier is een factuur of (kassa)bon benodigd, tevens zijn zakelijke aankopen uitgesloten van de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:40
Synton schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:46:
Ik heb echter mijn factuur pas 6 januari ontvangen van Megekko, met daarop ook de factuurdatum 6 januari.
Nu kan ik mijn cashback niet aanvragen bij Asus (de fabrikant van de kaart) want die geven in de voorwaarde aan uit te gaan van de factuurdatum.
Het is wellicht niet eerlijk, maar het staat toch duidelijk in hun voorwaarden hoe het dus werkt.
Vooral bij zakelijke aankopen moet je hier extra scherp op zijn, leermoment voor de volgende keer...

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Synton
Megekko heeft de kaart retour genomen en het bedrag teruggestort zodat ik een andere kan bestellen.
Megekko heeft het dus super opgelost, misschien kan een moderator dit even in het topic titel vermelden.
Ik zal dit ook in het eerste bericht in dit topic vermelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:06
Synton schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:08:
Megekko heeft de kaart retour genomen en het bedrag teruggestort zodat ik een andere kan bestellen.
Megekko heeft het dus super opgelost, misschien kan een moderator dit even in het topic titel vermelden.
Opgelost dus, nice. thanks voor feedback.
PS Megekko werd sowieso al niet in diskrediet gebracht want ze hebben eigenlijk niets misdaan ;)
En topic sluiten doen we niet aan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
Arjant2 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:20:
[...]

Opgelost dus, nice. thanks voor feedback.
PS Megekko werd sowieso al niet in diskrediet gebracht want ze hebben eigenlijk niets misdaan ;)
En topic sluiten doen we niet aan hier.
Klopt, maar het kan wel zo overkomen voor iemand die hier langs dit topic komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Synton schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:08:
Je kan dit als beste antwoord markeren. Dan ziet iedereen dat het netjes is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03
Dimens schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:58:
[...]

Je kan dit als beste antwoord markeren. Dan ziet iedereen dat het netjes is opgelost.
Nope... dit is geen "Vraag"-topic maar een "Discussie"-topic, die hebben geen beste antwoord.

Daarnaast kun je (als user) niet je eigen reactie markeren als beste antwoord. ;)

Maar de tekst bovenin de TS lijkt me duidelijk genoeg.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1