Toon posts:

Wat god echt is/Profeten/het heelal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik "is goed goed" gelezen heb, schrijf ik het volgende.

Er is geen kwestie van goed of kwaad, satan of god, hemel en hell. Want het bestaat allemaal niet.

Die dingen zijn gewoon als sprookjes bedacht, als je niet goed bent ga je naar de hell!/als je niet zoet bent neemt zwarte piet je mee in de zak!

langzamerhand over de millenia hebben mensen goden gecreeerd zodat ze natuurrampen en (toevallige) wonderen konden verklaren.
En toen ook nog hemel/hell om de mensen zoet te houden. MAar zonder dat ze het wisten werden die religies het meest belangrijke op de heele wereldbol.

Toen gingen mensen alle sprookjes/mythes en legendes samenvatten in boeken (oude testement)

En nu is er iets waar ik wel in geloof, en dat zijn de profeten. Dat waren simpelweg gewoon mensen met nieuwe idee-en, die de samenleving wouden verbeteren, in dat opzichte had Nelson mandela of john F kenedy een profeet kunnen zijn, als we geen media nu hadden zou dat over 2000 jaar waarschinlijk zo zijn.

Er was vast wel een mohammed, een jesus en een abraham/david. Maar ik denk niet dat zij DE GRONDregels hebben neergelegd, langzaam maar zeker is hun naam verpsreid geraakt met de regels die ze stelde. er waren vast ook tallen andere profeten met dezelfde ideeen als hun, maar toevallig werden hun namen verspreid, en hun verhalen verteld.

ik zie god als het levenskracht, de wetten vam het heelal, de kracht die sterren en schaapt. We zijn allemaal nix meer dan atomen, en we zijn vrij te doen wat we willen, binnen de regels van het heelal.

daarom ben ik niet bang voor de dood, ik zie het eigenlijk als logische opvolging van geboorte. Het leven is namelijk een ongeluk, er kwamen namelijk stoffen die zich konden delen en aanpassen, dit was de grootste fout die het heelal ooit had gemaakt.

[off topic]

Het jaar 40.000:

Zo kinderen, zo redde Gordon Freeman de Machtige profeet de heilige uit de black mesa kerk!

No een verhaal pappa!

Ok, deze gaat over de marinier quake......

[/off topic]

zieje?

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 18:00 schreef X-ZERO het volgende:
Het leven is namelijk een ongeluk, er kwamen namelijk stoffen die zich konden delen en aanpassen, dit was de grootste fout die het heelal ooit had gemaakt.
Het was geen fout, want dat is weer een moreel oordeel over een toevalligheid.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
mooi gezegd, het is altijd lastig om alles kort te verwoorden terwijl het toch redelijk duidelijk in je hoofd zit.

Verwijderd

Topicstarter
MAJIC!!!
HEHE ik ben Demonic[GARY]
ken je me nog van earthquake?
sorry van deze offtoppic guys! :)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
omg nee waar heb ik dat aan verdiend!! AAARRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

is er een icoontje voor een HEEL hard weg rennend geel mannetje met angstzweet ?:9

hoi gary;)
Op donderdag 02 augustus 2001 18:10 schreef X-ZERO het volgende:
MAJIC!!!
HEHE ik ben Demonic[GARY]
ken je me nog van earthquake?
sorry van deze offtoppic guys! :)

Verwijderd

X-Zero: volledig mee eens... ik heb er vaak genoeg discussies met mensen over gehad, en het is idd moeilijk om een gedachte in zo weinig woorden weer te geven...
Wat je niet moet doen is je mening als feit presenteren, krijg je veel gezeik mee.. en het is niet eens een feit...

Volgens mij zijn goden alleen door mensne gecreëert om een verklaring te krijgen voor dingen die ze zelf niet snappen

/me gaat nu het 'is god goed' topic doorlezen

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40

Lordy79

Vastberaden

X-zero.. ik ken je (nog) niet, maar zou je je mening/overtuiging iets anders willen formulieren/profileren? Dank je...
Op donderdag 02 augustus 2001 18:00 schreef X-ZERO het volgende:

Er is geen kwestie van goed of kwaad, satan of god, hemel en hell. Want het bestaat allemaal niet.
Die dingen zijn gewoon als sprookjes bedacht, als je niet goed bent ga je naar de hell!
:Z Bewijs dat het niet bestaat svp. Je stelt het wel heel stellig. Is ook niet echt respectvol.
Er was vast wel een mohammed, een jesus en een abraham/david. Maar ik denk niet dat zij DE GRONDregels hebben neergelegd, langzaam maar zeker is hun naam verpsreid geraakt met de regels die ze stelde. er waren vast ook tallen andere profeten met dezelfde ideeen als hun, maar toevallig werden hun namen verspreid, en hun verhalen verteld.
Raar zeg... de bijbel is een boek dat uit 66 boeken bestaat die samen een bijbel vormen. Dat gaat dus niet over 1 persoon die 'een idee'/'een visie' heeft, maar het is een samenhangend verhaal over de christelijke God.

Wat wil je verder stellen/zeggen? er is niet echt een stelling ofzo waaruit een discussie kan voortkomen, wat wel de bedoeling is op W&L.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Leuke theorie, maar van dit soort theorieeen kan je er natuurlijk duizenden verzinnen. Ik zie geen enkel argument waarom deze theorie meer waar zou zijn als dat een roze olifant danzend op pluto ons geschapen zou hebben.

What's your point :?

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 06:34 schreef morgoth het volgende:
What's your point :?
Maybe this:
In die andere topic gaat het er niet over of God bestaat, maar of God per definitie "goed" moet zijn/handelen en of "goed" voor God het zelfde is als "goed" voor de mens; dit alles aangenomen dat God bestaat. Goed en kwaad bestaat natuurlijk wel, het zijn alleen relatieve begrippen. Wat jij als goed ervaart hoeft voor mij helemaal niet goed te zijn, maar dat maakt nog niet dat goed en kwaad niet bestaan.
langzamerhand over de millenia hebben mensen goden gecreeerd zodat ze natuurrampen en (toevallige) wonderen konden verklaren.
Lees deze topic eens door voor een psychologische verklaring voor het bestaan van goden: [topic=174437]
Pagina: 1