[Brother MFCL2712DW] Aansluiten op Wifi lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 23:41
Ha in het kort.

Printer Brother MFCL2712DW gekocht.

Wil hem op Wi-Fi zetten zodat de printer in de inbouwkast kan staan die ongeveer acht/negen meter verderop staat.
Kom nu ineens achter dat misschien de verbinding te zwak als hij in de kast staat.;)

Enfin, Printerinstellingen
Menu > Netwerk > WLAN > Inst. Wizzard > netwerknaam > Netwerksleutel

De printer vraagt naar mijn netwerksleutel. Ik kan niet meer dan 7-8 tekens in de printer invoeren. Hierna wordt er gelijk gevraagd of ik de instellingen (of iets dergelijks) wil bewaren.

Hij vindt wel mijn Ziggo username/inlognaam/Wifi naam.

Ook heb ik het standaard password initpass ingevoerd.
Mijn Ziggo wachtwoord waarmee ik op het internet kan heeft meer dan acht tekens.

Ik heb het programmaatje 'Wirelesskey view' geïnstalleerd om achter te komen of ik toch geen ander wachtwoord heb. Op mijn modem staan de originele gegevens. Als ik het programma open dan zie ik niets.
Ik zie een leeg veld waar normaal gesproken allerlei tekens hadden moeten staan.

Onder Windows 10 > Netwerkcentrum staat bij mij alleen maar Ethernet geen Wi-Fi zoals in de link.
Ik heb internet via de kabel(snoer) maar heb ook Wi-Fi voor op mijn telefoon.
Na 1:05 schermpje is de Wi-Fi knop die heb ik dus niet.

Link

Mijn internetbeveiliging en firewall en VPN stonden bij het invoeren van het netwerksleutel tijdelijk uit.

Heb de printer nog niet kunnen testen. Omdat er geen USB A/B kabel is bijgeleverd??
Beetje vreemd.

Raaaar.. gisteren kwam ik nog in mijn modem en heb toen mijn wachtwoord en gebruiksnaam veranderd.
Nu wil ik weer inloggen, lukt niet. Reset modem dmv pinnetje. Werkt ook niet.
Standaard wachtwoord en username

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:54
Meestal staat je WiFi wachtwoord op de onderkant van je modem.
Als je printer om een pincode vraagt probeert hij WPS, dat staat waarschijnlijk ook op de onderkant van je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05:09
Als je gisteren je router hebt gereset heb je nu weer het standaard wachtwoord. Staat onder je router.

Kan me bijna niet voorstellen dat Brother maar 8 tekens accepteert voor je wachtwoord, maar anders pas je het wachtwoord even in je router?

[ Voor 41% gewijzigd door Nat-Water op 09-01-2020 09:00 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Ik ga zo meteen kijken of ik via mijn pc/software paswoorden kan invoeren.

Er komt sowieso een Ziggo monteur langs. Ik vond dat mijn internet beetje was teruggelopen. Ik moet nu de komende dagen dit gaan monitoren. Als de verbinding stabiel blijft, komt hij niet langs.

Heb zojuist de WPS pin ingevoerd, maar hij zegt foute code.
Ziggo standaard username en wachtwoord: ziggo, draadloos

Vandaag is de router gereset. niet gisteren. Hij pakt niet de usernaam en wachtwoord:
'ziggo' 'draadloos' als de 'Ziggo(cijfers)' met 'WiFi wachtwoord' (12 tekens).

Ik moet echt iets over het hoofd zien...

Stomme vraag. Ik heb toch Wi-Fi? Ik kan wel via de wifi op mijn telefoon. (Geen G3/4/5)

Onder Netwerk/internettoegang > Netwerk en internetinstellingen > Status > Netwerkcentrum

Toegangstype internet
Verbindingen Ethernet

Moet daar ook geen Wi-Fi tussen staan? Zie link boven

[ Voor 3% gewijzigd door noud op 09-01-2020 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
noud schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:32:
Ik ga zo meteen kijken of ik via mijn pc/software paswoorden kan invoeren.

Er komt sowieso een Ziggo monteur langs. Ik vond dat mijn internet beetje was teruggelopen. Ik moet nu de komende dagen dit gaan monitoren. Als de verbinding stabiel blijft, komt hij niet langs.

Heb zojuist de WPS pin ingevoerd, maar hij zegt foute code.
Ziggo standaard username en wachtwoord: ziggo, draadloos
Zit er geen WPS knop op je printer ? Zo ja, druk de wps knop op je printer in en zsm daarna ( binnen 1 minuut) de WPS knop op je modem

Het wps knopje zal er zo uit zien:

Afbeeldingslocatie: https://www.nettalk.com/wp-content/themes/nettalk/images/wps_logo_small.png

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

De Nelis

en anders maar niet...

noud schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:32:
Stomme vraag. Ik heb toch Wi-Fi? Ik kan wel via de wifi op mijn telefoon. (Geen G3/4/5)

Onder Netwerk/internettoegang > Netwerk en internetinstellingen > Status > Netwerkcentrum

Toegangstype internet
Verbindingen Ethernet

Moet daar ook geen Wi-Fi tussen staan? Zie link boven
Heb je een desktop of een laptop? Desktops zijn meestal niet voorzien van Wifi, maar dat zou voor het printen als het uiteindelijk werkt niet uit moeten maken aangezien hij verbonden is met dezelfde modem/router.

Je username en wachtwoord zijn voor voor toegang tot het beheer gedeelte van de modem.
Heb je al gekeken wat het WPA(2) wachtwoord is dat achterop de ziggo modem staat?

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:07
ziggo en draadloos is om in te loggen op de router. niet het wifi wachtwoord (dat zou idd op een sticker moeten staan onderop).

Er lijken echter wat dingen door elkaar te lopen nu:
Wifi wachtwoord
Router wachtwoord
Wifi WPS Pin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Verder lijkt het erop dat je PC geen Wifi heeft en er ook niet mee is verbonden. Je kan dan niet met de door jou genoemde tools het wachtwoord acherlaten, want dat staat niet opgeslagen op je PC.

[ Voor 59% gewijzigd door rens-br op 09-01-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-06 09:05
Basekid schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:39:
ziggo en draadloos is om in te loggen op de router. niet het wifi wachtwoord (dat zou idd op een sticker moeten staan onderop).

Er lijken echter wat dingen door elkaar te lopen nu:
Wifi wachtwoord
Router wachtwoord
Wifi WPS Pin
Ik gok ook dat hiet het juiste antwoord in zit.
Het is wel handig deze 3 niet door elkaar te halen, want dat krijg je inderdaad dit soort issues.

Vaak willen printers inderdaad via WPS verbinden en dan moet je dus of een WPS pin vullen of het WPS knopje gebruiken op je router/modem unit.

[ Voor 12% gewijzigd door s0ulmaster op 09-01-2020 14:49 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Snap er nog steeds weinig van. Op de onderkant van mijn modem staan de volgende zaken:

S/N
Mta Mac
Wan Mac
WiFi Naam
Wifi Wachtwoord
WPS pin: bevat 8 cijfers

Router IP
Router gebruikersnaam: Ziggo(cijfers)
Router wachtwoord: Ziggo standaard wachtwoord met cijfers en letters tekens

Op mijn modem zit inderdaad het WPS knopje. Er gebeurt niets als ik hierop druk.

Je zegt dat ik geen WiFi heb. Maar hoe kan ik dan op mijn telefoon internetten. Als ik mijn Ziggo netwerk gebruik? Mijn telefoon vindt mijn Ziggo netwerk.
Het lampje Wi-Fi van mijn modem staat AAN.

Ik heb alle wachtwoorden ingevoerd.
WPS pin, initpass, draadloos, standaard Wifi Wachtwoord, show,

Ik heb een Desktop.

Kan nu wel in mijn modem komen.

https://imgur.com/KDvXag8

[ Voor 14% gewijzigd door noud op 11-01-2020 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb exact dezelfde printer bij m'n moeder staan en die heb ik zonder problemen aangesloten op Wifi. Ik ga er dus van uit dat je ergens toch iets fout moet doen. Sowieso moet je niet het router account/wachtwoord gebruiken, zoals je eerder vermeldde.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Ik heb uiteindelijk een usb A/B stekker kort verbinding tussen de printer en desktop heb gemaakt. Nu doet hij het.
Pagina: 1