Televisie op coax, internet op glasvezel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehNeo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-11-2024
Hi allen,

Wellicht pas mijn eerste post hier, ik lees veel, en post praktisch niks, dus ik heet mezelf welkom. Ik heb gebruik gemaakt van de zoek functie en google. Maar nog geen antwoord op mijn specifieke vraag, misschien kan iemand mij helpen;

Medio april ga ik verhuizen, in deze woning is een glasvezel aansluiting aanwezig, en Coax (zover ik weet).

Mijn werkgever levert glasvezel diensten en vind het prima om mijn glasvezel aldaar op de grote hoop te gooien. Maar we leveren geen televisie diensten.

Concrete vraag;

Ik wil graag gebruik maken van de glasvezel via mijn werkgever, maar alsnog op een 3 tal televisies, TV kunnen kijken (en opnemen)
Ik sta open voor allerlei alternatieven, en ben best bereid eenmalig kosten te maken om dit mogelijk te maken.

Is er iemand bekend. Mocht ik het volledig verkeerde posten en me niet aan de juiste topics of regels houden, Excuus.

(Wat heb ik zelf uitgezocht tot op heden; DVB via ziggo in de 3 televisies, de (on)mogelijkheid van een opname mogelijk dmv een HDD recorder. Onduidelijk of dit uberhaupt geld gaat schelen ipv totaal pakket, en of men 3 DVB modules ondersteund.
Digitenne, maar dat heeft geen HD beeld.

Mogelijk een satelliet, maar daar heb ik geen kaas van gegeten..

Beste antwoord (via TehNeo op 20-01-2020 08:14)

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:21
Ik heb zelf ook internet via dsl bij provider A en TV via Ziggo. Voor TV heb ik alleen het basis pakket en gebruik ik een USB tuner. Op die manier kan je dan op elke TV in huis kijken zonder die irritante langzame settopboxen van Ziggo.

Kost inderdaad 18.70 per maand. Het feit dat providers graag willen dat je een triple play afneemt betekent niet dat dat verplicht is en ook niet technisch perse hoeft.

Wat dan weer niet kan is alleen internet afnemen bij Ziggo zonder basis abbo want dat moet je verplicht afnemen. En omgekeerd alleen televisie bij een dsl/glas provider kan ook niet zonder internet af te nemen.

Ik kan je een USB tuner zeer aanraden. Op die manier heb je zelf controle en opnemen/time shift kan gewoon, zelfs op bijvoorbeeld een NAS in je netwerk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
Is nlziet iets voor je?

https://www.nlziet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:50
In welk gebied van NL woon je? Ik neem even aan Ziggo gebied (grootste kans).

Dan kan je gewoon de glasvezel internetdiensten afnemen van je werkgever en bij Ziggo een basis tv abbo nemen. Kost je 18,70 euro per maand (https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/).

Dan zal je als je HD wil kijken op elke tv nog wel voor elke tv een CI+ kaart of een mediabox moeten regelen. Zonder zo'n kaart of mediabox, kan je NPO1 t/m 3 in HD kijken en de rest in SD (grofweg).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehNeo
Ik ga in Zeewolde wonen.

Oh en ik vergeet er bij te vermelden, dat de hoofdreden sport kijken is op deze televisies, dus Ziggo sport en Eurosport zijn een pré. Nlziet voorziet niet in ziggo of andere zenders waar ze F1 uitzenden...

[ Voor 81% gewijzigd door TehNeo op 09-01-2020 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:22
Digitenne is tegenwoordig HD, alhoewel minder van kwaliteit dan bij de kabelaars. Heb je er al eens over gedacht tv vaarwel te zeggen? Mijn ervaring is dat je er echt niets aan mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehNeo
hcQd schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:15:
Digitenne is tegenwoordig HD, alhoewel minder van kwaliteit dan bij de kabelaars. Heb je er al eens over gedacht tv vaarwel te zeggen? Mijn ervaring is dat je er echt niets aan mist.
Ja, dat heb ik zeker, en eigenlijk wil het alleen maar behouden voor Eurosport (motorsport) en om F1 te kijken. De overige dingen kunnen ons niet grieven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je geen zware gebruiker bent van linaire televisie zou ik NLZiet nemen. Maar alleen televisie op coax lijkt me ook niet zo'n probleem. De meeste bejaarden hebben dat ook, je moet dat los zien van de glasvezel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:22
TehNeo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:16:
Ja, dat heb ik zeker, en eigenlijk wil het alleen maar behouden voor Eurosport (motorsport) en om F1 te kijken. De overige dingen kunnen ons niet grieven...
Dan zou je ook kunnne kijken naar Eurosport Player en F1 TV Pro. Ik weet niet hoe goed dat allemaal werkt, dat zul je moeten uitzoeken, maar vaak heb je wel toegang tot veel meer dan je ooit via het lineaire aanbod krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehNeo
hcQd schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:27:
[...]

Dan zou je ook kunnne kijken naar Eurosport Player en F1 TV Pro. Ik weet niet hoe goed dat allemaal werkt, dat zul je moeten uitzoeken, maar vaak heb je wel toegang tot veel meer dan je ooit via het lineaire aanbod krijgt.
Dat scheelt inderdaad flink in de kosten, scherp.
En dit kun je dan weer streamen dmv een device op je tv/chromecast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26

JdM

Humbled

En als je een kennis hebt die Eurosport Player en F1tv Pro heeft via een Ziggo abo dan kun je zelfs via internet die zenders zien als ze met jou hun inlog delen. Je kunt het dan streamen via je chromecast.
Misschien is het een idee om met een kennis een abo te delen als zij niet al gebruik maken van de zenders die je graag bekijkt en alleen aan hun de extra kosten voor die zenders te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb hier NlZiet en F! TVPro . Mis niks en werkt perfect .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
Ik heb zelf ook internet via dsl bij provider A en TV via Ziggo. Voor TV heb ik alleen het basis pakket en gebruik ik een USB tuner. Op die manier kan je dan op elke TV in huis kijken zonder die irritante langzame settopboxen van Ziggo.

Kost inderdaad 18.70 per maand. Het feit dat providers graag willen dat je een triple play afneemt betekent niet dat dat verplicht is en ook niet technisch perse hoeft.

Wat dan weer niet kan is alleen internet afnemen bij Ziggo zonder basis abbo want dat moet je verplicht afnemen. En omgekeerd alleen televisie bij een dsl/glas provider kan ook niet zonder internet af te nemen.

Ik kan je een USB tuner zeer aanraden. Op die manier heb je zelf controle en opnemen/time shift kan gewoon, zelfs op bijvoorbeeld een NAS in je netwerk.
Pagina: 1