Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Klein_Kipje
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18:05
Op het werk bestelden we broodjes op woensdag die iedereen cash aftikte. Dit mocht op den duur niet meer bla bla (andere discussie) en zijn we naar een andere oplossing gaan zoeken.

Nu hebben we een intranet formuliertje gemaakt waar om half tien de bestelling automatisch wordt gemaild naar de broodjesboer. Deze stuurt een dag later de factuur via de mail naar 1 collega die dit betaald.

Aangezien het allemaal om verschillende bedragen gaat, hoe kan deze collega het makkelijkst een betaalverzoek/tikkie oid mailen/appen naar de verschillende collega's zodat ze hun broodje kunnen betalen.?

Telnummer/email en prijs staan in een excel.

Tikkie ondersteunt geen import oid/rabo betaalverzoek ook niet.

www.weitjerock.com

Alle reacties

• Silver7
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:12
Je kunt toch gewoon betaalverzoek doen waarna de collega zelf bedrag invult?
+ Foto van factuur meesturen.

Silver7 wijzigde deze reactie 09-01-2020 08:04 (23%)

• brokenp
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:58
Wellicht een andere optie
-met een paar collega’s roulerend betalen
- administratie bijhouden met bijv splitwise en dan 1x in de maand tikkies sturen om te verrekenen

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:36
Bovenstaande 2 reacties is bij ons vragen om problemen. Of de helft betaald het niet of ze betalen het hele bedrag niet.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:21
grote_oever schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:06:
Bovenstaande 2 reacties is bij ons vragen om problemen. Of de helft betaald het niet of ze betalen het hele bedrag niet.
Die collega's flikker je dan ook per direct uit de bestelmogelijkheid. Wat een bedrijf werk je dan in zeg :'(

Woont in Helsinki

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:07
Rabo Zakelijk heeft een API voor betaalverzoeken. Is het een mogelijkheid om via een/de zakelijke rekening te bestellen?
https://www.rabobank.nl/b...aalverzoek-grootzakelijk/?

Je zou ook een (mini) webshop kunnen starten met direct betalen via iDeal / creditcard / etc.

Een kruising tussen bovenstaande: een payment provider achter je formuliertje hangen, bijvoorbeeld Mollie.

Kees_B wijzigde deze reactie 09-01-2020 08:16 (37%)

PV Output

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:12

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Whatsapp-groep aanmaken, ieder collega die deelneemt erin, 1 betaalverzoek zonder bedrag sturen aan die groep, iedere collega voor zich verantwoordelijk voor invullen en betalen correcte bedrag.

Volgens mij kun je desnoods ook de tikkie mailen.

Note to self: being good is often more important than being right.

• thetrueman2
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:04
Ik had deze uitdaging ook bij mijn vorige werkgever. Dat werd daar opgelost door 1 persoon die de hele factuur voorschoot. aan het einde van de maand werd dan het totaal p.p. opgeteld en overgemaakt.

Voorkomt dat je elke dag aan het klooien/controleren bent of iedereen wel of niet bij loopt en het juiste bedrag betaald heeft. geeft wel aan het einde van de maand wat rekenwerk :P

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• Not Pingu
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-01 10:58

Not Pingu

Dumbass ex machina

Het is ook mogelijk om QR-codes te genereren die je collega's met hun bankapp kunnen inscannen om makkelijk een overboeking te doen: https://www.betaalverenig...ort/betalen-met-qr-codes/

In elk geval ING, bunq en SNS ondersteunen dit.

Not Pingu wijzigde deze reactie 09-01-2020 09:11 (14%)

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:27

MsG

Forumzwerver

Bestellen mensen de hele tijd iets anders? Kan je anders geen broodjesstrippenkaart bedenken voor collega's, zodat je niet voor elke bestelling weer moet gaan afrekenen, maar dat het om grotere bedragen gaat, maar minder vaak per jaar?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
Geen idee om welke bedragen het gaat, maar denk dat de optie van @Ardana de simpelste is.
Een persoon betaald alles en eind van de week / maand, stuurt diegene het overzicht rond met het bedrag dat iedereen dient over te maken.
Zou niet eens een tikkie of betaalverzoek er voor maken, laat de anderen maar lekker het geld overmaken.

Doen ze het niet, dan haal je hun bestellingen er uit, voordat die naar de broodjesboer gaat.

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Kees_B schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:10:
Rabo Zakelijk heeft een API voor betaalverzoeken. Is het een mogelijkheid om via een/de zakelijke rekening te bestellen?
https://www.rabobank.nl/b...aalverzoek-grootzakelijk/?

Je zou ook een (mini) webshop kunnen starten met direct betalen via iDeal / creditcard / etc.

Een kruising tussen bovenstaande: een payment provider achter je formuliertje hangen, bijvoorbeeld Mollie.
Dat brengt veel te veel transactiekosten met zich mee. Tikkie is gratis voor particulieren, maar niet voor ondernemers. Sterker nog ondernemers betalen per transactie (uitgezonderd ZZP’ers).

Simpelste is gewoon iedereen zelf het bedrag in laten voeren en wekelijks afrekenen, eventueel met een “borg” om de gene die alles voorschiet tegemoet te komen.

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 25-01 22:21
Precies. Tikkie zonder bedrag en gaan.

• HenkEisjedies
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14:19
Ardana schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:11:
Whatsapp-groep aanmaken, ieder collega die deelneemt erin, 1 betaalverzoek zonder bedrag sturen aan die groep, iedere collega voor zich verantwoordelijk voor invullen en betalen correcte bedrag.

Volgens mij kun je desnoods ook de tikkie mailen.
Dit inderdaad. En dan aan het einde van de week even een download van je afschriften maken naar excel, filteren op "AAB RETAIL INZ TIKKIE" en daarna een VLOOKUP op VOORLETTER ACHTERNAAM.

Je zou ook kunnen vragen aan je werkgever of die het van salaris wil aftrekken, dan hoeft niemand het voor te schieten. Of nog beter, vragen of je werkgever de lunchkosten wil betalen. O-)

• Kees_B
We zitten hier wel op Tweakers hé, dus een directe link of code met het juiste bedrag moet te maken zijn ;)

In principe kan iedereen een SEPA QR aanmaken (bijvoorbeeld hier. Deze is met elke bankapp te scannen. De vraag is wel of dit voldoet voor alle collega's.
Bij linkjes zit je toch vaak snel vast aan een landingpagina van een provider met kosten (zoals de genoemde Mollie)

Er zijn voldoende plugins/scripts te vinden om in Excel QR's aan te maken.

PV Output

• m2011
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:35
Gebruik de Splitwise app

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:00

Fable

Professioneel prutser

Elke maand een overzicht met totaalbedrag zou ik het handigst vinden.
Dan gewoon het geld overmaken per bank, zonder tikkie of zoiets.

Bouwtekening nodig? stuur even een DM.

• cadsite
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:40
Fable schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:27:
Allemaal leuk, maar stel dat er 10 collega's zijn die elke dag een broodje aan €3,5 bestellen.
20 x 10 x 3,5: €700 "gewoon effe voorschieten".

Sorry, maar dat is gewoon veel te veel geld vind ik.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:00

Fable

Professioneel prutser

cadsite schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:33:
[...]

Allemaal leuk, maar stel dat er 10 collega's zijn die elke dag een broodje aan €3,5 bestellen.

Ik zou daar zelf geen probleem van maken, misschien kan je zelfs wat extra rekenen voor het voorschieten.

De TS spreekt over woensdags, dus het totaalbedrag zal iets lager zijn, of hij moet het met 50 collega's doen :)

Fable wijzigde deze reactie 09-01-2020 10:37 (12%)

Bouwtekening nodig? stuur even een DM.

• Kees_B
[...]

Elke woensdag ;) Dus deel maar door 5
Ziet er goed uit, benieuwd wat TS er van vindt d:)b

Kees_B wijzigde deze reactie 09-01-2020 10:38 (20%)

PV Output

• Jampot007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:14
Je kan ook nog steeds contant blijven betalen zoals nu, alleen dan aan de degene die de broodjesboer betaald.

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:10
[...]

Staat toch elke woensdag?
Maar zelf dan zou ik niet zoveel veel voorschieten... Meteen betalen.

• cadsite
Mijn reactie was dan ook eentje op het bericht erboven en niet op de openingspost:
Fable schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:27:
Maar dan nog. Structureel zo'n €175 voorschieten is ook niet iets waar ik zin in zou hebben.

cadsite wijzigde deze reactie 09-01-2020 10:52 (9%)

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:58

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Klein_Kipje schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 07:59:
Op het werk bestelden we broodjes op woensdag die iedereen cash aftikte. Dit mocht op den duur niet meer bla bla (andere discussie) en zijn we naar een andere oplossing gaan zoeken.
Ehm, hoe is dit een andere discussie?

Die discussie veroorzaakt een probleem, en in feite wil je nu exact hetzelfde als voorheen doen, maar dan digitaal?
Wat was het bezwaar tegen simpelweg cash inzamelen?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
@Angeloonie ik kan wel een rede bedenken om niet meer cash te willen inzamelen. Stel dat jij voor jouw collega's alles voorschiet en iedereen komt of met al het kleingeld aan (20 cent, 50 cent muntjes) of je collega's zijn even wezen pinnen en hebben allemaal een briefje van 20 of 50 uit de muur getrokken.

Lekker laten overmaken (eventueel door eerst een borg te storten) lijkt mij het makkelijkste.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

BastaRhymez schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:57:
@Angeloonie ik kan wel een rede bedenken om niet meer cash te willen inzamelen. Stel dat jij voor jouw collega's alles voorschiet en iedereen komt of met al het kleingeld aan (20 cent, 50 cent muntjes) of je collega's zijn even wezen pinnen en hebben allemaal een briefje van 20 of 50 uit de muur getrokken.

Lekker laten overmaken (eventueel door eerst een borg te storten) lijkt mij het makkelijkste.
Dat kan een praktische reden zijn, maar in de TS staat "mocht niet meer", dus dat is wat anders. Ben benieuwd wat daar de reden dan van is.

Vraag me af of je hier ook niet in de GDPR/AVG hoek terecht komt qua opslaan van dit soort gegevens in Excel etc.?

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:38
Gewoon iedereen 25/50 euro vooraf laten betalen en daarmee verrekenen.
Bijhouden moet je het toch, dan lijkt me dit een klein beetje extra werk.
Heb je ook geen gedoe met mensen die niet of altijd laat betalen.

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:24
Ik heb gewerkt op een plek waar een collega een eigen wiebetaaltwat-alternatief geschreven had voor het werk en dat werkte prima: iedere dag moest de persoon die het meest in de min stond de rekening betalen.

Mogelijk kun je zo iets doen in plaats van iedere dag afrekenen, als je dagelijkse tikkies doet moet je er ook dagelijks achteraan. Het kan ook met de gewone wiebetaaltwat.nl, ik denk dat die collega dat zelf geschreven had in de tijd dat dat soort sites nog niet erg bekend waren.

AlbertJP wijzigde deze reactie 09-01-2020 11:08 (21%)

• henk1994
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 25-01 20:36
Gebruiken jullie Slack op het werk? Dan kun je ook de Snackbot proberen, bestellingen kunnen dan niet automatisch doorgegeven worden maar mensen kunnen wel zelf hun bestelling doorgeven en krijgen een betaallinkje waarmee ze kunnen betalen.

U vraagt, wij WebMaken

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:17
Vroegah (studententijd) gebruikten we hier een site als wiebetaaltwat.nl.
Ideaal, tegenwoordig uiteraard met apps en andere ongein, maar een dergelijk systeem is het makkelijkst.

Je ziet dan gelijk of je vaak de voorschieter bent of niet en dan kan je of kiezen om te verrekenen (wordt door de site voorgerekend) of je vraagt iemand die 'in de min staat' om de volgende keer voor te schieten.

• MsG
  • Registratie: november 2007

MsG

Forumzwerver

Gewoon wiebetaaltwat is inderdaad ook niet zo gek, en dan degene die het meest in de min staat betaald de factuur van de bakker, dan blijft het redelijk in balans.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:01

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Op mijn huidige werk hebben we wiebetaaltwat. Wanneer je rouleert met degene die het betaald zal je zien dat je vrij weinig hoeft te "verrekenen". WBW zelf heeft geen API maar er zijn ook varianten met een API.

Vorige werk hadden een intern bestel systeem. Je kon je saldo "opwaarderen" (hier had de receptie letterlijk een bak geld, kon alleen contant) en als je wat wilde bestellen kon dit uit je saldo. Is natuurlijk ook te regelen met 1 bankrekening, moet je alleen of een koppeling maken of 1 persoon dit administratief bij laten houden.

Star Citizen - Gathering of Tweakers Incorporated - Referal Code

• cadsite
Angeloonie schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:00:
maar in de TS staat "mocht niet meer", dus dat is wat anders. Ben benieuwd wat daar de reden dan van is.
Een reden die ik kan bedenken is dat de werkgever vindt dat er te veel tijd aan verloren gaat.
Een andere, werkgever wilt zo min mogelijk cash op de werkplek uit veiligheidsoverweging.

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

cadsite schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:23:
[...]

Een reden die ik kan bedenken is dat de werkgever vindt dat er te veel tijd aan verloren gaat.
Een andere, werkgever wilt zo min mogelijk cash op de werkplek uit veiligheidsoverweging.
En dat is meteen de reden dat het bedragloze betaalverzoek niet werkt. Dan moet je dus gaan bijhouden of iedereen (genoeg) betaald heeft, iedere week weer, keer zoveel collega's, en ze achter de broek aan zitten om het niet of te weinig betaalde bedrag alsnog over te maken. Dat kost tijd die het eigenlijk niet mag kosten.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

CodeCaster schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:26:
[...]

En dat is meteen de reden dat het bedragloze betaalverzoek niet werkt. Dan moet je dus gaan bijhouden of iedereen (genoeg) betaald heeft, iedere week weer, keer zoveel collega's, en ze achter de broek aan zitten om het niet of te weinig betaalde bedrag alsnog over te maken. Dat kost tijd die het eigenlijk niet mag kosten.
Niet alleen het bedragloze betaalverzoek, ook een betaalverzoek mét bedrag gaat dezelfde shit veroorzaken.
Hoe dan ook gaat dit echt niet lekker werken, je gaat vrijwel direct in een administratie terecht komen die je niet wilt, bijhouden wie/wat betaald etc. Ik zou overslaan :X

Angeloonie wijzigde deze reactie 09-01-2020 11:29 (13%)

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Angeloonie schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:29:
[...]

Niet alleen het bedragloze betaalverzoek, ook een betaalverzoek mét bedrag gaat dezelfde shit veroorzaken.
Hoe dan ook gaat dit echt niet lekker werken, je gaat vrijwel direct in een administratie terecht komen die je niet wilt, bijhouden wie/wat betaald etc. Ik zou overslaan :X
Inderdaad, en om al dat werk te besparen, moet er dus een app of site zijn die een bestellijst kan koppelen aan personen en betalingen. En volgens mij zijn er hierboven een paar genoemd! :)

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:36
Met de mensen die normaal betalen zo voor blijven schieten en de rest lekker hun eigen sores laten oplossen/laten bestellen bij de bakker?

Wij gaan met sport wel eens eten, maken een foto van de bon (als we het niet hoofdelijk omslaan), zetten het totaalbedrag er extra bij (zodat iedereen de fooi weet) en iedereen betaald gewoon zijn aandeel. Met grote groepen is het een van de oudsten die dan voor schiet, maar met kleinere groepen schiet iedereen eigenlijk wel eens voor.

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:33
M.i. heeft @Intelligo het juiste antwoord. Als mensen al nieteens zelf netjes kunnen betalen via een betaalverzoek met eigen input, dan moet je ze gewoon uitsluiten. Issues met 'mensen' kun je niet met techniek oplossen.
Kees_B schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:07:
We zitten hier wel op Tweakers hé, dus een directe link of code met het juiste bedrag moet te maken zijn ;)
Gelukkig niet.

Ik heb zelf bij ING mobiel gewerkt (de back-end van de betaalverzoeken is van mij) en er zijn twee paden: die SEPA QR codes zijn gewoon SEPA overboekingen, die kun je zelf maken. De 'tikkies', dus de iDeal betaalverzoeken, kun je hoe dan ook nooit zelf genereren buiten een API om.

Hydra wijzigde deze reactie 09-01-2020 14:51 (17%)

https://niels.nu

• nlboy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:09

nlboy

Alles kitz?

Bij ons op kantoor hebben we een aantal bordjes met een QR-code op de lunchtafel staan. Dit is dan een QR-code die elke week handmatig wordt gegenereerd door een ING betaalverzoek van de PV.

• arnoudx6
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15-01 11:16
Je kan bij BUNQ gewoon met een de URL parameter ?amount= een betaallink maken. Voorbeeld: https://www.bunq.me/betaaltopicstarter?amount=20.50.

De URL kun je vanuit Excel genereren waarbij je voor iedereen het bedrag invult.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:20

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

HenkEisjedies schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:37:
[...]
Je zou ook kunnen vragen aan je werkgever of die het van salaris wil aftrekken, dan hoeft niemand het voor te schieten. Of nog beter, vragen of je werkgever de lunchkosten wil betalen. O-)
Jip en dan bij de 1e de beste controle van de belastingdienst tegen de lamp lopen ivm verkapt loon 👍

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Thapous
  • Nu online

Thapous

Nee toch niet.

arnoudx6 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:20:
Je kan bij BUNQ gewoon met een de URL parameter ?amount= een betaallink maken. Voorbeeld: https://www.bunq.me/betaaltopicstarter?amount=20.50.

De URL kun je vanuit Excel genereren waarbij je voor iedereen het bedrag invult.
Dit idd. Je hoeft geen klant te zijn en lukt zelf een URL aanmaken naar je rekening. Je kunt het nog eenvoudiger (op een soortgelijke manier) doen door het bedrag achter je user name te plakken met een /. Bijvoorbeeld bunq.me/thapous/50. Je krijgt dan een betaalverzoek van 50 euro die je aan mij moet betalen.

//Thapous

• mcelias5
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 25-01 23:15
bij bunq (bunq.me) heb je een linkje, als mensen die openen kunnen ze zelf een bedrag invullen en betalen met ideal, ik verwacht dat dit ongeveer is wat je zoekt.

Als je dan ook snel een betaalverzoek wil maken doe je:
bunq.me/(JENAAM)/6.5 = een betaalverzoek voor €6.50, de ontvangen kan dan het bedrag alsnog aanpassen.

• Arator
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:04
Bij ons op het werk wordt er wel eens pizza besteld. Diegene die bestelt, betaalt en gaat het halen (even het plein oversteken). Wel wordt er altijd besteld op een actiedag, dus alle mediums aan 5 euro, small aan 3 (kzeg maar wat). Daarna wordt dat verrekent met qr-codes van de bank-app.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• M14
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:55
Klein_Kipje schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 07:59:
What about: leuk broodjes boer, we betalen contant of we zoeken een ander bedrijf.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 23:06
Makkelijkste is denk ik als je via het bestelformulier besteld hebt, dat je dan direct een QR krijgt, deze kun je genereren (Naam, Datum en Bedrag). En dat men dan direct betaald.Die gene die dan de pot beheerd, moet dan dit wel even checken om 9.15.

Als men niet direct betaald, dan geen lunch.

PSN: plexforce (ps4)

• Klein_Kipje
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18:05
cadsite schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:23:
[...]

Dit was idd de reden. Er ging teveel tijd inzitten. De discussie of je als werkgever liever 20 ontevreden mensen hebt ipv een paartje uurtje per week kwijt ben is een tweede.

www.weitjerock.com

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:17
Klein_Kipje schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 08:19:
[...]

Dit was idd de reden. Er ging teveel tijd inzitten. De discussie of je als werkgever liever 20 ontevreden mensen hebt ipv een paartje uurtje per week kwijt ben is een tweede.
Dan is iets als wiebetaaltwat zeker de oplossing. Geen gedoe met wekelijks een tikkie versturen en er achteraan gaan of er netjes betaald wordt.
Iemand haalt gewoon, vult het in wiebetaaltwat in en er wordt automatisch doorgerekend wie het meest moet betalen. Met elkaar afspreken dat degene die de grootste ‘min’ heeft de volgende keer haalt. Als je dat aan houdt hoef je misschien 1x per jaar nog te verrekenen, maar in de basis kom je dan altijd weer op ongeveer 0 uit.
Iedere keer omstebeurt een tikkie sturen is eigenlijk gewoon nutteloos geld rondpompen.
(Nr. 1 betaald en vraagt aan 2, 3, 4 geld. Volgende keer betaald nr. 2 en die vraagt ongeveer hetzelfde weer van 1, 3, 4. Etc...)

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:31

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb ook bij een werkgever gezeten waar we broodjes konden bestellen via een intranet formulier.

Daar hadden ze het als volgt opgelost;

- Voor het eind van de maand moet je 50 euro (en dat kon cash of via overboeking) betalen aan de secretaresse.. Deed je dit niet dan had je de maand erop geen recht op lunch.
-Die 50 euro was niet dekkend, maar de werkgever legde de rest erbij, de bakker factureerde gewoon per maand aan de werkgever.
- Per jaar werd gekeken of die 50 euro nog dekkend genoeg was of er grote discrepanties waren. Bedrag kon dan naar boven bijgesteld worden. Tegen die tijd was ik echter al weg, ik heb alleen 50 euro meegemaakt.
- Secretaresse hield in de gaten of er niet excessief besteld werd, maar er was ook aardig wat sociale controle
- Deelname was niet verplicht.

Hoe ze dit 50 euro dan weer terugboekten op de firma weet ik niet, maar het was een zeer groot bedrijf en we deden dit alleen op de IT afdeling dus het kon vast ergens als petty cash weggeboekt worden...

Bedrijf was ook best coulant door bij te betalen. Maar aan de andere kant zorgt dit voor minder gedoe tussen de collega's.. Ik moet er niet aan denken constant achter tikkie's aan te moeten...

Ik vond het overigens een perfect systeem. Als je je eigen brood meeneemt kost dat je toch ook +-20 euro per maand, dus voor 30 euro was je klaar.. Geen brood meer smeren en altijd verse dingen. Nadeel was dat je sneller voor iets ongezonds kiest.. Bedrijfskantines ben ik geen fan van, maar dit was prima.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22:00

Totaalgeflipt

De enige echte

Misschien is www.wiebetaaltwat.nl een oplossing?

Totaalgeflipt wijzigde deze reactie 11-01-2020 09:18 (6%)

• RobinL94
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17:18
De bovengenoemde oplossing via Bunq lijkt mij perfect inderdaad! Je zou zelfs je formuliertje zo aan kunnen passen dat je na het invullen direct wordt doorgestuurd naar het Ideal betaalverzoek. Zoals genoemd is het betaalverzoek eenvoudig te genereren op basis van het totaalbedrag van de bestelling.

• Jaer
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:22
Als je via de jullie eigen gemaakte site besteld kan je dan niet de prijslijst koppelen? Dan is de bovenstaande bunq betaal link ook automatisch te tonen als iemand wat besteld. de opbouw is erg simpel.

Je kan dan degene die de bakker betaalt nog op de site een vinkje laten zetten als er echt betaald is. Zo kan je accounts ook laten blokkeren tot er betaald is.

Mocht dat nodig zijn, bij ons op het werk betaalt iedereen altijd wel als je ergens aan mee doet.

• Digital-DNA
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:31

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Dat met Bunq werkt toch alleen als je daar klant bent? Tenminste op de site moet ik toch eerst inloggen/aanmelden.

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True