Eigenaar 06 nummer achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06 20:28
Beste tweakers,

Ik weet niet of ik hier goed zit met het topic of dat ik het überhaupt kan vragen hier?

Maar een vriendin in mijn vriendengroep wordt sinds kort bedreigd via whatsapp en vaak gebeld. Geen idee wie het kan zijn.

Ik ben benieuwd als er een mogelijkheid is om iets te traceren qua informatie of dergelijks?
Of kan dat alleen via een provider?

Ik heb hier verder geen ervaring hiermee dus hopelijk kunnen jullie mij wat informatie verschaffen!

Met vriendelijke groet,

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 12:38

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

In dit geval kan ik je alleen aanraden dit bij de betreffende provider te melden. Zij kunnen acties ondernemen op dit soort gevallen. Voor wat betreft Whatsapp is het, lijkt mij, een simpel geval van het nummer blokkeren.

Voor wat betreft de belletjes hebben de meeste providers opties om hierop actie te ondernemen (danwel bij aanhouden, nummers te blokkeren.)

In je eigen toestel kun je ook al nummer blokkades instellen. Dus tenzij iemand continu van nummer wisselt om de betreffende vriendin lastig te vallen, is dat wellicht ook een optie.
Het traceren van een nummer geeft mij eerder de suggestie dat men het heft in eigen hand wil nemen.

Mocht het toch aanhouden, mocht de betreffende vriendin hier langere tijd al hinder van ondervinden, is het enige wat ik kan aanraden om de correspondentie te bewaren en aangifte te doen bij de Politie van stalking.

Toevoeging: In het geval van bedreiging, lijkt het me sowieso verstandig dit te melden, en niet via vreemde slingse wegen te gaan proberen een persoon te achterhalen Beleg het bij de juiste partijen.

[ Voor 10% gewijzigd door Trucker Her op 09-01-2020 03:00 ]

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Trucker Her schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 02:57:
In dit geval kan ik je alleen aanraden dit bij de betreffende provider te melden. Zij kunnen acties ondernemen op dit soort gevallen. Voor wat betreft Whatsapp is het, lijkt mij, een simpel geval van het nummer blokkeren.

Voor wat betreft de belletjes hebben de meeste providers opties om hierop actie te ondernemen (danwel bij aanhouden, nummers te blokkeren.)

In je eigen toestel kun je ook al nummer blokkades instellen. Dus tenzij iemand continu van nummer wisselt om de betreffende vriendin lastig te vallen, is dat wellicht ook een optie.
Het traceren van een nummer geeft mij eerder de suggestie dat men het heft in eigen hand wil nemen.

Mocht het toch aanhouden, mocht de betreffende vriendin hier langere tijd al hinder van ondervinden, is het enige wat ik kan aanraden om de correspondentie te bewaren en aangifte te doen bij de Politie van stalking.
Nee klopt daar heb je gelijk in! Het nummer blokkeren gaat sowieso gebeuren maar omdat er hele nare bedreigingen komen wouden we graag kijken als we informatie te vinden wie er achter zit.

Gaan zeker niet verder voor eigen rechter spelen als je zulke bedreigingen hoort.
Maar omdat die gene in de buurt zou wonen wouden we dat even controleren!

Dus dan zouden we inderdaad contact moeten opnemen met de provider. In hoeverre kunnen die wat betekenen voor ons?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:30
llovesoccerx7 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 03:02:
[...]

Dus dan zouden we inderdaad contact moeten opnemen met de provider. In hoeverre kunnen die wat betekenen voor ons?
Is dat niet "waarom" je belt? Gewoon bellen dus.

Als het ernstige bedreigingen zijn, gelijk melding bij de politie doen imho.
Beter het zekere voor het onzekere.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Bad Brains schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 03:04:
[...]

Is dat niet "waarom" je belt? Gewoon bellen dus.

Als het ernstige bedreigingen zijn, gelijk melding bij de politie doen imho.
Beter het zekere voor het onzekere.
Ja klopt! Gaan we zeker doen vandaag!
Maar wat informatie halen kon geen kwaad dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 12:38

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

llovesoccerx7 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 03:02:
[...]

Nee klopt daar heb je gelijk in! Het nummer blokkeren gaat sowieso gebeuren maar omdat er hele nare bedreigingen komen wouden we graag kijken als we informatie te vinden wie er achter zit.

Gaan zeker niet verder voor eigen rechter spelen als je zulke bedreigingen hoort.
Maar omdat die gene in de buurt zou wonen wouden we dat even controleren!

Een provider gaat je in die zin alleen helpen in het eventueel blokkeren van.
Die kunnen jou niet gaan verschaffen van informatie omtrent de eigenaar van het nummer. Laat staan de identiteit.

Zeker tegenwoordig met de AVG is dit een dingetje.

Snap de nieuwsgierigheid naar wie zoiets flikt, maar het komt (meestal) niet out of the blue, er zal vast al een vermoeden zijn.

Het beste advies wat ik je kan geven is het volgende:

- Neem contact op met de provider, leg het scenario uit, vertel ze daarbij dat de betreffende vriendin niet meer lastig gevallen wenst te worden, verzoek wat zij daarin kunnen betekenen.
- Doe in het geval van bedreigingen, stalking e.d. gewoon aangifte van bij de politie. Bewaar alle berichten en informatie die je wel hebt.
- Wacht het af.

Worst case: neem een nieuw nummer.

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Trucker Her schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 03:10:
[...]

Een provider gaat je in die zin alleen helpen in het eventueel blokkeren van.
Die kunnen jou niet gaan verschaffen van informatie omtrent de eigenaar van het nummer. Laat staan de identiteit.

Zeker tegenwoordig met de AVG is dit een dingetje.

Snap de nieuwsgierigheid naar wie zoiets flikt, maar het komt (meestal) niet out of the blue, er zal vast al een vermoeden zijn.

Het beste advies wat ik je kan geven is het volgende:

- Neem contact op met de provider, leg het scenario uit, vertel ze daarbij dat de betreffende vriendin niet meer lastig gevallen wenst te worden, verzoek wat zij daarin kunnen betekenen.
- Doe in het geval van bedreigingen, stalking e.d. gewoon aangifte van de politie. Bewaar alle berichten en informatie die je wel hebt.
- Wacht het af.

Worst case: neem een nieuw nummer.
Duidelijk super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Provider bellen, politie bellen, meer is er (legaal) niet mogelijk. Dit soort zaken zijn trouwens meestal een bekende of zelfs familielid.

[ Voor 34% gewijzigd door johnkeates op 09-01-2020 03:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:15
Je kan iplogger.org gebruiken om een link te genereren die ze kan versturen. Met een beetje geluk heb je de locatie van de persoon als hij/zij in de browser toestaat om de locatie te delen met de website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Aangifte doen is een belangrijke stap in dit soort geneuzel. Kan online vanaf je PC, maar dan is het iig vastgelegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:40
Als je het niet herkend, geen ruzie met iemand of gestoorde kennisen kan het natuurlijk zijn dat ze het verkeerde nummer hebben.

Bel dat nummer is anoniem terug om te kijken of ze opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan het op Google proberen te zoeken, je kan het terugbellen (ook met een andere telefoon en een smoesje om te kijken wie het is)

Verder kun je het melden bij je telecomprovider of bij de politie. Ik zou in ieder geval beginnen met bewijs te verzamelen. Logs van bellijsten, opnames van gesprekken etc.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:37
Begin ook al met een app te installeren die de berichten kan opnemen.
Bewijslast opbouwen is zeker aan te raden, en uiteraard klacht indienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchJohnDoe
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07 20:50
Via de website van ACM kan je wel achterhalen van welke provider het nummer is en of deze ooit is geporteerd naar een andere provider (andere provider met behoud van nummer)

https://www.acm.nl/nl/ond...ummers/nummers-doorzoeken

Verder inderdaad melden bij de provider/politie. Ben zelf werkzaam geweest op de helpdesk van een telecomprovider en wij mochten absoluut geen persoonsgegevens doorgeven, maar konden wel een melding doen bij de abuse-afdeling die dat dan verder uitzocht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou aangifte doen, bewijs leveren en daarna het nummer blokkeren in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venraiden4K
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-07 12:04
Tegenwoordig is het iets lastiger, maar je kan ook kijken of met het telefoonnummer een facebook-profiel zichzelf openbaart. Zo ooit naam + adres van een stalker gevonden voor iemand.

Verder inderdaad aangifte doen en nummer verder blokkeren.

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:28

slaay

Natuurbeleven.com

Venraiden4K schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:25:
Tegenwoordig is het iets lastiger, maar je kan ook kijken of met het telefoonnummer een facebook-profiel zichzelf openbaart. Zo ooit naam + adres van een stalker gevonden voor iemand.

Nummer als contact opslaan en dan kijken of er een whatsapp profiel aan verbonden is. Vaak kun je aan de hand van een foto zien wie het is.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:07
Venraiden4K schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:25:

Zoeken op telefoonnummer is al een tijdje niet meer mogelijk.

https://www.techradar.com...-friends-by-phone-numbers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:58
Je kan kijken of je er via Google of via de whatsapp profielfoto achter kan komen wie het is. Wat je verder met die informatie wilt doen is me niet helemaal duidelijk maar vrijwel alles wat je vervolgens met die info doet valt al snel onder de kapstok 'eigen rechter spelen'.

Ik zou net als anderen al aangeraden hebben een aangifte doen en de whatsapp berichten als bewijs meegeven. En dan vervolgens het nummer blokkeren:
Android:
Open the Phone app.
Tap the three-dot icon (top-right corner).
Select “Call Settings.”
Select “Reject Calls.”
Tap the “+” button and add the numbers you want to block

iOS:
Open je telefoon app
Ga naar tabje 'recent'
Druk op de i achter het nummer wat je wilt blokkeren
Scroll omlaag en tap op 'Blokkeer deze beller'

Geen idee of dit ook het nummer blokkeert op Whatsapp, zo niet dan moet je dat in whatsapp ook nog even doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Daffie op 09-01-2020 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:11
(Anoniem) terugbellen.

Nemen ze nooit op, en heb je een idee wie het zou kunnen zijn? Ga ernaar toe (uit het zicht), bel, en kijk of ze de telefoon pakken :)

Verder sowieso aangifte doen van bedreiging, en screenshots maken. Dan leg je in ieder geval een dossier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:02
Privacy regels zijn zo dat er eigenlijk niemand kan of mag voorzien in de gegevens die je vraagt. Bovendien denk ik dat het nog steeds mogelijk is een anonieme SIM te gebruiken. Ik geloof dat er wetgeving onderweg is om die mogelijk in te perken, maar als ik het me niet verkeerd herinner is die er nog niet door.

Het is alleen de Politie (en een paar aanverwante organisaties) toegestaan de identiteit van de abonnee behorende bij een nummer op te vragen. Als je dat nog niet gedaan hebt - meldt je daar. In het geval van bedreiging nooit een slecht idee natuurlijk.

Verder zul je het moeten doen met de gegevens die deze persoon zelf gedeeld heeft. Vraag Google eens naar het telefoonnummer - wellicht komt er wat naar boven.

Verder weet ik niet zo goed of een verzameling van Tweakers nu echt de beste klankbord is voor het verzamelen van ideeën voor het bestrijden van een persoon die naar ik begrijp toch flinke bedreigingen uit. Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld voorzichtig zijn met actieve opsporingsmethoden - wellicht is het beter die aan de pro's over te laten.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:27
Zie je in whatsapp niet een naam bij het telefoonnummer staan? Als je iemand niet in je contactenlijst hebt komt vaak de naam erbij te staan die de gebruiker zelf heeft ingevuld.

Ook kun je zoals eerder geoppert een honeypot opzetten. Via een ander nummer die persoon uit de tent proberen te lokken met iets dat hem of haar interesseert. Let op de je hierbij niet iets illegaals doet zoals jezelf voordoen als iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjahneee
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-07 09:18
Echt weer typisch Tweakers.. er worden meteen weer allemaal tips gegeven om zelf detective te spelen. Deze persoon kent iemand die wordt bedreigt en dat is strafrechtelijk strafbaar. Laat aub de politie dit op zich nemen. Als je zelf gaat beginnen kan dit alleen maar verkeerd uitpakken waardoor er misschien wel ergere dingen kunnen gebeuren.

Dus niet terugbellen of berichtjes sturen maar gewoon aangiften doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-07 08:09
Bij bedreiging altijd melden bij de politie en aangifte doen. Zij kunnen in hun onderzoek de identiteit achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
llovesoccerx7 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 02:50:
Beste tweakers,

Ik weet niet of ik hier goed zit met het topic of dat ik het überhaupt kan vragen hier?

Maar een vriendin in mijn vriendengroep wordt sinds kort bedreigd via whatsapp en vaak gebeld. Geen idee wie het kan zijn.

Ik ben benieuwd als er een mogelijkheid is om iets te traceren qua informatie of dergelijks?
Of kan dat alleen via een provider?

Ik heb hier verder geen ervaring hiermee dus hopelijk kunnen jullie mij wat informatie verschaffen!

Met vriendelijke groet,
Hoe erg zijn de dreigementen? Niveautje doodsbedreigingen?

Als dat zo is dan kan maar een ding doen en dat is aangiften doen. Zelf detective gaan spelen gaat het alleen maar erger maken. Nummer blokkeren is misschien slim, maar het kan een trigger zijn voor de bedreiger om ook daadwerkelijk zijn daden uit te voeren/persoonlijk te bedreigen (Want bedreigen via de telefoon is voor hem mss een uitlaadklep). Persoonlijk zou ik ook de provider bellen met de vraag of ze de gegevens van die persoon naar de politie kunnen sturen. Zo'n zaak kan misschien dan iets versnellen. (Maar dat zou ik doen, geen idee of het daadwerkelijk zo is).

Let trouwens wel een beetje op. Er lopen meer gekken los op straat dan dat er vast zitten. De meeste blaffende honden bijten niet maar als dit er een is die wel blaft dan ligt ze straks dood/verkracht op straat (Ik wl je geen angst aanpraten, maar pas alsjeblieft op).

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 52706

llovesoccerx7 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 02:50:Maar een vriendin in mijn vriendengroep wordt sinds kort bedreigd via whatsapp en vaak gebeld. Geen idee wie het kan zijn.
Bij bedreigingen zoals gezegd altijd aangifte doen ongeacht wat voor bedreiging is iedere vorm van bedreigen een zaak dat onder strafrecht valt. Politie moet iets dergelijks dus altijd opnemen en serieus oppakken aan de hand van het soort bedreiging zullen ze dan overgaan tot bepaalde procedures.

Het advies om te blokkeren wat sommigen hier doen zou ik sowieso niet aan beginnen. Beter is om dan in het betreffende Whatsapp gesprek de persoon te een mute te geven zodat er geen popups en geluiden meer hoorbaar zijn. Deze kunnen dan in een eventuele strafrecht procedure als bewijs worden aangevoerd.

Met het blokkeren loop je het risico tot escalatie of dat de dader(s) een ander nummer nemen, dit maakt het eventueel moeilijker voor justitie om de provider het nummer te laten uit pijlen waardoor de dader bijvoorbeeld moeilijker traceerbaar wordt.

Als het bedreigen en lastigvallen overigens langere tijd aanhoudt is er niet alleen sprake van bedreiging maar ook stalking!

Zelf voor detective spelen kan overigens ook lijden tot escalatie, of te wel.... beter voorkomen dan genezen en verder geen blokkades e.a. zaken ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-07 08:09
rickboy333 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:38:
[...]
Persoonlijk zou ik ook de provider bellen met de vraag of ze de gegevens van die persoon naar de politie kunnen sturen. Zo'n zaak kan misschien dan iets versnellen. (Maar dat zou ik doen, geen idee of het daadwerkelijk zo is).
Vanuit mijn ervaring binnen de klantenservice van een mobiele provider kan ik je nu al zeggen dat dat niet gaat gebeuren. Hooguit dat de provider de andere partij benadert om te stoppen met het ongewenste contact maar informatie verstrekken aan de politie gebeurt alleen op verzoek van de politie en zij hebben daar weer hun eigen lijntjes voor om direct bij de juiste afdeling uit te komen. Dit is ook vanuit de politie en de providers allemaal gestandaardiseerd, het enige wat je kunt en moet doen is aangifte. Vanaf dat punt zorgt de politie voor de rest.
Pagina: 1