Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

99 errors tijdens MemTest98?

Pagina: 1
Acties:

• AltTabKeys
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 02-04 12:55
Dus, ik doe even een MemTest84 op mijn Corsair Vengeance 2x16gb, net 2 maanden oud.

Zit nu op 58% pass. Pass 1 / 4, en nu al 99 errors.

Ik laat hem voor nu vannacht even runnen, ik ga maar ondertussen slapen.

De errors die hij continu print zijn:
Test: 6 Addr: 84F79C768*Expected: FFFFFFFBF Actual: FFFFFFBB CPU: 8*

* Dit aantal varieert.

Iemand die mij nu alvast wat kan uitleggen? 😬

EDIT: MemTest liep vast bij test 7...?

[Voor 4% gewijzigd door AltTabKeys op 09-01-2020 02:31]

:-)

• mrmrmr
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
Je bedoelt MemTest86 neem ik aan.

Weet je zeker dat het "FFFF FFFB F" is i.p.v. "FFFF FFBF"?

Als ik er van uitga dat F werd verwacht en het B was:

F = 1111
B = 1011

Het derde bitje van rechts zou dan zijn "omgevallen".

Het is wel raar als dat op verschillende geheugenadressen precies zo voorkomt in hetzelfde testpatroon.

Je zou meer random verschillen verwachten.

Welk geheugen heb je precies? Er zijn talloze versies van Corsair Vengeance 16gb.

Gebruik je XMP in de BIOS? Doe je aan overklokken of heb je timing of spanninginstellingen aangepast?

Probeer eens de BIOS te resetten naar default en controleer of JEDEC timings worden gebruikt.

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Elke fout is er 1 teveel. Haal het geheugen er even uit en monteer opnieuw, ook in een ander kanaal indien mogelijk, kan helpen soms. Anders vervangen. Veel geheugen heeft levenslang garantie, check bij de fabrikant.

[Voor 10% gewijzigd door Aikon op 09-01-2020 08:33]

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True