Ha tweakers,
Ik heb een pc samengesteld die ik wil gaan aanschaffen, en zou graag nog wat finale tips willen krijgen om eventueel wat beter uit de hoek te komen met de kosten gezien het wel prijzig wordt. Aan de andere kant, ik ben bereid om dit voor een pc te kunnen betalen waar ik lang mee vooruit kan (ik gebruik mijn huidige pc ook al 7 jaar en kon gedurende het grotere gedeelte van deze 7 jaar games op high settings spelen, en nu lukken de meeste nieuwere games ook nog op low of mid settings). Dit wil ik ook graag terughebben in de pc die ik nu ga kopen, dus zeker wel 6-7 jaar mee vooruit kunnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen op max settings op 1440p/144Hz. (prio)
- Videobewerken, photoshop
- Standaard dingen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst wil ik ook nog een 144 Hz monitor, dus als het mogelijk is alles inclusief voor 2200 euro. Zo niet, voor de desktop dan maximaal 1800-1900.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, 2e monitor (1440p 60 Hz), muis, headset etc. Geen componenten dus, alleen randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat mijn bijgevoegde lijst het wel redelijk kan aantonen, een high end GPU en CPU. Graag ook een grote SSD opslag (1 tb of 2b).Is de gekozen SSD snel genoeg trouwens?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, niet perse. Het liefst wat het beste presteert en goede reviews heeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Afgezien van de eerder genoemde primaire wensen, zou ik graag mijn behuizing wat RGB willen geven (zie lijstje), eventueel ook graag alle spul van dezelfde winkel kunnen halen (cd-rom breda land voorkeur)
Ga je overklokken?
Nee, dus als dit ook nog iets uitmaakt laat het me vooral weten!
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over de gekozen componenten, of ze goed bij elkaar aansluiten en of dit een beest van een pc is die de wensen in vervulling zal brengen.
Ook graag misschien een voorstel voor een goede 144 Hz monitor die kan aansluiten op de build?
Hartelijk dank!
Ik heb een pc samengesteld die ik wil gaan aanschaffen, en zou graag nog wat finale tips willen krijgen om eventueel wat beter uit de hoek te komen met de kosten gezien het wel prijzig wordt. Aan de andere kant, ik ben bereid om dit voor een pc te kunnen betalen waar ik lang mee vooruit kan (ik gebruik mijn huidige pc ook al 7 jaar en kon gedurende het grotere gedeelte van deze 7 jaar games op high settings spelen, en nu lukken de meeste nieuwere games ook nog op low of mid settings). Dit wil ik ook graag terughebben in de pc die ik nu ga kopen, dus zeker wel 6-7 jaar mee vooruit kunnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen op max settings op 1440p/144Hz. (prio)
- Videobewerken, photoshop
- Standaard dingen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst wil ik ook nog een 144 Hz monitor, dus als het mogelijk is alles inclusief voor 2200 euro. Zo niet, voor de desktop dan maximaal 1800-1900.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, 2e monitor (1440p 60 Hz), muis, headset etc. Geen componenten dus, alleen randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat mijn bijgevoegde lijst het wel redelijk kan aantonen, een high end GPU en CPU. Graag ook een grote SSD opslag (1 tb of 2b).Is de gekozen SSD snel genoeg trouwens?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, niet perse. Het liefst wat het beste presteert en goede reviews heeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Afgezien van de eerder genoemde primaire wensen, zou ik graag mijn behuizing wat RGB willen geven (zie lijstje), eventueel ook graag alle spul van dezelfde winkel kunnen halen (cd-rom breda land voorkeur)
Ga je overklokken?
Nee, dus als dit ook nog iets uitmaakt laat het me vooral weten!
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over de gekozen componenten, of ze goed bij elkaar aansluiten en of dit een beest van een pc is die de wensen in vervulling zal brengen.
Ook graag misschien een voorstel voor een goede 144 Hz monitor die kan aansluiten op de build?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 325,05 | € 325,05 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 110,- | € 110,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio | € 799,50 | € 799,50 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon TG5 Glass Red | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 148,90 | € 148,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 92,65 | € 92,65 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 206,90 | € 206,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.808,77 | ||
Hartelijk dank!