Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

(nieuwe) Asus Prime x470 Pro met 3700x : geen POST

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Korlean
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21-02 09:43
Hoi, ik heb net wat nieuwe parts aangekregen en was aan het builden geslagen, alles zat in elkaar dus ik wou even testen, ik start hem op en zie de CPU fan pakweg een halve seconde draaien en dan stoppen.

De RGB leds op het moederbord blijven branden en ook de fans van mijn GPU maar dus geen Post

het is een Asus Prime x470 Pro met een Ryzen 3700x CPU. Eerste gevoel zou zijn dat het moederbord de CPU nog niet herkend ? Maar op mijn Asus doos hangt een oranje AMD stickertje "AMD Ryzen 3000 Desktop Ready" , nu weet ik niet goed of dit betekend dat Asus het bordje al geflashed heeft met compatibele Bios of dat het bord in sé ready/klaar is voor Ryzen 3000 mits de juiste Bios Update.

Het is al even geleden dat ik zelf nog een build deed maar er is niets gebeurd waarvan ik zou zeggen daar is iets misgegaan...

Ik heb het moederbord nu ook even uit de case gehaald en zo getest om zeker te zijn dat ik nergens een kortsluiting had ofzo maar hetzelfde fenomeen...

Iemand een idee ? Zeker ivm het AMD stickertje ?

Edit : ik vond online iemand in hetzelfde bootje als mij een B450 Mobo van Asus met ook dat stickertje van Ryzen 3000 ready. Hij had exact hetzelfde issue en dacht ook dat wegens dat stickertje zijn mobo pre-loaded kwam met een compatibele bios.In zijn geval was dus niet zo, na een bios update werkte zijn 3700x.

Nu ga ik op zoek naar een 1st/2nd gen Ryzen en hoop dat diit ook het issue is bij mij.

Wel een zeer onduidelijk/verwarrend stickertje als dit ook mij het issue zou zijn....

Korlean wijzigde deze reactie 09-01-2020 00:46 (19%)

Alle reacties

• evilweed
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 04-02 20:51

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Volgens de site is BIOS 4804 nodig..... ;)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• Korlean
Ja klopt, maar ik dacht (en blijkbaar verkeerd) dat omdat het AMD Ryzen 3000 Ready stickertje erop hing die bios er al op stond.

:|

• AtHomer
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Als ik jou was zou ik het moederbord terugsturen en om laten wisselen. Je hebt een bord gekocht dat geschikt zou moeten zijn, maar dat toch niet lijkt te zijn. Bovendien: als de bios-versie toch niet het probleem blijkt, is de kans aanwezig dat het bord defect is.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Ben eigenlijk wel benieuwd welke bios er op staat en waar het bord is gekocht. oa Asus is best snel begonnen met nieuwe series borden verdelen met juiste bios er op. aangezien de juiste bios er al vanaf juni 2019 is...

Ah, antwoord al gevonden in je andere topic. "(waar ik je ook heb gewaarschuwd voor juiste bios)
@Korlean

Heb je wel een monitor aan videokaart aangesloten of aan je moederbord.
Wat is de rest van je systeem ?

Hackus wijzigde deze reactie 10-01-2020 13:07 (34%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Korlean
Ok update time : ik ben via een vriend aan een Ryzen 3 1300X geraakt en hij boot !

De Bios die eropstaat = 4207 van ergens in Juli 2019 dus idd nog geen ondersteuning voor 3rd Gen Ryzen.
Snel even de nieuwste bios eropgezet en hij start nu met mijn 3700x

Het bordje kwam via Megekko (en was een tijdje out of stock, dus misschien hebben ze nog ergens oude stock gevonden ?)

Hoe dan ook, dit is eigenlijk een beetje een PSA dat de oranje "AMD Ryzen 3000 Desktop Ready" NIET altijd wilt zeggen dat het mobo ook meteen komt met een geschikte bios installed.

Ik lees online heel veel mensen die beweren van wel,en ik ging ook van uit dat dit zo was maar dit is het bewijs dat het zeker niet is (kan natuurlijk wel maar het blijft een gok)

Bij deze kan ik verder gaan bouwen :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

4207 is van dec 2018. raar dat die er op staat als je recent nieuw hebt gekocht.
komt ook niet overeen met nieuwe doos

Hackus wijzigde deze reactie 10-01-2020 19:37 (20%)

• Korlean
Mja vreemd, ik zie inderdaad op de website eind dec , ik dacht dat ik er een datum had gezien van 7 2019 maar dat staat dan juist niet op mijn screenshot.

Misschien heb ik dan een ge-rma'd bord?

Op tomshardware vond ik een gelijkaardig verhaal van iemand met een Asus B450 bordje...

Anyway, ik ga nu proberen niet te zenuwachtig te worden of ik een refurb heb ;)

ps : de Ready for Ryzen 3000 is echt zo'n stickertje , niet iets wat al origineel op de box stond , maar dat wist je waarschijnlijk wel dat ik dat bedoelde)

Korlean wijzigde deze reactie 10-01-2020 19:52 (17%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

terugsturen en 'nieuwe' vragen. je hebt je 3600 daar ook gekocht ? dan weten ze dat de juiste bios er op hoort

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True