Ik heb van plan een nieuwe videokaart te kopen.... Alleen vraag ik me af of ik er 1 met 32 MB of 1 met 64 MB moet kopen. Wanneer heb ik 64 MB 'nodig'??... Alleen bij de 'zwaardere' spellen??
Waarom niet?Op donderdag 02 augustus 2001 17:55 schreef Pizzaman het volgende:
Hoort hier niet
Verwijderd
64 mb is (voorlopig) nog niet echt nodig.
een Geforce 2 met 64 mb is bijvoorbeeld onzin, want tegen de tijd dat de spellen 64 mb benutten is de gpu alweer outdated.
een Geforce 2 met 64 mb is bijvoorbeeld onzin, want tegen de tijd dat de spellen 64 mb benutten is de gpu alweer outdated.
je moet niet alleen naar het aantal mb's kijken maar ook WATvoorchipset en watvoorgeheugen
die gf2 mx400 heeft 64 mb maar is trager dan een gf2 GTS 32 mb met DDR geheugen is sneller dan die mx400.
wat is je budget....
want een geforce 3 heeft ook 64 mb en een kyro 2 ook maar de prijs en snelheid verschilt wel een beetje 
ik zal ook uitleggen wat het nut is van 64 mb: het is sneller... op hogere resoluties (1280x1024 en hoger)
dus heb je een krachtige proc met een goede monitor moet je natuurlijk geen gf2 mx400 of kyro2 pakken want de kyro2 heeft maar 270 mhz ramdac (dus max 75 hz op 1600x1200...nie echt fijn) en die mx400 is best traag op die reso (kyro2 ook maar iets minder)
die gf2 mx400 heeft 64 mb maar is trager dan een gf2 GTS 32 mb met DDR geheugen is sneller dan die mx400.
wat is je budget....
ik zal ook uitleggen wat het nut is van 64 mb: het is sneller... op hogere resoluties (1280x1024 en hoger)
dus heb je een krachtige proc met een goede monitor moet je natuurlijk geen gf2 mx400 of kyro2 pakken want de kyro2 heeft maar 270 mhz ramdac (dus max 75 hz op 1600x1200...nie echt fijn) en die mx400 is best traag op die reso (kyro2 ook maar iets minder)
deze topic hoort in videoplanken en beeldkanonnen
that's why
that's why
Tja, nu we toch bezig zijn... :y)
Budget: plus-minus FL. 500,-
Budget: plus-minus FL. 500,-
--> [forum=8] <--
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Nou als je budget 500 piek is en je wil een TV-out, ik heb zelf een PowerColor, Gforce 2 gts (64 mb). Doet het goed. Kost: ca. 475, bij http://www.gistron.com . Maar jah. Ik weet niet of deze dus goed genoeg is...
ok budget is 500 piek?
neem dan de leadtek gf2 Pro 64 MB tv/out (retail)
die is ECHT SUPER ! kost iets van 450 gulden en zit nog extra software bij ! 400 mhz geheugen ! ik heb de 32 mb versie en die is zeker zo snel als een Pro versie van asus of hercules ofzo
echt een superkaart.... maar watvor heb jij?
neem dan de leadtek gf2 Pro 64 MB tv/out (retail)
die is ECHT SUPER ! kost iets van 450 gulden en zit nog extra software bij ! 400 mhz geheugen ! ik heb de 32 mb versie en die is zeker zo snel als een Pro versie van asus of hercules ofzo
echt een superkaart.... maar watvor heb jij?
Maar watvor heb jij?!
Wat bedoel je precies?
Wat bedoel je precies?
sorry
ik bedoelde watvoor pc
ik bedoelde watvoor pc
hmm watvoor vid kaart heb je nu?
met die gf2 Pro zal die echt snel zijn... denk zon 60 fps op 1280x1024 op 32 bit en alles high met quake 3
met een nieuwe cpu zal hij nog sneller worden
met die gf2 Pro zal die echt snel zijn... denk zon 60 fps op 1280x1024 op 32 bit en alles high met quake 3
met een nieuwe cpu zal hij nog sneller worden
Verwijderd
Kyro2 is juist snel op hoge resoluties, alleen de Kyro2 heeft een snelle proc nodig en er zijn spellen waar hij erg slecht in is.
nou niet echt supersnel hoor en voor zijn budget is een gf2 pro van leadtek het besteOp donderdag 02 augustus 2001 19:02 schreef wieikke het volgende:
Kyro2 is juist snel op hoge resoluties, alleen de Kyro2 heeft een snelle proc nodig en er zijn spellen waar hij erg slecht in is.
en ik heb hier superveel kyro2 probs topics gezien. maar bijna geen leadtek gf2 pro probs gezien
Verwijderd
Waarom hou je die dan niet, die is toch nog snel genoeg?Op donderdag 02 augustus 2001 19:35 schreef jxjcs het volgende:
Heb nu Elsa Erazor Geforce 256
Tja, ik download tegenwoordig errug veel films en die wilde ik nou eindelijk een keer op een grote tv bekijken en pa wil best wel een nieuwe videokaart financieren
Verwijderd
Verkoop je die Geforce 256 kaart dan ?
Die wil ik dan wel hebben.
* UrgoanElsa wil alles wel hebben.
Die wil ik dan wel hebben.
* UrgoanElsa wil alles wel hebben.
De Kyro II heeft 300mhz ramdac en doet 1600x1200 op 95 hz.Op donderdag 02 augustus 2001 17:59 schreef frenkpie het volgende:
Verwijderd
Ik heb een Kyro II gehad, personelijk vindt ik hem slechter dan een Diamond TnT kaartje.Op donderdag 02 augustus 2001 19:45 schreef Melvin15 het volgende:
[..]
De Kyro II heeft 300mhz ramdac en doet 1600x1200 op 95 hz.
(Omdat ik een langzaam cpu heb (p2/350)
Dus met een 667?, mieschien werkt dat beter.
Weet wel zeker wat je koopt, BV de PowerColour GF2 GTS PRO is in het echt geen pro, maar heeft de naam PRO.
Hij is "maar" geklokt op 200core/333~366mem.
Je voelt je wel belazerd, als je het koopt en dit niet weet.
Hij is "maar" geklokt op 200core/333~366mem.
Je voelt je wel belazerd, als je het koopt en dit niet weet.
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Verwijderd
Kyro is alleen maar snel met Quake3, Halflife en dat soort spellen (OpenGl dus).
In D3D is dat ding niet super dus koop een Leadtek Geforce2 Pro met 400 Mhz geheugen, of een ander Geforce2 Gts
In D3D is dat ding niet super dus koop een Leadtek Geforce2 Pro met 400 Mhz geheugen, of een ander Geforce2 Gts
Ik heb 2dagen geleden een Gainward GF2 GTS PRo besteld, (nog steeds niet binnen, maar ik heb nog geduld)is het een goede keuzen??
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Verwijderd
Wel weer mooie dingen over gelezen.Op donderdag 02 augustus 2001 20:28 schreef ReseT het volgende:
Ik heb 2dagen geleden een Gainward GF2 GTS PRo besteld, (nog steeds niet binnen, maar ik heb nog geduld)is het een goede keuzen??
Maar ik ben nog steeds heel blij met mijn Diamond TnT.
Pagina: 1