Toon posts:

Final Fantasy Waar beginnen ??

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Met welk deel moet je beginnen zijn het allemaal vervolgen of kan ik gewoon deel 8 halen en die beginnen met speel'n ??
want ik wil wel eens weten wat er nou zo boeiend aan is !

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
de spellen staan volledig los van elkaar

wel volgen ze steeds hetzelfde basisprincipe en komen enkele elementen in ieder deel terug

Ik vind persoonlijk deel 7 het beste, 8 wat minder en 9 weer beter dan 8.
(Deel 1 tm 6 nooit meegemaakt... ik had een megadrive :P)

Wat er zo boeiend aan is?
Gewoon spelen! Ik zou zeker met 7 beginnen!

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik spel op het moment FF8 , en ik vindt hem best cool want het blijft de hele tijd boeiend :)

Of 7 beter is zou ik niet weten, want die heb ik nog nooit gespeeld.

• Wouter
  • Niet online
Op donderdag 02 augustus 2001 18:08 schreef The_tWiStEr het volgende:
Ik spel op het moment FF8 , en ik vindt hem best cool want het blijft de hele tijd boeiend :)

Of 7 beter is zou ik niet weten, want die heb ik nog nooit gespeeld.
-

doen doen doen doen :P

Ik weet het niet zo met FF8.
Ik vond het een erg goed spel. Maar toch heb ik nadat ik het had uitgespeeld nooit de drang gehad om opnieuw te beginnen.

Terwijl ik FF7 al 5 keer heb uitgespeeld. Het gerucht gaat dat Square een verbeterde PS2 verie gaat uitbrengen van FF7. Reden om hem nog een keer te spelen :9~

Verwijderd

Ik zou met FF 7 beginnen, Daar begon ik ook mee... :)
Heb FF 7 en 8 uitgespeeld... FF 9 en 10 moetik nog spelen... maar ja.. geen psx/ps2.. ;(

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Op donderdag 02 augustus 2001 18:28 schreef Raven_ het volgende:
Ik zou met FF 7 beginnen, Daar begon ik ook mee... :)
Heb FF 7 en 8 uitgespeeld... FF 9 en 10 moetik nog spelen... maar ja.. geen psx/ps2.. ;(
Jij ook al hetzelfde probleem ;(

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

hmm ze zijn allemaal vet.
maar het koelste is om toch te beginnen bij nr 4.
dan zie je ook echt in de loop van de tijd de graphix steeds beter worden
(en de verhaallijn ietsje zwakker worden)
4 is echt heel lief een fluffy enzo. 5 en 6 zijn dat ook. 7 ook nog wel maar 8 wordt al weer zo serieus, door iedereen op echte mensengrootte :? te maken.

9 was wel weer koel met die 7 jarige mensjes erin inzo, dat maakt het weer fluffy :)

hoe ik het gespeeld heb was als volgt (misschien boeit niemand het maar goed :P)

Final Fantasy 2 (4) -> Final Fantasy Mystic Quest -> Final Fantasy 3 (6) -> Final Fantasy 7 -> Final Fantasy Tactics -> Final Fantasy 8 -> Final Fantasy 5 -> Final Fantasy 9. >:)
5 kwam later uit dan allemaal omdat die nooit in america was uitgebracht :D
dus speelde ik hem ook pas later :'(
Final Fantasy is gewoon een zwaar roelerende RPG die er is IMO. sommige mensen vinden em sucken, en sommige weer niet :) De verhaalen zijn (meestal) erg goed en de spellen zijn leuk om te spelen *D

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Ik heb nog nooit ook maar 1 FF gespeeld, ben ik nou geen echte gamer? :'( ;)

Sterker nog, ik kan me niet heugen ooit een RPG gespeeld te hebben (Zelda is geen RPG) :P

Ach ja... :)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

FF7 is goed ja, maar andere mensen zweren dat FF8 veel beter is dan FF7, persoonlijk vind ik het junction systeem van FF8 wat onduidelijk..

FF9 was ook cool (er is een patch voor emulator uit :) )

Verwijderd

Ik vind FF8 het beste. ik heb alle delen gespeeld, maar omdat ik delen 1 t/m 6 op emulators en vertalingen heb gespeeld vond ik daar minder aan, want dan heb je teveel games in een keer, dus is het nogal verwarrend met de verschillende verhalen, vooral de characters. FF7 vind ik niet zoveel aan, het is wel leuk, maar ik vind de personages en verhaal in FF8 veel leuker en spreekt me ook meer aan.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:22
FF2 voor de snes, die is zoooooooooo gaaf!
ziet er niet uit, maar het spel heeft gewoon een aura oid. Geweldig!

I want to live forever, so far.. so good.

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Op donderdag 02 augustus 2001 23:10 schreef Warbringer het volgende:
Dit ben ik dus helemaal met je eens. Die hele verhaallijn is gewoonweg geweldig.

Op zich vind ik alle Final Fantasies zwaar kick tot en met 7. 8 vind ik nog steeds nix en 9, tja, niet zo geweldig. Wel leuk maar niet zoals het hoort. Zit trouwens nog steeds vast in 9. |:(

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

deel 9 is ook errug gaaf! echt helemaal weer in oude stijl ipv ff8

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 23:10 schreef Warbringer het volgende:
agreed!!
ik was in 2 dagen met de psx versie weer bij Zeromus. Moet em alleen nog ff killen maar vergeet het steeds :p maar Zeker dat 2 ruled. Die goeie ouwe tijd 9 jaar geleden :)
wat was dat spel toen VET !!! :)

Verwijderd

final fantasy wordt steeds minder boeiend als je het mij vraagt... 7 vond ik het best en daarna is het ingekakt... 10 wordt wel gaaf volgens mij maar square wordt te gretig met al hun nieuwe versies enzo..
blizzard is nu voor mij nog de enige maker van kwaliteit en niet quantiteit

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

De hele oude reeks (behalve 1) is beter dan de nieuwe (7 t/m 10), als je tenminste gameplay boven grafix prefereert.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 23:06 schreef Tha_Freeser het volgende:
Ik vind FF8 het beste. ik heb alle delen gespeeld, maar omdat ik delen 1 t/m 6 op emulators en vertalingen heb gespeeld vond ik daar minder aan, want dan heb je teveel games in een keer, dus is het nogal verwarrend met de verschillende verhalen, vooral de characters. FF7 vind ik niet zoveel aan, het is wel leuk, maar ik vind de personages en verhaal in FF8 veel leuker en spreekt me ook meer aan.
FF8 het best? wow, ben je waarschijnlijk de enige in de hele wereld. En heeft FF8 dan een verhaallijn? ( :r ). FF7 is gewoon het best, was ergens zo'n site dat helemaal op RPG's was etc, Stond zo'n wereldranglijst met FF7 als 3e (ongeveer) FF9 op 7e plaats en FF8 ergens op 130, werd alleen aangeraden als er echt nix anders meer was en je een RPG nodig had >:)

Persoonlijk vond ik FF8 zo saai (lees: standaard verhaaltje) dat ik nooit verder ben gegaan dan CD2. FF7 heb ik inmiddels al 3x uitgespeeld. Start alleen nu niet meer op om 1 of andere reden :( Zal er nog maar eens naar kijken denk ik.

Kan iemand mij een beetje uitleggen waarmee (Emulator) en hoe (extra patches??) ik de europese versie van FF9 een beetje relaxed kan spelen op m'n PC? (Linkies hoeft niet, weet niet wat de modjes ervan vinden..)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25
Ik vind VII ook het best, daarna IX, dan VI, en de rest heb niet gespeeld. Ja, VIII, maar daar ben ik na CD2 mee gestopt. Boring verhaal, stomme characters en een veel te ingewikkeld magic system.

Speel VII, NU!

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Wouter
  • Niet online
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:25 schreef CommDante het volgende:

FF8 ergens op 130, werd alleen aangeraden als er echt nix anders meer was en je een RPG nodig had >:)
hmmz, dat zou ik niet willen zeggen

FF8 is een goed spel. Alleen nadat je FF7 gespeeld heb verwacht je er meer van. Als het dat dan niet is valt het tegen. Maar om het nu een slecht spel te noemen... nee.

Verwijderd

Als ik jouw was zou ik met FF7 beginnen , het is grafisch minder , maar dat wordt meer dan goed gemaakt met het verhaal.
Heb je 7 uitgespeeld , doe dan 8 , en dan 9 (als je het nat. far-out! vind).

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 17:54 schreef LooneyD het volgende:
Het zijn de beste RPG spellen ooit gemaakt

Vond deel 6 het beste.

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 00:50 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Het zijn de beste RPG spellen ooit gemaakt

Vond deel 6 het beste.
Ik vond het begin van deel 6 echt uitermate irritant met de om de 2 seconden verschijndende enemies
Ik heb voor de rest FF5 gespeeld (zwaar cool) en ben nu net begonnen aan deel 8

Verwijderd

ik heb ff7 ooit es gekocht voor 70 piek ofzo [voor de psx uiteraard].
het is wel cool enzo, maar ehh.. je moet er wel van houden .
het is allemaal zo verdomde langdradig vind ik, ben dan ook bij de 2e cd gestopt. [de savegames heb ik nog, ooit zal ik m uitspelen.]

• Creepy
  • Laatst online: 19:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Met welke je begint maakt voor het verhaal niet uit :)
Ik heb zelf 7,8 en 9 flink gespeeld...7 blift voor mij de beste.. 8 is wel grappig.. maar veel minder (het verhaal zit SLECHT in elkaar..) 9 zit er ergens tussen in...

Voor een hoop mensen lijkt het erg langdradig door de vele tekst in het spel.. maar man.. echt super!!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik vind de film het best. Aki=mooi

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 11-10 19:38
Film is inderdaad erg mooi jah :)

Persoonlijk zou ik met FF7 beginnen, wat naar mijn mening ook tot nu toe de beste is :) FF8 tja wel gekocht maar nooit veel gedaan omdat die gewoon zuigt :) En ff9? Ben er mee bezig en tot nu toe vindt ik die dus ook zwaar vreed.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Zo ging het bij mij:
als 1e: Final Fantasy 3
als 2e: Chrono Trigger (Geen FF maar lijkt er veel op en ook van square :) )
als 3e: Final Fantasy 5
als 4e: Final Fantasy 2
als 5e: Final Fantasy 8
als 6e: Final Fantasy 7

ja ik weet het rare volgoorde :)

verder: mijn top 3 Final Fantasy:
1: Final Fantasy 3 - Keuze uit HEEL veel characters
2: Final Fantasy 5 - Dat job systeem is erg cool
3: Final Fantasy 8 - redelijk verhaal en vooral graphics en is ook cool omdat je sommige 'Espers' uit FF3 weer terug ziet als 'Guardian Forces' maar dan in 3d

Verwijderd

Ik heb FF7 en FF8 gespeeld , FF8 niet uit . Ik zat dus daar aan het punt dat je met de Ragnarok dat Alien ship ramt met die Sorceress in (Adel denk ik ...) . Verder niet geraakt want toen PS verkocht . Ik von 7 de kewlste , en ook de meest aangrijpende . Als Spehiroth zich daar uitleeft op Aerith en Squall er zich dan over ontfermt , man dat was echt zo'n moment waar ik bijna lach te wenen . Had ik dus helemaal niet bij FF8 .

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11 17:43
Op zaterdag 27 oktober 2001 01:22 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik heb FF7 en FF8 gespeeld , FF8 niet uit . Ik zat dus daar aan het punt dat je met de Ragnarok dat Alien ship ramt met die Sorceress in (Adel denk ik ...) . Verder niet geraakt want toen PS verkocht . Ik von 7 de kewlste , en ook de meest aangrijpende . Als Spehiroth zich daar uitleeft op Aerith en Squall er zich dan over ontfermt , man dat was echt zo'n moment waar ik bijna lach te wenen . Had ik dus helemaal niet bij FF8 .
Ach ja, ik heb van die dagen hè >:)
Pagina: 1