Welke speakers passen er goed bij yamaha?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techboy2
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-07-2022
Ik heb op hét moment een heel mooie set dali's suite 2.5 aangesloten op een oude yamaha mx70. De dali's klinken goed Maar ben opzoek naar iets beters, ik heb zelf geen auto dus heb helaas niet de optie om zomaar overal te gaan luisteren.

Maar vraag is daarom, welke merken/speakers passen goed bij deze yamaha versterker.

Ik hou zelf heel erg van snelle speakers die een mooi midden gebied hebben die ook een lage bass kunnen produceren. Niet te veel bass maar weldegelijk aanwezig. Ze moeten levendig klinken niet net zo als kef. (Hoewel die bass en high echt goed zijn)

Tweede hands wil ik ze dan gaan kopen, ik heb al wat klipsch gezien maar volgens mij is die prijs kwaliteit vrij laag. Ook heb ik phonar gezien weet alleen niet of die misschien iets te agressief zijn.
Ook nog heel wat andere gezien maar heb niet veel idee van hoe ze klinken.

Zouden jullie mij er mee willen helpen, zou het op prijs stellen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 11:46

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Klipsch speakers zijn dikke prima, ik heb ze zelf :)

Maar... Wij kunnen niet adviseren wat jij mooi vindt klinken. Ik heb zelf ook geen auto, maar je kan makkelijk met het ov naar wat winkels in de buurt om te luisteren.
Wat alleen zo kom je er achter wat bij je past: Zelf luisteren!

Overigens maakt het niet gek veel uit wat voor versterker je hebt. De klankkleur wordt voornamelijk bepaald door de speakers.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techboy2
Ik snap wat u bedoeld met gewoon weg gaan luisteren maar als ik speakers zou willen aanschaffen zou het bijna zeker tweedehands zijn en die kun je helaas niet allemaal bij elkaar beluisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Welk budget?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

In elk geval passen alle speakers prima bij de yamaha versterker. Die kan gewoon alle normale speakers prima "aan" en heeft amper klankmatige invloed.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 11:46

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Techboy2 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:58:
Ik snap wat u bedoeld met gewoon weg gaan luisteren maar als ik speakers zou willen aanschaffen zou het bijna zeker tweedehands zijn en die kun je helaas niet allemaal bij elkaar beluisteren
Wat is inderdaad jouw budget?

Je zou ook eens bij kringloopwinkels kunnen kijken. Of op marktplaats. Maar luisteren is dan wel lastig natuurlijk.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techboy2
Ik wil tussen de 200 en 1000 uitgeven, natuurlijk ligt dat er heel erg aan hoe goed ze zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:55

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Afhankelijk van hoe oud je MX-70 is, kun je die ook eens laten nalopen/controleren - die mensen die her en der condensatoren vervangen hebben ook altijd ronkende verhalen over diepe bas, levendig midden en sprankelend hoog etc.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > CEA, want aankoopadvies

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, dit een lastige vraag. Elke speaker zal er op passen. Maar of de sound jou bevalt kun je echt alleen zelf bepalen.

De hier eerder genoemde Klipsch speakers hebben toch een vrij typische sound die niet voor iedereen is. Zelf heb ik Focal speakers; uitgezocht in een hifi-zaak waar ik tig verschillende merken/modellen gehoord heb. Ben er erg tevreden over maar misschien vindt jij het voor geen meter klinken.

Aangezien smaak persoonlijk is, ga je uit dit topic alleen maar persoonlijk meningen halen die jou weinig verder zullen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 11:04
Klipsch wordt volgens mij juist geroemd om zijn prijs/kwaliteit verhouding. Heb ze jaren in alle vormen en maten gehad en kan ze zeker aanraden. Ben nu overgestapt naar B&W maar dat was meer voor het uiterlijk, klipschen zijn over het algemeen aan de grote kant. Je kan ze ook voor een prikkie oppikken van marktplaats vaak want er is aardig wat aanbod en de nieuwprijzen zijn niet al te gek.

Maat van me ging naar de winkel voor Dali's of Canton's, maar na een blinde luistersessie koos iedereen de klipsch die hij dan ook uiteindelijk gekocht heeft.

Zou overigens wel voor een RF variant gaan met de koperen cones.

[ Voor 5% gewijzigd door Malt007 op 09-01-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb zelf een setje Bowers & Wilkins 685 op mijn Yamaha-receiver. Heel tevreden mee. Ben wel geen vergelijkende tests gaan doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Borromini op 09-01-2020 12:01 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1