Laatst merkte ik op dat er maar 12GB van de 16GB RAM geheugen (4x4) werd gedetecteerd door het systeem. Ik dacht, mss zit er 1 los ofzo dus alle ramlatten er eens uit gehaald, goed proper gemaakt en er terug in gestoken. Maar het probleem was niet opgelost.... Toen heb ik geprobeerd de andere 4 ram-slots van mijn moederbord (X79-UD5) te gebruiken, misschien is er wel gewoon een slot kapot? Dus: Eerst even de BIOS gereset en daarna de PC opgestart, maar geen beeld. Paar keer geprobeerd opnieuw op te starten, maar gewoon zwart beeld. Daarna heb ik de RAM-latten terug op hun oude plaats gestoken, maar de PC wou nog steeds niet opstarten. Er vanuit gaande dat de RAM-latten kapot zouden kunnen zijn heb ik er andere geprobeerd zonder succes. Ook een andere harde schijf bracht geen verandering in de zaak. Dan heb ik een ander moederbord geprobeerd omdat ik er vanuit ging dat deze was kapot gegaan bij het vervangen van de RAM-latten maar ook nu wou de pc niet opstarten. Een beetje radeloos en er vanuit gaande dat de volgende stap niets uit zou halen heb ik dan toch maar eens een andere videokaart geprobeerd (gtx 1080 ipv gtx 1080ti). Wonder bij wonder startte de pc zonder problemen op.
Mijn vraag is nu: Deze videokaart heeft al 4 jaar zonder problemen in deze computer gedraaid en met even wat RAM-latten te versteken geeft ze het ineens op? Is er iemand die een gelijkaardig probleem heeft gehad? Of iemand die heer een oplossing voor heeft? Vindt het wel jammer van men gtx 1080ti
groetjes Jan
Mijn vraag is nu: Deze videokaart heeft al 4 jaar zonder problemen in deze computer gedraaid en met even wat RAM-latten te versteken geeft ze het ineens op? Is er iemand die een gelijkaardig probleem heeft gehad? Of iemand die heer een oplossing voor heeft? Vindt het wel jammer van men gtx 1080ti
groetjes Jan