Toon posts:

Wifi adapter voor synology

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand mij kunnen helpen.

Ik wil een wifi bridge gebruiken om mijn synology nas te verbinden met het draadloze netwerk, zodat ik met alle laptops in het netwerk draadloos verbinding kan maken met de server (zoals hierboven geadviseerd).

Is dit het juiste apparaat er oor en welke van de twee is beter? Of adviseren jullie een andere in dezelfde prijsklasse.

- TP-LINK TL-MR3020
- TP-LINK TL-WR802N

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:59:
Zou iemand mij kunnen helpen.

Ik wil een wifi bridge gebruiken om mijn synology nas te verbinden met het draadloze netwerk, zodat ik met alle laptops in het netwerk draadloos verbinding kan maken met de server (zoals hierboven geadviseerd).

Is dit het juiste apparaat er oor en welke van de twee is beter? Of adviseren jullie een andere in dezelfde prijsklasse.

- TP-LINK TL-MR3020
- TP-LINK TL-WR802N
Je NAS hoeft niet aan de WiFi te hangen om draadloos te worden benaderd. Hang hem aan je router met een kabel en gaan met die banaan.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:19:
[...]

Je NAS hoeft niet aan de WiFi te hangen om draadloos te worden benaderd. Hang hem aan je router met een kabel en gaan met die banaan.
Bedankt, de nas en modem liggen niet in dezelfde kamer. En als ik een power line adapter er tussen doe dan kan ik de nas niet benaderen via wifi.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-12 21:01
Verwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 01:08:
[...]

Bedankt, de nas en modem liggen niet in dezelfde kamer. En als ik een power line adapter er tussen doe dan kan ik de nas niet benaderen via wifi.
Wel als in die kamer Wifi-dekking is van hetzelfde netwerk ...

Verwijderd

Topicstarter
Renault schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:13:
[...]

Wel als in die kamer Wifi-dekking is van hetzelfde netwerk ...
Sorry maar hier heb ik niks aan. Kan je mijn vraag even lezen en toelichten wat je bedoelt.

• Renault
  • Laatst online: 18-12 21:01
Ik had je vraag al gelezen, maar ik reageer op jouw stelling hierboven die m.i. niet klopt zoals ik hem lees.

Wat ik bedoel:
- je wil Wifi op je NAS omdat je draadloos (over Wifi) contact wil kunnen maken met je NAS.
- als je op de locatie waar je NAS staat nu al Wifi-dekking hebt van de door jou genoemde router, kan je de NAS via een Powerline verbinding aansluiten op de router waar de Wifi vandaan komt.
- Je kunt dan over die Wifi verbinding gewoon inloggen op de NAS.

• br00ky
  • Laatst online: 23:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Ahum @Verwijderd , dit hoefde natuurlijk niet in een niet-relevant topic van 8 maanden geleden. Dan bespaar je @Lethalis ook extra werk door hem te laten reageren op een oud bericht ;). Afgesplitst.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 08-01-2020 19:26 ]

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:39
Maar kan je je NAS nu wel bedraad benaderen (met vaste pc of dergelijke)?

Zoals ik het nu begrijp heb je
  1. Een kamer met een nas
  2. Een kamer met een wireless router
    Tussen beide kamers is er geen netwerkkabel.
  3. Een paar laptops die wireless gebruik maken van je netwerk.
Ik vermoed dat je dan nu, als je iets van je nas wil halen, met je laptop tot in de kamer met je NAS gaat, en dan de netwerkkabel in je laptop plugt.

Of zijn er nog andere elementen die spelen in je netwerk?

Wil je je NAS wireless benaderen zijn er in mijn opzicht 3 mogelijkheden.
  1. Je plaatst inderdaad een wireless element aan je NAS en maakt zo een 2de wireless netwerk. Moet je wel elke keer switchen van netwerk. In dit geval benader je je NAS rechtsteeeks wireless. Een no-go in mijn ogen.
  2. Je plaatst een wireless element aan je NAS en laat dit bridgen naar je wireless router. Als je dan vanaf je laptop je NAS benadert, gaat je signaal rond via je router, en dan over de wireless bridge naar de NAS.
  3. Beste oplossing, zorgen voor een bekabelde verbinding tussen je NAS en je wireless router. Dit kan door beide toestellen bij elkaar te plaatsen, zien of er een netwerkkabel kan getrokken worden, of via een powerline. Waarbij die powerline de minste oplossing is.
    Je wireless router zorgt in dit geval voor de verbinding tussen het wireless gedeelte van je netwerk en het bekabelde gedeelte van je netwerk

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Verwijderd

Topicstarter
@Renault en @Arator bedankt. Ik ga het uitproberen.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-12 14:46

lasharor

7 december 2004

Pagina: 1