Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentVdBerghe
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-07-2020
Allen,

Ik ben opzoek naar een smartphone zonder camera voor een lage prijs, en ben benieuwd of deze wel bestaat.

Ik hoor jullie al denken waarom zonder camera?
Ik werk op een locatie waar dit ten strengste verboden is
Daarom heb ik dus een gsm nodig zonder camera, anders kom ik gewoon niet binnen.

Een camera met gsm kopen en deze laten verwijderen zou eventueel ook kunnen maar daar hoort direct een hoop papierwerk bij waar enorm veel tijd over zal gaan.

Hebben jullie enige tips voor mij?

Wat wil ik met het toestel doen?
Ik heb eigenlijk een toestel nodig dat 3G/4G ondersteund en waar ik whatsapp, facebook, instagram, en andere apps op kan gebruiken.
Ook tips voor toestellen als een nokia 207 zijn welkom. Spijtig genoeg is deze niet meer te verkrijgen.

Alvast bedankt voor de input!! :)

[ Voor 3% gewijzigd door VincentVdBerghe op 15-01-2020 20:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-06 14:23

Kek

3flix

ik denk niet dat je die snel zal vinden.. Aangezien ik veel iPhones het gerepareerd weet ik dat die relatief makkelijk zonder camera kunnen, de camera modules kunnen vrij makkelijk er uit worden gehaald.. Ik verwacht dat er meerdere merken zijn waar dit relatief makkelijk kan..
Watvoor papierwerk is er nodig als je camera's laat verwijderen ..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ino 6
Bartec pixavi

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentVdBerghe
Kek schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:28:
ik denk niet dat je die snel zal vinden.. Aangezien ik veel iPhones het gerepareerd weet ik dat die relatief makkelijk zonder camera kunnen, de camera modules kunnen vrij makkelijk er uit worden gehaald.. Ik verwacht dat er meerdere merken zijn waar dit relatief makkelijk kan..
Watvoor papierwerk is er nodig als je camera's laat verwijderen ..?
HI!

Bedankt voor de reactie.

Ik weet ook dat de camera's bij veel gsm's eenvoudig te verwijderen zijn.
Het papierwerk bij doel bedoel ik dan, is lastig.
Ze hebben enorm weinig vertrouwen en er dienen veel keuringen gedaan te worden door externe firma's en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentVdBerghe
Hi!

Bedankt voor de reactie!
Toevallig reeds een ervaring met de ino6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Moet je er ook mee kunnen bellen eigenlijk? Valt me op dat 3G4G kennelijk wel is toegestaan. Is dat wel een gegeven?
Ik zou haast neigen naar een tablet zonder camera maar met cellular support.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentVdBerghe
The Eagle schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:50:
Moet je er ook mee kunnen bellen eigenlijk? Valt me op dat 3G4G kennelijk wel is toegestaan. Is dat wel een gegeven?
Ik zou haast neigen naar een tablet zonder camera maar met cellular support.
Ik moet er inderdaad ook met kunnen bellen.
En 3G/4G is inderdaad toegelaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

VincentVdBerghe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:41:
[...]

Hi!

Bedankt voor de reactie!
Toevallig reeds een ervaring met de ino6?
Nee, geen ervaring.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Die INO's zijn gewoon normale telefoons waar alsnog de camera achterwege is gelaten, met mega slechte specificaties, voor een exorbitant hoge prijs.

En aangezien de notch er nog gewoon zit - reken maar dat Doel die telefoon alsnog wil keuren. Dat is gewoon een model telefoon waar ze af fabriek de camera's weg hebben gelaten maar hij normaal alsnog heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je zou eens kunnen informeren of je werkgever bereidt is een mobile device management (MDM) te gaan gebruiken voor haar personeel en zodoende de camera centraal kan uitschakelen op alle telefoons die zij beheren. (Ook in een BYOD omgeving is zoiets mogelijk)

Dan zijn ze in 1 keer van alle perikelen en certificeringen af ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:45

BCC

Hebben ze geen lijstje waar je uit kan kiezen 🤔?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJohnDoe
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-06 09:22
Is de Fairphone misschien iets voor je? Je koopt hem met camera, maar telefoon is modulair gebouwd waardoor deze eenvoudig te verwijderen is.

https://shop.fairphone.com/nl/

Hoewel dit natuurlijk niet je probleem met het papierwerk oplost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 16:47

Just_I

What did you just say?

Wat is je primaire doel van deze telefoon, bereikbaarheid of de afleiding van het werk/tijdens pauzes?

Is het überhaupt wel toegestaan een smart telefoon bij je te hebben? Zo ja, hoe hebben je collega’s dit opgelost? Is er wel bereik binnen de centrale of je werkplek?

Vergeet overigens niet dat veel smartphones ook een front camera hebben. Als je dus een telefoon koopt met camera dan moet je die er dus ook uitslopen.

Mijn advies, neem een simpele dumbphone zonder camera (als die er zijn) en laat je reguliere smartphone thuis of in de auto.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-06 09:13
VincentVdBerghe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:21:
Allen,

Ik ben opzoek naar een smartphone zonder camera voor een lage prijs, en ben benieuwd of deze wel bestaat.

Ik hoor jullie al denken waarom zonder camera?
Ik werk namelijk op de kerncentrale van doel hier zijn camera's te strengste verboden.
Daarom heb ik dus een gsm nodig zonder camera, anders kom ik gewoon niet binnen.

Een camera met gsm kopen en deze laten verwijderen zou eventueel ook kunnen maar daar hoort direct een hoop papierwerk bij waar enorm veel tijd over zal gaan.

Hebben jullie enige tips voor mij?

Wat wil ik met het toestel doen?
Ik heb eigenlijk een toestel nodig dat 3G/4G ondersteund en waar ik whatsapp, facebook, instagram, en andere apps op kan gebruiken.
Ook tips voor toestellen als een nokia 207 zijn welkom. Spijtig genoeg is deze niet meer te verkrijgen.

Alvast bedankt voor de input!! :)
Wat doen je collega's? Iedereen zonder telefoon?

Cash is king.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:49

Blokker_1999

Full steam ahead

Dan vraag ik me direct af: hoe hebben de collega's dit opgelost?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 534566

Kijk eens naar de Nokia 8110 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-06 14:19

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Ook daar zit toch gewoon een camera op :?

Smartphones zonder camera zijn zoals hierboven redelijk schaars en ook binnen andere topics wordt er aangeraden om de camera module te verwijderen.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VincentVdBerghe
Blokker_1999 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:50:
Dan vraag ik me direct af: hoe hebben de collega's dit opgelost?
De collega's gebruiken allemaal oude toestellen zoals het oude model van de nokia 3310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentVdBerghe
Just_I schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:48:
Wat is je primaire doel van deze telefoon, bereikbaarheid of de afleiding van het werk/tijdens pauzes?

Is het überhaupt wel toegestaan een smart telefoon bij je te hebben? Zo ja, hoe hebben je collega’s dit opgelost? Is er wel bereik binnen de centrale of je werkplek?

Vergeet overigens niet dat veel smartphones ook een front camera hebben. Als je dus een telefoon koopt met camera dan moet je die er dus ook uitslopen.

Mijn advies, neem een simpele dumbphone zonder camera (als die er zijn) en laat je reguliere smartphone thuis of in de auto.
Het doel is om bereikbaar te zijn enerzijds, maar anderzijds heb ik ook graag de afleiding van het werk tijdens de pauze of op momenten dat er geen werk is (wat wel eens voorkomt).

Er is bereik en de andere collega's maken gebruik van gsm's zoals de oude nokia 3310. en slapen gewoon tijdens de pauze.

Zijn er dumphones waar je van weet die wel 3G/4G ondersteunen en je wel whataspp en dergelijke kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:49

Blokker_1999

Full steam ahead

Er zijn zeker wel featurephones die het ondersteunen, maar die gaan ook al snel weer een camera hebben. Van zodra je met social media begint gaan mensen ook al snel weer zelf foto's willen maken en posten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 534566

Intergalactic schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:20:
[...]

Ook daar zit toch gewoon een camera op :?

Smartphones zonder camera zijn zoals hierboven redelijk schaars en ook binnen andere topics wordt er aangeraden om de camera module te verwijderen.
Excuses, op een site stond dat deze camera geen telefoon had. Blijkt gewoon een onzichtbare camera te zijn.
Al eens gedacht aan de Dupad Story M7? Of om op Ali Express te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:13
https://www.gsmarena.com/...=1&sFormFactors=1,2,3,4,6

Hier komt helaas niet heel veel uit naar voren.

Verder vond ik na even googlen ook nog diverse bronnen die je wellicht kan raadplegen:
https://shopee.sg/blog/non-camera-smartphone-army-work/
https://www.alibaba.com/s...phone-without-camera.html

[ Voor 56% gewijzigd door DonJunior op 09-01-2020 13:17 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-06 16:06

snmght

imho dan he

Maar moet het wel een smartphone zijn? Kan me indenken dat je dan juist een gsm gebruikt voor je werk en zelf een smartphone hebt voor buiten je werk. Of vind je het prima om zelf ook met een camera-loze smartphone door het leven te gaan?

En telefoons zonder camera zijn er voldoende. Kost ook nog eens verrekte weinig: https://www.belsimpel.nl/nokia-105-2019/blauw

EDIT: sorry, lees nu dat je dus wel afleiding zoekt. Nou misschien heeft deze Snake? En anders een Switch?

[ Voor 13% gewijzigd door snmght op 09-01-2020 13:18 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Andere optie wellicht, een mp3 speler met (wifi en) Android? Je kan hier dan wat spelletjes op zetten, filmpjes en muziek voor afleiding. Mocht er wifi toegang zijn dan kan je ook internetten en wellicht whatsapp gebruiken.

offtopic:
Zijn je collega’s zo saai?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
snmght schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:17:
Maar moet het wel een smartphone zijn? Kan me indenken dat je dan juist een gsm gebruikt voor je werk en zelf een smartphone hebt voor buiten je werk. Of vind je het prima om zelf ook met een camera-loze smartphone door het leven te gaan?

En telefoons zonder camera zijn er voldoende. Kost ook nog eens verrekte weinig: https://www.belsimpel.nl/nokia-105-2019/blauw
In de topic start staat letterlijk: "Ik werk namelijk op de kerncentrale van doel hier zijn camera's te strengste verboden."

Dus je kan een werk telefoonnemen zonder camera maar dan kom je nog niet binnen met je eigen telefoon (omdat daar wel een camera op zit) en zit je dus alsnog in de pauze zonder smartphone.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-06 16:06

snmght

imho dan he

DonJunior schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:19:
[...]

In de topic start staat letterlijk: "Ik werk namelijk op de kerncentrale van doel hier zijn camera's te strengste verboden."

Dus je kan een werk telefoonnemen zonder camera maar dan kom je nog niet binnen met je eigen telefoon (omdat daar wel een camera op zit) en zit je dus alsnog in de pauze zonder smartphone.
Je neemt het dan wel heel letterlijk. Ik kan me voorstellen dat je de camera-telefoon ook wel af kunt geven bij security, of in elk geval op het punt waar gecheckt wordt of je een camera bij je draagt. En anders laat je dat toestel thuis als je gaat werken of uitgeschakeld in je auto. Ze zullen je niet verbieden prive een camera-telefoon in bezit te hebben lijkt me.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

snmght schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:21:
[...]

Je neemt het dan wel heel letterlijk. Ik kan me voorstellen dat je de camera-telefoon ook wel af kunt geven bij security, of in elk geval op het punt waar gecheckt wordt of je een camera bij je draagt. En anders laat je dat toestel thuis als je gaat werken of uitgeschakeld in je auto. Ze zullen je niet verbieden prive een camera-telefoon in bezit te hebben lijkt me.
Bezit is geen probleem, bij je hebben op het werkterrein is een no-go (parkeerplaats wellicht toegestaan).

Indien je in de pauzes in je auto gaat zitten met je telefoon lijkt me op zich ook niet (sociaal) wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:21:
[...]

Daar heb je zo weinig aan in je pauze, op je werk ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Zoals eerder in het topic ool aangedragen; is het geen optie om een domme telefoon te nemen voor je werk en een kleine 7" tablet voor de entertainment in de pauze? Het lijkt me makkelijker om een tablet zonder camera te vinden dan een smartphone.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Just_I schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:25:
[...]

Bezit is geen probleem, bij je hebben op het werkterrein is een no-go (parkeerplaats wellicht toegestaan).

Indien je in de pauzes in je auto gaat zitten met je telefoon lijkt me op zich ook niet (sociaal) wenselijk.
Aangezien andere collega's schijnbaar gaan slapen zal dat ook wel los lopen...

*sowieso

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
VincentVdBerghe schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:42:
[...]

Het doel is om bereikbaar te zijn enerzijds, maar anderzijds heb ik ook graag de afleiding van het werk tijdens de pauze of op momenten dat er geen werk is (wat wel eens voorkomt).
Afbeeldingslocatie: https://localtvwghp.files.wordpress.com/2015/09/s053844320.jpg?quality=85&strip=all&w=400&h=225&crop=1

Daar krijg ik direct dit beeld bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-06 17:02
VincentVdBerghe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:21:
Hier zou je de Nokia 207 nog kunnen krijgen:
https://www.mytrendyphone...-207-fabriek-247434p.html

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:17

iChaos

It's Lupus.

Long shot; custom ROM op een Androidtoestel waar je de cameradrivers uit sloopt?

Lijkt me nóg omslachtiger dan iedere andere oplossing, dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06 23:16

Liveshort

Certified Crazy Person

Is het wellicht een optie om een smartphone met camera te bewerken met wat schuurpapier? Op die manier is je camera echt hardwarematig onbruikbaar, en kun je wel gewoon een mainstream smartphone kopen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:19
Liveshort schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:39:
Is het wellicht een optie om een smartphone met camera te bewerken met wat schuurpapier? Op die manier is je camera echt hardwarematig onbruikbaar, en kun je wel gewoon een mainstream smartphone kopen.
iChaos schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:34:
Long shot; custom ROM op een Androidtoestel waar je de cameradrivers uit sloopt?

Lijkt me nóg omslachtiger dan iedere andere oplossing, dat terzijde.
Hoe goed bedoeld ook, dit soort vliegers gaan natuurlijk hoogstwaarschijnlijk niet op bij een werkgever die heel streng is op geen camera's hebben in je telefoon.

Met "Ja maar kijk, ik heb de camera disabled" of "Ja maar kijk, ik heb de camera geschuurd, dus ik kan geen foto's maken" zullen ze vast niet akkoord gaan ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:23
Ja ik zou ook gaan voor een (kleine) tablet zonder camera die je alleen tijdens de pauzes gebruikt. Tijdens het werk zelf gewoon een simpele oldskool telefoon.
Al zit ik zo te kijken en zijn tablets zonder camera tegenwoordig ook schaars. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:14
ik zou gewoon een nokia 3310 nemen net als je colega. en dan een tablet erbij voor ontspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:14
Wellicht is het beleid onveranderbaar hoor, maar ik vraag me altijd af waar die werkgever dan precies bang voor is. Dat de Russen of Chinezen zien hoe wij onze kerncentrales configureren? Dat buitenstaanders zien dat jullie je niet aan de voorschriften houden? Waar komt zulk beleid vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-06 14:47
PhilipsFan schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:01:
Wellicht is het beleid onveranderbaar hoor, maar ik vraag me altijd af waar die werkgever dan precies bang voor is. Dat de Russen of Chinezen zien hoe wij onze kerncentrales configureren?
Onder andere ja, en dat is niet heel gek. Pakistan, Iran en Libië hebben hun kerntechniek uit Nederland vandaan door spionage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55
PhilipsFan schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:01:
Wellicht is het beleid onveranderbaar hoor, maar ik vraag me altijd af waar die werkgever dan precies bang voor is. Dat de Russen of Chinezen zien hoe wij onze kerncentrales configureren? Dat buitenstaanders zien dat jullie je niet aan de voorschriften houden? Waar komt zulk beleid vandaan?
Voornamelijk tegen terrorisme. Hoe onze kerncentrales werken is geen bijzonder geheim, zeker niet voor de Russen of Chinezen.

Stel dat foto's lekken van de controlekamer: dan kan een terrorrist vooraf bestuderen hoe ze de systemen kunnen ontregelen om zo een kernramp te veroorzaken.

Qua plattegrond van de centrale kun je plannen hoe je snel bij het radioactiefafval kunt komen en weer weg (om daarmee een zgn "vuile bom" te maken).

Of het meest effectieve (zwakke) punt om een vliegtuig op af te sturen om de ramp zo groot mogelijk te maken.

Of "security through obfuscation" nog van deze tijd is, weet ik niet, maar hoe minder een buitenstaander weet van de binnenkant, hoe langer het duurt voor deze heeft waar ze voor komen, en dus hoe groter de kans dat het leger en politie er op tijd bij zijn.

Echter, ik heb weinig te doen met kerncentrales. Wellicht kan/mag TS hier nog iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentVdBerghe
Zwartoog schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:56:
[...]

Voornamelijk tegen terrorisme. Hoe onze kerncentrales werken is geen bijzonder geheim, zeker niet voor de Russen of Chinezen.

Stel dat foto's lekken van de controlekamer: dan kan een terrorrist vooraf bestuderen hoe ze de systemen kunnen ontregelen om zo een kernramp te veroorzaken.

Qua plattegrond van de centrale kun je plannen hoe je snel bij het radioactiefafval kunt komen en weer weg (om daarmee een zgn "vuile bom" te maken).

Of het meest effectieve (zwakke) punt om een vliegtuig op af te sturen om de ramp zo groot mogelijk te maken.

Of "security through obfuscation" nog van deze tijd is, weet ik niet, maar hoe minder een buitenstaander weet van de binnenkant, hoe langer het duurt voor deze heeft waar ze voor komen, en dus hoe groter de kans dat het leger en politie er op tijd bij zijn.

Echter, ik heb weinig te doen met kerncentrales. Wellicht kan/mag TS hier nog iets over zeggen?

[ Voor 21% gewijzigd door VincentVdBerghe op 28-01-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentVdBerghe

[ Voor 72% gewijzigd door VincentVdBerghe op 28-01-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-06 23:23
Is het anders niet een idee om een normale telefoon te nemen, de camera module eruit te halen en er een custom ROM op zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-06 09:13
JohnnyDon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:53:
Is het anders niet een idee om een normale telefoon te nemen, de camera module eruit te halen en er een custom ROM op zet?
Dan moet volgens TS de telefoon alsnog gescreend worden door het werk. En dat is nou net waar hij geen trek in heeft.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRrein
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-05 22:00
Ulefone heeft een versie van hun Armor 5 gemaakt waarbij het glas van de camera vervangen was door een stuk plastic.
Heeft ook nog wat betere specs dan de toestellen die hier gepasseerd zijn.
(4GB RAM - 64GB opslag - Android 8 - 5000mAh batterij)
Alleen een kwestie een plaats te vinden om hem te kopen, zelf kan ik er geen meer vinden.

YouTube: Ulefone Armor 5 Rugged Smartphone Without Camera / Non Camera Smartp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Koop een telefoon met uitschuifbare frontcamera. Sloop deze.
Tik de camera module aan de achterkant kapot en klaar :)

Zou toch mogelijk moeten zijn?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1