Traag internet op Asus K540L laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mleander
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 12:29
Mijn vraag

Ik heb een 2 jaar oude Asus laptop K540L waarbij internet traag is (max 25mbit met 50mbit abbo) als ik wifi gebruik (wifi adapter realtek RTL8723BE )

Ik dacht eerst dat het de wifi adapter was dus heb een Netgear WIFI usb adapter gehaald (WNA3100N) echter de snelheid is nog steeds hetzelfde.

Op mijn werk laptop (Lenovo thinkpad) gebruik ik hetzelfde netwerk (beide 2,4 ghz) en haal ik bijna de 50 mbit.

Zou een netwerk setting in Windows 10 de trage snelheid kunnen veroorzaken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:13
Lijkt me onwaarschijnlijk.
Haal je met andere apparaten wél meer dan 25 mbit op dezelfde plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mleander
Jazeker, ze stonden beide op de keukentafel dus dat kan t niet zijn.

Zou het anders een setting in mijn Ziggo modem kunnen zijn? Ik heb een Technicolor modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-10 19:35
en bekabeld? Geen idee of het er iets mee te maken heeft,maar zou het wel even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:45
Hardop denkend zonder de laptops te kennen kan het ook een verschil zijn dat het ene systeem één antenne heeft en de ander twee.

Welke linkspeed geven beide laptops op als ze naast elkaar op de keukentafel staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 22:14
EricJH schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:06:
Hardop denkend zonder de laptops te kennen kan het ook een verschil zijn dat het ene systeem één antenne heeft en de ander twee.

Welke linkspeed geven beide laptops op als ze naast elkaar op de keukentafel staan?
Hierbij alleen niet naast elkaar neer zetten maar om en om op dezelfde plek.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Één van de twee op VPN of dergelijks ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mleander
Bedraad haal ik de max snelheid op beide laptops.
Link speed moet ik even nagaan maar het is toch vreemd dat ik zelfs met de Netgear usb wifi adapter ook zo'n lage snelheid haal.

En nee helaas is ie niet op een vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:45
Zo'n USB wifi adapter heeft meestal ook maar één antenne dus dat zou een verklaring kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar de link speed die je behaalt met de laptops en de USB adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mleander schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:21:
Zou het anders een setting in mijn Ziggo modem kunnen zijn? Ik heb een Technicolor modem
Aangezien je verder niets meldt over die instellingen is het wat lastig om daar wat over te zeggen. (Uiteraard bij het vermelden van informatie dingen als wachtwoorden, publieke IP adres of andere herleidbare (persoons)gegevens weglaten.)

Gebruik je wellicht als encryptie WPA(2)-AES/TKIP? Verander dat eens in WPA2/AES en check je snelheid.

Is er verder een reden waarom je geen dual band (2.4/5 GHz) network-adapter hebt gekocht, zodat je ook 5GHz kan gebruiken?

Het is alsof je wilt weten waarom jouw auto op een blubberig landweggetje langzamer rijdt dan de auto van je werk, terwijl je met die auto’s in 2020 m.i. een asfaltweg zou moeten nemen. Wellicht heeft de auto van je werk inderdaad 4-wiel aandrijving of een anti-slipsysteem, maar op asfalt gaan rijden helpt waarschijnlijk meer dan uitzoeken waarom je auto relatief langzaam rijdt in de blubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

mleander schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:13:
Mijn vraag

Ik heb een 2 jaar oude Asus laptop K540L waarbij internet traag is (max 25mbit met 50mbit abbo) als ik wifi gebruik (wifi adapter realtek RTL8723BE )

Ik dacht eerst dat het de wifi adapter was dus heb een Netgear WIFI usb adapter gehaald (WNA3100N) echter de snelheid is nog steeds hetzelfde.

Op mijn werk laptop (Lenovo thinkpad) gebruik ik hetzelfde netwerk (beide 2,4 ghz) en haal ik bijna de 50 mbit.

Zou een netwerk setting in Windows 10 de trage snelheid kunnen veroorzaken?
Wat haal je als je de usb-adapter in de werk laptop prikt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1