Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kejoris
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 13:50
Ik heb altijd een Mobile Vikings abonnement gehad, maar sinds hun overgang naar het Orange netwerk heb ik redelijk veel problemen ondervonden. Ik heb daarom in november 2019 het abonnement omgezet naar prepaid en een Scarlet abonnement afgesloten.
In december moest ik een cursus volgen. Tijdens die cursus was er tijdens 1 dag geen internet beschikbaar en vermits ik over mijn maandelijkse datalimiet ging gaan en internet nodig had voor de cursus, heb ik dan maar besloten om een paar extra GB's aan te schaffen via Mobile Vikings. De limiet op mobiele data had ik dan ook gedeactiveerd en ik dacht op mijn gsm ook van SIM-kaart voor mobiele data gewisseld te zijn. Dat laatste bleek niet het geval te zijn, met een factuur van meer dan 200 euro tot gevolg. Ik heb dus 4GB data verbruikt buiten de bundel van Scarlet.
Ik snap wel dat dit mijn eigen fout is, maar het bedrag vind ik toch wel extreem hoog, zeker gezien ik voor minder dan 10% van dat bedrag op voorhand een extra volumepakket had kunnen aanschaffen. Daarbij komt dat ik zeer laat op de hoogte ben gebracht van het dataverbruik (zie de screenshot hieronder). De data is verbruikt rond 20.00-23.00. Ondertussen is het internet op deze SIM-kaart geblokkeerd (ook na het begin van de nieuwe maand) tot de factuur betaald is. De factuur is te betalen voor 20 januari.
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/LnQx6m2

Ik heb reeds contact genomen met hun helpdesk op 20 december. Zij zouden mij binnen 5 werkdagen een antwoord geven, maar ik heb tot heden nog niets ontvangen. Na opnieuw contact genomen te hebben met hen, blijkt het gemaakte ticket nog niet in behandeling te zijn genomen.
Een procedure opstarten via de ombudsman telecom lijkt mij te omslachtig (behandeling binnen de 90 dagen en procedure via brief).

Mijn vragen:
- Welke acties kan ik nog ondernemen m.b.t. de factuur?
- Gezien de slechte ervaring zou ik graag van provider willen wisselen. Ik heb het abonnement sinds november 2019. Is het mogelijk kosteloos te wisselen aangezien ik het abonnement nog geen 6 maanden heb?