Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 10:57
Mijn vriendin kreeg begin deze week geen mails meer binnen op haar gmail account.
Achteraf bleek dat haar google account was volgelopen (rode balk verschijnt bovenaan als je via de browser inlogt op gmail met deze boodschap).

Het rare is echter dat haar opslagcapaciteit van haar google account maar 5GB is terwijl deze bij mij 17GB is.

Vanwaar dit verschil?

Ook ik heb van de mails die ik haar gestuurd heb nadat ik wist dat er problemen waren met ontvangst, geen melding terug gekregen dat deze niet ontvangen was.
Is er een mogelijkheid of optie om te zien welke mails zijn mislopen?

Ondertussen heeft ze haar inbox wat opgekuist maar dit probleem komt, zeker met maar 5GB opslagruimte, kortelings terug.

Beste antwoord (via Redondo77 op 08-01-2020 21:39)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

mrFoce schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:58:
en daarvoor was dat niet op alle accounts.
Ik heb mijn account sinds de zomer 2004 (toen 1GB heul veul was :P ) en zit ook op de 17GB, dus dat zal het niet zijn. Maar misschien is er een tussenperiode dat het inderdaad minder is gebleven?

Is het niet meer dat er 5GB mail is en de rest aan foto's etc op ging? Wat is de precieze melding?

Hoe dan ook: c'est la vie bij gratis diensten. Misschien wordt het later meer. Of omweg: maak nieuwe account aan en forward (na opschonen) mails die aan het oude adres waren gestuurd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
Dit volgen: https://www.lifewire.com/...our-gmail-account-1172071 Kost je wel geld.

Blijkbaar is pas sinds 2019 er standaard 15GB aan ruimte en daarvoor was dat niet op alle accounts.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

mrFoce schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:58:
en daarvoor was dat niet op alle accounts.
Ik heb mijn account sinds de zomer 2004 (toen 1GB heul veul was :P ) en zit ook op de 17GB, dus dat zal het niet zijn. Maar misschien is er een tussenperiode dat het inderdaad minder is gebleven?

Is het niet meer dat er 5GB mail is en de rest aan foto's etc op ging? Wat is de precieze melding?

Hoe dan ook: c'est la vie bij gratis diensten. Misschien wordt het later meer. Of omweg: maak nieuwe account aan en forward (na opschonen) mails die aan het oude adres waren gestuurd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is een lange tijd geweest dat je per tijdseenheid extra opslag krijgt. Oudere accounts zijn daardoor groter.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
In eerste instantie was het 1GB wat langzaam opliep. Met de introductie van Drive is dat 5GB geworden en later is dit verhoogt naar 15GB. Zo nu en dan kon je een extra GB verdienen, zo heb ik er ooit een gekregen voor het uitvoeren van een beveilingscheck op wachtwoorddag. Waarom je vriendin is blijven steken op 5GB zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 10:57
Thx voor de reacties.

Het is mij inderdaad ook een raadsel waarom ze nog op 5GB zit.

Ik denk dat ik inderdaad een nieuwe account ga aanmaken, met hopelijk dan wel 15GB ruimte en de mails van de foute account forward en delete.
Pagina: 1