WhatsApp meest recente backup herstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 22:37
Dag allemaal,

Ik heb een nieuwe iPhone en probeer mijn chatgeschiedenis te herstellen. Ik zag echter dat de geschiedenis t/m 29-12-2019 wordt hersteld. De afgelopen 1,5 week heeft hij blijkbaar geen backup gemaakt. Afijn, ik heb een nieuwe backup gemaakt, maar de nieuwe telefoon ziet nog steeds de backup van 29-12. Daarnaast heb ik via iCloud beheer opslag de reservekopie van whatsapp verwijderd, middels beide toestellen geprobeerd. Vervolgens op de oude telefoon weer een nieuwe backup gemaakt. Dit lost het issue helaas niet op, nog steeds ziet de nieuwe telefoon de oude backup. Wat mij verder opvalt is dat het uploaden van 300MB ineens naar 2GB schiet (totale backup is rond de 2.3GB groot)

Heeft iemand de gouden tip om de geschiedenis goed over te zetten? Beide telefoon werken op dezelfde iCloud account. Opslag in iCloud is geen issue (49GB vrij na verwijderen complete reservekopie).

Alvast bedankt :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zit je wel op hetzelfde Apple ID?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:05

De Nelis

en anders maar niet...

Heb je de backup via whatsapp of via icloud gemaakt?

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Hetzelfde iCloud account en Apple ID (overgezet met instellen iPhone, maar niet gehele reservekopie overgezet omdat ik fris wil beginnen qua apps en media). Backup gemaakt via WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb je voor je tweede poging WhatsApp eerst verwijderd van het nieuwe toestel? Zo neen dan heeft ie het denk ik gecached.

Ohja:
“ Wat mij verder opvalt is dat het uploaden van 300MB ineens naar 2GB schiet (totale backup is rond de 2.3GB groot)”
Dat is normaal. De media wordt incrementeel geback-upt. Berichten niet, dat gaat immers niet vanwege de extra laag encryptie.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb WhatsApp meerdere malen verwijderd.Ik vind het wel vreemd dat de incrementele backup ook plaats vindt op het moment dat je de backup verwijdert uit iCloud.

Afijn, ik heb uit frustratie de telefoon gereset naar fabrieksinstellingen, bij opnieuw instellen een backup teruggeplaatst vanuit iCloud en daarna zag WhatsApp ineens de backup uit 2019 niet meer. Nieuwe backup getrokken op de oude en toen ging het wel goed. Waarschijnlijk ergens hardnekkige caching, ondanks meermaals verwijderen (zowel app als backup uit iCloud) en meermaals nieuwe backup maken.

Pagina: 1