Alleen nieuw videokaart of meer upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jspaans15
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik zoek een videokaart en/of advies over andere te verbeteren hardware (liefst met motivatie)?
Dit omdat mijn huidige videokaart kapot is gegaan.

Tot nu toe altijd nvidia gehad, dit zou ik wel weer willen tenzij iets anders beter is voor lagere prijs.

Wat is je budget?
Ik wil ongeveer 500 uitgeven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Intel Intel Core i7 950 @ 3.07GHz
geheugen: 16,0GB Triple-Kanaal DDR3 @ 534MHz (8-8-8-20)
Videokaart: geforce GTX970
Moederbord: ASUSTeK Computer INC. SABERTOOTH X58 (LGA1366)
Voeding Gigabyte B700H, 700W
resolutie 1920x1080, 60Hz
BS: windows 10.

Alvast bedankt voor jullie hulp en tips!!!!

Alle reacties

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

De Nelis

en anders maar niet...

Gezien je budget zou het een videokaart upgrade worden, maar je cpu zal in dit geval wel de bottleneck zijn op kaarten van de afgelopen paar jaar. Dus je zult er niet heel erg op voorruit gaan, zou eerder nu kiezen om de 970 te vervangen voor een 970 of 980 kaart en sparen voor een uitgebreidere upgrade in de toekomst.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

DeNelis schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:57:
Gezien je budget zou het een videokaart upgrade worden, maar je cpu zal in dit geval wel de bottleneck zijn op kaarten van de afgelopen paar jaar. Dus je zult er niet heel erg op voorruit gaan, zou eerder nu kiezen om de 970 te vervangen voor een 970 of 980 kaart en sparen voor een uitgebreidere upgrade in de toekomst.
Gezien de leeftijd van praktisch alle onderdelen zou ik het eerder andersom doen.
De cpu (en de rest van het systeem :P ) vormt de bottleneck, de 970 is zeker geen slechte kaart.
Je hebt meer winst uit een cpu+mobo+ram+psu upgrade nu en een gpu update later.
En voor 500 euro heb je een Ryzen 3600 met een degelijk mobo, rap ram en een degelijke voeding hoor :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

De Nelis

en anders maar niet...

Wintervacht schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:00:
[...]

Gezien de leeftijd van praktisch alle onderdelen zou ik het eerder andersom doen.
De cpu (en de rest van het systeem :P ) vormt de bottleneck, de 970 is zeker geen slechte kaart.
Je hebt meer winst uit een cpu+mobo+ram+psu upgrade nu en een gpu update later.
En voor 500 euro heb je een Ryzen 3600 met een degelijk mobo, rap ram en een degelijke voeding hoor :)
Maar zijn videokaart is defect. Dus die heeft hij ook nog nodig, dat gaat hem niet worden met het huidige budget.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:14
Je zou de X5650 kunnen aanschaffen, dan heb je weinig last van een bottleneck. Ik heb zelfs nog een paar weken een RTX 2080 Ti in combinatie met een X5650 (@3.8GHz) gebruikt, omdat de 9900K nergens beschikbaar was. Er was een bottleneck, maar relatief klein, echter hebben we het dan ook over de snelste kaart op de markt. Die X5650 kost nagenoeg niks meer (20 euro op Marktplaats). Geef het geld uit aan een goede gpu en spaar in de tussentijd door voor de rest van de hardware.

[ Voor 20% gewijzigd door NotSoSteady op 08-01-2020 16:11 ]

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:20

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik zou zeggen, koop een RX570 (of een 2e hands GTX970), en gooi de rest in de spaarpot voor een compete rebuild, dan ben je nu voor €100-150 weer op het oude niveau en heb je met €400 een mooie basis voor een platform upgrade (sterker nog, voor €250 heb je een ryzen 2600, 16gb ddr4 en passend mobo)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Pagina: 1