Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade bescheiden game-pc (Fortnite)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:12

snmght

imho dan he

Topicstarter
Hoi medetweakers!

Voor mijn zoon wil ik onderzoeken of het zinvol is zijn systeem te upgraden. Hij is jarig geweest, heeft wat geld verzameld en wil graag een gaming PC met meer opslag dan zijn huidige. Eventuele performance winst is natuurlijk ook mooi mee genomen.

Persoonlijk denk ik dat het misschien zinvoller is om het bescheiden budget (€ 300 maximaal) te gebruiken om de huidige machine te upgraden maar ik heb nul kennis van componenten en het inbouwen hiervan. Kunnen jullie adviseren? Zijn zoektocht zit hem dus vooral in meer opslag - ik ben zelf tevens benieuwd of binnen het budget ook betere prestaties te realiseren zijn. :)

Voor het inbouwen zal ik in regio Zuid Limburg op zoek moeten naar ofwel een bedrijf ofwel een behulpzame tweaker die dit wil doen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en streamen, hoofdzakelijk Fortnite.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal € 300 inclusief montage.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yep, het gaat om deze machine: V&A aangeboden: 230 euro! i5 3470 8gb 1600mhz GT 1030 2GB5 Wi-Fi HP Compaq 83... waar destijds door de verkoper (niet in de advertentie vermeld) een 128 GB Samsung Pro SSD in gezet is.

Verder is het dus een i5 3470 3,2 GHz met 4 fysieke cores. Deze heeft 4x2 GB ddr3 1600mhz RAM en de grafische kaart is een MSI GT 1030 2GB GDDR5.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Andere SDD/HDD en eventueel een andere videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Ga je overklokken?
Geen idee, hier heb ik geen kennis van.

Wat verwacht je van ons?
Advies om te komen tot meer opslagruimte en/of prestatiewinst binnen het budget. Als het advies is om iets anders te doen met het geld dan is dat ook een passend advies natuurlijk.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Beste antwoord (via snmght op 09-01-2020 09:24)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

snmght schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 07:56:
Ik dacht zelf ook aan iets meer sparen en een goede tweedehands kopen. Staat hem een beetje tegen maar lijkt me toch de slimmere keuze. Fijn dat ik daar niet alleen in sta!

Ik dacht zelf aan dit soort opties:
V&A aangeboden: Intel Core i5 3570k | 8GB RAM | RX570 4GB | 240GB SSD | 1TB H...

https://www.haaimacompute...6gb-i5-2500-16gb-1600mhz/
Ik zou een GTX1650 kopen als eerder aangegeven. niet meer in 'oude meuk' investeren. het wordt er amper beter van tov nu. als er meer geld beschikbaar is, dan pas een systeem kopen.

Voor weinig is er al nieuw te koop. mist alleen dan krachtiger GPU
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 50,-€ 50,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,99€ 74,99
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 48,90€ 48,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 64,90€ 64,90
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 45,95€ 45,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 284,74

[ Voor 52% gewijzigd door Hackus op 09-01-2020 09:22 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Als je meer opslag wil dan moet er een HDD of SSD in. Aangezien we 2020 zijn wil je absoluut geen trage HDD meer. Dus stop er een pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB in ofzo... grote afhankelijk van wat je denkt nodig te hebben. Met dit systeem kan je perfect Fortnite spelen, maar alle recente games worden lastig aangezien de GT 1030 echt een low budget CPU is en de i5 3470 ook al niet meer van de jongste is.

Een SSD kan je perfect meenemen naar een volgende build, dus de upgrade die je nu doet is zeker geen verloren investering. (daarom zou ik ineens een 1TB schijf nemen)

• Zdevam
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-05 08:23
Koop een SSD en laat hem sparen voor iets beters.

Het probleem is dat een reguliere videokaart niet in dit systeem past, zowel fysiek als qua voeding, en de videokaarten die er wel in passen het geld niet waard zijn.

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Dank voor jullie reacties. Hij heeft zelf zoiets op het oog: https://www.bol.com/nl/p/...1.ProductImage#modal_open

Is dat een beter alternatief dan upgraden wat hij heeft?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:33
Dat is grafisch trager dan wat hij nu heeft.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:59
snmght schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:59:
Dank voor jullie reacties. Hij heeft zelf zoiets op het oog: https://www.bol.com/nl/p/...1.ProductImage#modal_open

Is dat een beter alternatief dan upgraden wat hij heeft?
In het kort: Nee

Die PC zal slechtere performance geven dan zijn huidige machine. Er zit geen videokaart in dat ding, wat hem voor mij persoonlijk eigenlijk al nieteens het overwegen waard maakt voor gaming als je al een systeem hebt wat het soortvan kan.

Je zit een beetje in een lastige situatie met 300 euro. Ik wil niet upsellen, dat moet ik voor mijn werk al vaker doen dan me lief is, maar ik denk toch dat het handig is voor je zoon om nog even door te sparen.
Een beetje extra opslag hoeft niet heel duur te zijn. [klik mij] En dat lost het probleem voorlopig een beetje op.

Als er na wat sparen iets meer geld beschikbaar is kunnen jullie het steken in iets waar hij wat meer lol aan zal hebben. Anders vergooit hij 300 euro aan een computer die, op opslag na, niets beter is dan waar hij nu mee werkt...

Andere optie:

Het probleem in deze situatie is dat de huidige PC lastiger te upgraden valt. De behuizing en het moederbord ervan zijn vrij compact en het moederbord is ook niet van een standaard formfactor. Een grotere behuizing nemen gaat dus ook lastig, want daar kun je het moederbord niet zomaar in monteren...

Je kunt deze GPU erin zetten pricewatch: MSI GeForce GTX 1650 4GT LP OC
Maar ik weet niet hoe de warmte afvoer gaat zijn... Fysiek past het wel. Ik heb ook geen idee of de voeding het gaat trekken (ik denk het ? de videokaart trekt maar 75 watt)

Dan kun je de opslag en GPU meenemen naar een systeem als dit, maar natuurlijk is het beter om de vraag tegen die tijd opnieuw te stellen. Deze build dient als prijs indicatie.
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 122,95€ 122,95
1MoederbordenAsus Prime B450M-A€ 65,90€ 65,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-2666C15D-8GVR€ 42,-€ 42,-
1VoedingenCooler Master MWE 450 White 230V - V2€ 39,90€ 39,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 319,65

[ Voor 24% gewijzigd door youridv1 op 08-01-2020 23:16 ]

• Zdevam
Ik denk als je het budget kunt oprekken naar 400- 450 en een mix van 1e en 2e hands neemt je een beeld eind kunt komen, maar gezien de ervaring met pcs is dat geen handige optie.

Ik zou geen geld uitgeven aan een 1650lp, dat zijn die kaart en die machine beide niet waard.

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Ik dacht zelf ook aan iets meer sparen en een goede tweedehands kopen. Staat hem een beetje tegen maar lijkt me toch de slimmere keuze. Fijn dat ik daar niet alleen in sta!

V&A aangeboden: Intel Core i5 3570k | 8GB RAM | RX570 4GB | 240GB SSD | 1TB H...

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

snmght schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 07:56:

Ik zou een GTX1650 kopen als eerder aangegeven. niet meer in 'oude meuk' investeren. het wordt er amper beter van tov nu. als er meer geld beschikbaar is, dan pas een systeem kopen.

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 284,74

[ Voor 52% gewijzigd door Hackus op 09-01-2020 09:22 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Dank! Dan zou ik dus binnen het budget de videokaart kunnen upgraden en er een grotere SSD in kunnen zetten.

Nu even de echte leek-vragen:
1: Als ik zijn SSD vervang (of laat vervangen), hoe kan ik er dan voor zorgen dat alle data die op de huidige schijf staat mee over gaat? (If possible.. )
2: De tweaker die het huidige systeem verkocht heeft er Windows op gezet. Daar heb ik zelf eigenlijk geen informatie van (schijfjes, keys,.. ). Ben ik dit dan ook kwijt als ik met een lege SSD opnieuw begin?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

snmght schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:19:
Dank! Dan zou ik dus binnen het budget de videokaart kunnen upgraden en er een grotere SSD in kunnen zetten.

1: Als ik zijn SSD vervang (of laat vervangen), hoe kan ik er dan voor zorgen dat alle data die op de huidige schijf staat mee over gaat? (If possible.. )
2: De tweaker die het huidige systeem verkocht heeft er Windows op gezet. Daar heb ik zelf eigenlijk geen informatie van (schijfjes, keys,.. ). Ben ik dit dan ook kwijt als ik met een lege SSD opnieuw begin?
Voor opslag kun je gewoon een HDD gebruiken. gamen vanaf HDD gaat nog prima voor low-budget gamen
pricewatch: Seagate Barracuda, 1TB of 480GB SSD pricewatch: Kingston A400 2,5" 480GB

(boven genoemde set is ook later te upgraden met oa Ryzen 3600 cpu)

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 09-01-2020 09:28 ]

• Zdevam
Hackus schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:16:
[...]

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 284,74
Dit is wat ik bedoelde met mix van 1e en 2e hands. Als je hier een 2e hands rx470/570 voor ~80 EUR inzet heb je een heel mooi systeem dat ook nog eens redelijk toekomst bestendig is qua upgrades. SSD erbij en HDD van oude systeem overnemen (of oude systeem proberen te verkopen om wat extra budget vrij te maken). Je zou ook nog kunnen proberen een R5 1600 2e hands te krijgen voor ~75 EUR.

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:16:
[...]

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 284,74
Dat is een mooie samenstelling, dank! Als ik het allemaal bij dezelfde aanbieder in sla (in dit geval AZERTY) kom ik inclusief verzenden op € 296,94 en zij kunnen ook assembleren. Ik zal ze eens vragen wat dat zou kosten voor deze samenstelling. Moet ik alleen zelf de videokaart gaan overzetten. Is een antistatische armband daarbij inderdaad nodig?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
snmght schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:26:
[...]

Dat is een mooie samenstelling, dank! Als ik het allemaal bij dezelfde aanbieder in sla (in dit geval AZERTY) kom ik inclusief verzenden op € 296,94 en zij kunnen ook assembleren. Ik zal ze eens vragen wat dat zou kosten voor deze samenstelling.
Dat kost je volgens mij makkelijk 80 euro. Erg veel op een pc van 300. Kan je dit niet samen met je zoon oppakken? Paar Youtube tutorials erbij nemen en gaan met die banaan. Linus heeft altijd wel toegankelijke filmpjes. Het is dat mijn zoontje pas 1,5 is, maar het lijkt mij een fijne vader-zoon activiteit O+ .
Moet ik alleen zelf de videokaart gaan overzetten. Is een antistatische armband daarbij inderdaad nodig?
Heb ik zelf nog nooit gebruikt. Zolang je niet je polyester Australian die nog in de kast hangt aantrekt komt het wel goed.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 09-01-2020 10:50 ]

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:48:
[...]

Dat kost je volgens mij makkelijk 80 euro. Erg veel op een pc van 300. Kan je dit niet samen met je zoon oppakken? Paar Youtube tutorials erbij nemen en gaan met die banaan. Linus heeft altijd wel toegankelijke filmpjes. Het is dat mijn zoontje pas 1,5 is, maar het lijkt mij een fijne vader-zoon activiteit O+ .

[...]

Heb ik zelf nog nooit gebruikt. Zolang je niet je polyester Australian die nog in de kast hangt aantrekt komt het wel goed.
Dat is wel heel fors inderdaad. Ja, het lijkt me vet om zelf te doen maar ik heb geen idee hoe fool-proof zoiets nou werkelijk is. Als je dat moederbord per ongeluk naar de galemiezen helpt dan kost je dat ongeveer even veel als die assemblage. :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Kijk daarom dat filmpje nou eerst. Als je vroeger met technisch lego oid hebt gespeeld, kan je dit ook.

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-11 13:37
snmght schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:53:
[...]

Dat is wel heel fors inderdaad. Ja, het lijkt me vet om zelf te doen maar ik heb geen idee hoe fool-proof zoiets nou werkelijk is. Als je dat moederbord per ongeluk naar de galemiezen helpt dan kost je dat ongeveer even veel als die assemblage. :)
Als je wat filmpjes en tutorials kijkt is het peanuts hoor. Wel verstandig om natuurlijk de bijgeleverde boekjes even door te bladeren zodat je bijvoorbeeld wat spacers niet vergeet e.d. maar een kind kan de was doen verder.

Zeker leuk om te doen met je zoon denk ik!

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Ga ik doen. Ben nu op het werk. Thanks in elk geval voor het delen. :)

Zie trouwens dat ik met die samenstelling ook nog geen SSD of HDD heb dus dat moet ik dan ook mee overzetten.

• Zdevam
De videokaart kan niet mee over tenzij je een bracket erbij hebt voor normale grootte.

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Argh. Dat maakt het dan toch weer iets duurder..

Langzaamaan denk ik dat doorsparen inderdaad wel de beste optie is. Niet wat hij wil horen maar misschien wel beter. Dan kun je kijken naar iets als deze: https://www.budgetgamingpc.nl/a-43898460/webshop/pro-gamer/.

• Zdevam
Neem wel mee dat zo'n site het bouwen in de prijs meerekent (en dat zal net zoiets zijn als alterante), en je ziet ze vaak besparen op moederborden, geheugen en voedingen. Ik denk zelf iets kiezen en het dan door een webshop in elkaar laten zetten zal ongeveer op hetzelfde uitkomen, maar dan weet je iig zeker wat je krijgt.

• tommie de kat
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-11 23:47
@snmght als je dat lijstje wat @Hackus hierboven noemt uiteindelijk wel besteld zou ik de voeding wel vervangen voor deze:https://tweakers.net/pricewatch/1117319/seasonic-focus-gold-450w.html is een paar euro duurder maar dan krijg je een veel betere voeding, de coolermaster maakt namelijk gebruik van 2e en 3e rangs capacitors en is niet modulair in tegenstelling tot de seasonic die 1e rangs caps gebruikt semi-modulair is en ook nog eens 7 jaar garantie geeft

• tommie de kat
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-11 23:47
@snmght een pc in elkaar zetten is niet heel moeilijk hoor, het is vooral belangrijk dat je de boekjes van de onderdelen niet gelijk in de kliko gooit, ik denk dat je met een paar tutorials op youtube en alles stap voor stap uitvoeren een heel eind kunt komen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@tommie de kat de voeding die ik adviseer is goed voor dit budget. Het is niet nodig om meer geld uit te geven dan nodig.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zdevam schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:23:
De videokaart kan niet mee over tenzij je een bracket erbij hebt voor normale grootte.
Dat is gelukkig geen probleem. Deze Russische meneer pakt de doos uit en je ziet duidelijk de normale bracket.
snmght schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:25:
Argh. Dat maakt het dan toch weer iets duurder.
Hoeft dus niet :).
tommie de kat schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:41:
@snmght als je dat lijstje wat @Hackus hierboven noemt uiteindelijk wel besteld zou ik de voeding wel vervangen voor deze:https://tweakers.net/pricewatch/1117319/seasonic-focus-gold-450w.html is een paar euro duurder maar dan krijg je een veel betere voeding, de coolermaster maakt namelijk gebruik van 2e en 3e rangs capacitors en is niet modulair in tegenstelling tot de seasonic die 1e rangs caps gebruikt semi-modulair is en ook nog eens 7 jaar garantie geeft
Leesvoer, voor deze pc is de pricewatch: Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 een prima keus.

[ Voor 44% gewijzigd door br00ky op 09-01-2020 12:52 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:59
Erg handig! dan zouden voor nu de GPU en SSD in de compacte pc gezet kunnen worden en kan er later nagedacht worden over een eventuele platform upgrade

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zo zou ik het doen ja. Met een beetje geluk is de zoon al tevreden met de kwaliteit van de huidige i5 + 1650. Kan hij rustig doorsparen voor iets krachtigers als hij CoD:MW wil gaan draaien.

• Zdevam
br00ky schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:48:
[...]

Dat is gelukkig geen probleem. Deze Russische meneer pakt de doos uit en je ziet duidelijk de normale bracket.
Misschien ben ik in de war, maar de 1650lp heeft ie nog niet. Ik dacht dat ie bedoelde om de 1030 van de HP over te zetten.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ah, ja, zo kan je het ook interpreteren. Ik had die optie waarschijnlijk onbewust in mijn gedachten uitgeschakeld, want die moet je niet willen meenemen ;).

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Klopt de kaart op het filmpje is niet de kaart die we nu in de kast hebben liggen. :)

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:46
snmght schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:19:

Om even terug te komen op je tweede vraag. Je kan in Windows 10 je licentie koppelen aan je Microsoft account waardoor je dus geen gezeur meer hebt met het activeren na het vervangen van een harde schijf. Dit kan je checken door:

Win+I -> Bijwerken en beveiliging -> Activering

Bij activeren staat dan als het goed is: "Windows is geactiveerd met een digitale licentie die is gekoppeld aan uw Microsoft-account." Als dit er niet staat kan Google je daar ook vrij eenvoudig mee helpen. Daarna kan je met behulp van het Hulpprogramma een opstartbare USB maken met Windows 10 en deze installeren op je nieuwe SSD. Je kan natuurlijk ook gewoon de bestaande Windows installatie laten staan op de huidige SSD en de nieuwe SSD gebruiken voor opslag van veelgebruikte games en programma's.

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
JEROENrgfgf schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:18:
[...]

Om even terug te komen op je tweede vraag. Je kan in Windows 10 je licentie koppelen aan je Microsoft account waardoor je dus geen gezeur meer hebt met het activeren na het vervangen van een harde schijf. Dit kan je checken door:

Win+I -> Bijwerken en beveiliging -> Activering

Bij activeren staat dan als het goed is: "Windows is geactiveerd met een digitale licentie die is gekoppeld aan uw Microsoft-account." Als dit er niet staat kan Google je daar ook vrij eenvoudig mee helpen. Daarna kan je met behulp van het Hulpprogramma een opstartbare USB maken met Windows 10 en deze installeren op je nieuwe SSD. Je kan natuurlijk ook gewoon de bestaande Windows installatie laten staan op de huidige SSD en de nieuwe SSD gebruiken voor opslag van veelgebruikte games en programma's.
Zou het in de huidige case mogelijk zijn om een tweede SSD te plaatsen? Ik heb geen idee waar ik zoiets na kan kijken.

Nogmaals dank aan alle tweakers die tot dusverre gereageerd hebben. :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat kan. Een SSD heeft geen bewegende delen dus je kunt hem gewoon los in de case leggen. Of de ghetto oplossing: vasttapen.

/Edit: bovenstaande geldt natuurlijk als je case geen extra drive bay heeft. Dat weet ik niet.

[ Voor 28% gewijzigd door br00ky op 09-01-2020 13:31 ]

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:46
snmght schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:19:
[...]

Zou het in de huidige case mogelijk zijn om een tweede SSD te plaatsen? Ik heb geen idee waar ik zoiets na kan kijken.

Nogmaals dank aan alle tweakers die tot dusverre gereageerd hebben. :)
Als ik het goed begrijp zit er nu 1 SSD in het systeem. Deze meneer laat zien hoe een tweede HDD/SSD kan worden toegevoegd. Het is wel een iets oudere versie volgens mij, maar de kast zelf is vrijwel identiek. Let er wel op dat de meeste SSDs 2,5" zijn en de HDD die in het filmpje wordt gebruikt 3,5". Ik weet niet of HP hiervoor brackters verkoopt of dat er in de bracket montagepunten zijn aangebracht voor 2,5" harde schijven, maar desnoods kan je hem ook met wat tie-wraps vastzetten.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er zit een licentiesticker op de desktop geplakt, daarmee kun je W10 gebruiken. je hoeft geen nieuwe activatie te doen als je de 120GB behoud nu. MS account hoef je ook niet te gebruiken, dat maakt je gehele PC alleen maar trager.(met al die meuk van hun)

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Dat zou dan voor nu misschien de meest voor de hand liggende upgrade zijn. Hij klaagt nu vooral dat zijn opslag vol zit -> maar wil dat oplossen door een nieuwe machine. Met zijn budget lijkt het dus slimmer om die tweede SSD er bij te nemen. Is ook een vrij eenvoudige oplossing. :)

Mag ik dan nog wel vragen waarom zo een eerder gelinkte aangeboden tweedehands zoals deze af te raden is? Als leek zou ik zeggen dat he toch best een stevige upgrade is qua geheugen en videokaart. Maar is het verschil in de praktijk dan toch klein?

Ik realiseer me wel dat ik het soort leek ben dat erg onder de indruk is van meer GB want meer GB = beter. Dat niveau. :$

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
- Slechte voeding
- Oudere processor dan dat je nu hebt
- Dell case met slechte airflow en waarschijnlijk custom layout, dus ook niet/moeilijk te upgraden
- Wederom kleine SSD

+ Relatief krachtige videokaart

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
@br00ky kijk dat zijn de ogen van een kenner. Dat zie ik dus echt niet in zo een advertentie. :)

Ik heb voor nu voldoende informatie opgehaald denk ik en zal straks eens met hem van gedachten wisselen wat hij nou echt wil.

Heb eerder ook al eens geopperd dat hij met zijn budget ook (met geld over) een PS4 aan zijn scherm kan hangen waar hij ook Fortnite op kan spelen. We zullen zien wat het wordt. Nuttige adviezen gekregen in elk geval.

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
je bent van harte welkom met je zoon en dan draai ik dat systeem gratis voor je in mekaar :D en een ryzen 3 systeem 2th gen met een rx570 *weet niet of het mag heb ik ook wel voor 300 voor je
Pagina: 1