Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videokaart upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• calvin012
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 20:08
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gamen met mijn pc. ik speel games zoals Company of heroes 2, rome 2 total war, Planet Zoo, Escape from tarkov, battlefield… eigenlijk alles wel

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximum bedrag

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Kingston HyperX Fury 16 GB DIMM DDR4-2133 2 x 8 GB
- Crucial SSD MX300 525GB
- Phanteks Enthoo Luxe Midi-Tower Black
- Gigabyte GA-Z170X-Gaming 5-EU - Moederbord
- I7-6700k
- GTX 1060 MSI Gaming 6GB
- Seasonic M12II EVO 620W
- BenQ Zowie XL2430 (1080p)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag mijn videokaart upgraden zodat ik de meeste games weer op ultra settings kan zetten met goede fps.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een rtx kaart.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet passen in mijn huidige setup.

Ga je overklokken?
Ik ga niet klokken.

Wat verwacht je van ons?
Zelf heb ik weinig tot geen verstand van computers. ik heb de onderdelen van nu ooit samen met een vriend besteld en in elkaar gezet. nu merk ik echter dat mijn videokaart achter begint te raken en zou ik graag een vervanging willen. mijn vraag is ook of het genoeg zal zijn om alleen een nieuwe videokaart erin te zetten.

Beste antwoord (via calvin012 op 08-01-2020 15:04)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

calvin012 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:43:
[...]

Zou het dan misschien handig zijn om de rtx 2060 super te nemen en mijn cpu ook te upgraden? zoja welke cpu zou ik dan naar kunnen kijken die ook op mijn moederbord past?

Als ik veel info weglaat mijn excuses daarvoor maar veel verstand heb ik er niet van.

Net taakbeheer geopend tijdens een game en gpu zit op 100% en cpu op 30-40%
Wat @Hackus ook zegt, als je gpu op 100% zit is dat je bottleneck en kun je die het beste upgrade, cpu is niet nodig als die maar voor 30% belast wordt.
Een RTX 2060 Super zou voor jou een mooie upgrade zijn :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Welke resolutie en refreshrate heeft je scherm?
En waarop baseer je de statement 'nu merk ik echter dat mijn videokaart achter begint te raken'?

De 1060 is een prima kaart voor 1080p/60Hz, mits je niet absoluut vereist dat alle AAA titels van 2019 en 2020 op ultra settings draaien, je 6700k daarintegen is weer wat aan de oudere kant...

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
calvin012 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:23:

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximum bedrag
Dan zou ik een RTX 2080ti kopen :)

• calvin012
Wintervacht schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:26:
Welke resolutie en refreshrate heeft je scherm?
En waarop baseer je de statement 'nu merk ik echter dat mijn videokaart achter begint te raken'?

De 1060 is een prima kaart voor 1080p/60Hz, mits je niet absoluut vereist dat alle AAA titels van 2019 en 2020 op ultra settings draaien, je 6700k daarintegen is weer wat aan de oudere kant...
Mijn beeldscherm is 1080P op 144 hz.
Verder begin ik te merken dat met de nieuwe spellen mijn pc moeite begint te krijgen met het soepel gamen. ik speel ook vaak early acces games en zeker daar merk ik fps verschil.

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

calvin012 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:28:
[...]

Mijn beeldscherm is 1080P op 144 hz.
Verder begin ik te merken dat met de nieuwe spellen mijn pc moeite begint te krijgen met het soepel gamen. ik speel ook vaak early acces games en zeker daar merk ik fps verschil.
Dat geeft geen antwoord op mijn vraag; haperende spellen kunnen net zo goed gevolg zijn van een zwakke CPU of te weinig ram :p
Meten is weten, ik zou zeggen klap Taakbeheer een uit tijdens het gamen en kijk of het je CPU of je GPU is die op 100% staat tijdens het gamen.

Early Access games moet je nooit als benchmark nemen voor prestaties van wat dan ook, die games zijn niet geöptimaliseerd of gepolijst en vragen daarmee vaak nodeloos veel van je hardware (*kuch* ARK *uche*) en zijn dus niet representatief voor de prestaties van je pc.

Dat alles terzijde, voor 1080P en 144Hz is een RTX2060 of 5700XT en alles daarboven geschikt, sweetspot ligt denk ik bij de 2060 Super. Een 2080 of Super of Ti is echter wel geld verspillen want die zijn eerder gemaakt voor hogere resoluties, danwel nog hogere refreshrates en zijn dan bijna niks aan het doen behalve veel geld kosten.

[ Voor 6% gewijzigd door Wintervacht op 08-01-2020 14:38 ]

• calvin012
Wintervacht schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:32:
[...]

Dat geeft geen antwoord op mijn vraag; haperende spellen kunnen net zo goed gevolg zijn van een zwakke CPU of te weinig ram :p
Meten is weten, ik zou zeggen klap Taakbeheer een uit tijdens het gamen en kijk of het je CPU of je GPU is die op 100% staat tijdens het gamen.

Early Access games moet je nooit als benchmark nemen voor prestaties van wat dan ook, die games zijn niet geöptimaliseerd of gepolijst en vragen daarmee vaak nodeloos veel van je hardware (*kuch* ARK *uche*) en zijn dus niet representatief voor de prestaties van je pc.

Dat alles terzijde, voor 1080P en 144Hz is een RTX2060 of 5700XT en alles daarboven geschikt, sweetspot ligt denk ik bij de 2060 Super. Een 2080 of Super of Ti is echter wel geld verspillen want die zijn eerder gemaakt voor hogere resoluties, danwel nog hogere refreshrates en zijn dan bijna niks aan het doen behalve veel geld kosten.
Zou het dan misschien handig zijn om de rtx 2060 super te nemen en mijn cpu ook te upgraden? zoja welke cpu zou ik dan naar kunnen kijken die ook op mijn moederbord past?

Als ik veel info weglaat mijn excuses daarvoor maar veel verstand heb ik er niet van.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RTX2060 super is een heel stuk verbetering. Je i7-6700K hoef je niet te vervangen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

calvin012 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:43:
[...]

Wat @Hackus ook zegt, als je gpu op 100% zit is dat je bottleneck en kun je die het beste upgrade, cpu is niet nodig als die maar voor 30% belast wordt.

• calvin012
Wintervacht schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:03:
[...]

Oke top, dan ga ik daar naar kijken. Bedankt voor de hulp!

• calvin012
Ik heb nog één laatste vraag. Nu zie ik verschillende kaarten staan zoals MSI en ASUS etc.. Wat zijn de beste keuzes en wat is het verschil in de merken?

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:15
https://nl.hardware.info/...sus-gigabyte-inno3d-a-msi en lees de gebruiker revieuws bij de kaarten?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1