Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l_braam
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-11-2022
Ik zoek een?
Soundbar

Wat is je budget?
+/- 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Audio van de TV versterken, zowel tijdens het kijken van een voetbalwedstrijd als tijdens het kijken van een film via netflix.
Daarnaast wil ik in ieder geval met bluetooth kunnen verbinden om via spotify muziek af te spelen.
Via netwerk zou een pre zijn alleen wellicht dat ik dit toevoeg mbv een raspberryPI

Wat heb je zelf al gevonden?
https://tweakers.net/pric...;1177253;1257171;1102915/
Er zijn een heel aantal apparaten dat ik heb bekeken.
Ik nijg sterk naar de JBL Bar 3.1.
Deze bar heeft enkel geen netwerk functionaliteit, maar hier kan ik mee leven. Dit is nu eenmaal niet anders in dit segment.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Wat is het nut van HDMI 2.0 op soundbars? Ik zie namelijk dat de JBL bar 5.1 dit wel ondersteund.
- Moet voor de Sonos Beam ook de Sonos app gebruikt worden? De Beam lijkt me een mooie soundbar alleen betaal je denk ik teveel voor de naam Sonos.
- Welke Soundbar adviseren jullie?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:09

FeaR

In GoT we trust

l_braam schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:54:
[i]- Wat is het nut van HDMI 2.0 op soundbars? Ik zie namelijk dat de JBL bar 5.1 dit wel ondersteund.
Eerst één stap terug: überhaupt de aanwezigheid van HDMI. Het idee daarachter is dat je de Sound Bar (net als een receiver) het middelpunt van je Home Cinema maakt. Alle bronnen sluit je aan op de Sound Bar en vanaf de Sound Bar gaat er één HDMI kabel naar de TV. Omdat beeld dus door de Sound Bar heen gaat moet deze over dezelfde HDMI standaard beschikken als moderne TV's. Heb je bijvoorbeeld een bron en een TV met HDMI 2.0 en HDCP 2.2 (dus 4K en HDR) en een receiver of Sound Bar met HDMI 1.4 dan kloppen de versies niet meer en kan je niet gebruik maken van alle functies/opties van de HDMI standaard. Als je de Sound Bar alleen met optisch vanaf de TV aan wil sluiten dan maakt het niet uit.

Welk product je moet nemen kan ik je niet zeggen, ik ben niet genoeg op de hoogte van dit deel van de markt. Ik zou Sonos sowieso links laten liggen. Mijns inziens betaal je te veel voor de naam en niet voor de kwaliteit. Toegegeven, gebruikgemak is zeker niet verkeerd. Ook het ontbreken van een DTS codec op de Sonos zou deze voor mij dit hele apparaat af laten vallen. Moet wel gezegd worden dat het idee van Sonos anders is dan van JBL. JBL wil dat je hun product (althans deze) dus echt als hart van je home cinema gebruikt, alle bronnen naar de JBL. Sonos idee is dat je de Bar op de TB aansluit en alle bronnen op de TV, dan is de TV meer het hart van je Home Cinema. Is ook te zien in het aantal aansluitingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l_braam
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-11-2022
Bedankt voor je duidelijke reactie.

Dan heeft het voor mij wel nut om de JBL 5.1 te halen. Ik heb al televisie namelijk de Philips 65Oled873 (pricewatch: Philips 65OLED873 Zwart Met HDMI versie 1.4 haal ik niet het maximale uit mijn Soundbar en Televisie.
Wanneer ik een soundbar met een optische kabel aansluit kan ik de ARC functionaliteit niet gebruiken. Dus zal hij niet automatisch aan gaan en reageren op de tv remote.

Het is voor mij duidelijk! ik weet waar ik op moet letten.