Ik heb voor het eerst een AMD systeem gebouwd (eerder al wel een keer een Intel systeem) maar ik snap de chipset drivers niet.
Ik heb een MSI B450 Gaming Pro Carbon AC en daar kan ik deze drivers downloaden voor de chipset:

Als ik het setup bestand doe, deze:

Dan krijg ik alleen maar een optie om de adrenalin software te installeren, geen chipset drivers.

Die adrenalin software hoef ik niet aangezien ik een Nvidia GPU heb.
Moet ik dan van alle andere mapjes gewoon alle setup/.exe files bij langs gaan en kijken wat ik daarvan kan installeren?
Het systeem lijkt ook prima te draaien zonder.
Edit: inmiddels ook allerlei setup bestanden uit die andere mapjes geprobeerd te installeren, maar dat lukt ook niet. Allemaal meldingen zoals "niet compatible met de huidige platform windows die je gebruikt",
Dus dan hoef je verder helemaal geen chipset drivers te installeren?
Ik heb een MSI B450 Gaming Pro Carbon AC en daar kan ik deze drivers downloaden voor de chipset:

Als ik het setup bestand doe, deze:

Dan krijg ik alleen maar een optie om de adrenalin software te installeren, geen chipset drivers.

Die adrenalin software hoef ik niet aangezien ik een Nvidia GPU heb.
Moet ik dan van alle andere mapjes gewoon alle setup/.exe files bij langs gaan en kijken wat ik daarvan kan installeren?
Het systeem lijkt ook prima te draaien zonder.
Edit: inmiddels ook allerlei setup bestanden uit die andere mapjes geprobeerd te installeren, maar dat lukt ook niet. Allemaal meldingen zoals "niet compatible met de huidige platform windows die je gebruikt",
Dus dan hoef je verder helemaal geen chipset drivers te installeren?
[ Voor 13% gewijzigd door BeetjeVreemd op 08-01-2020 13:30 ]
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070