Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe desktop voor 3D modeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hai!
Graag krijg ik input en advies van jullie over mijn nieuw aan te schaffen pc. Zelf overweldigen alle specs mij al snel en ben ik geneigd dan maar de duurste computer aan te schaffen, maar dat kan slimmer dacht ik zo. Vandaar mijn vraag aan jou, ik ben benieuwd naar je advies! Alvast bedankt dat je de tijd neemt dit te lezen en te reageren _/-\o_

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga deze computer gebruiken voor 3D modeling met fushion 360 software, foto's bewerken met photoshop, adobe ilustrator, evt in de toekomst video's bewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De gewenste prijs voor mijn nieuwe pc ligt tussen de 700 en 1500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil graag mijn (hele oude) printer aansluiten, een Brother DCP-7030 :) l

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor fushion 360 is dat: 64-bit processor, 4GB or more recommend, 512MB GDDR RAM or more, except Intel GMA X3100 cards en min 2.5 gb disk space. Dit heb ik gevonden als systeem eisen voor het werken met fushion 360 maar deze requirements zeggen mij zelf vrij weinig...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil deze computer minimaal 5 jaar zonder problemen (snelheid, systeemeisen voor software up to date) blijven gebruiken.

Ga je overklokken?
?

Wat verwacht je van ons?
Ik wil zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen :)

met vriendelijke groet,

Sandra

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2020 13:18 . Reden: Ik wilde een introtekst toe voegen aan de vragen :) ]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kleine kast, grote kast. stille kast......eigen voorstel, uit eigen onderzoek..
Budget is wel erg variabel :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Het liefst een kleine en stille kast. Eigen onderzoek speelt zich vooral af op de website van Coolblue maar kan daar niet dezelfde specs vinden voor video kaarten als de specs voor de video kaart requirements voor fushion 360 dus daar begint bij mij de verwarring :)
Kwa budget: is misschien erg variabel maar ik weet niet zo goed of wat ik wil ook mogelijk is voor zeg 800 euro, dus vandaar.

Bedankt voor je reactie!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-11 20:29

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

De requirements van fusion 360 doen vermoeden dat dit al een ouder programma is, er wordt gevraagd naar 4GB werkgeheugen en minimaal een halve GB geheugen op de videokaart. Mainstream videokaarten met 512mb of minder worden al jaren niet meer gemaakt, dus als je iets recents koopt ga je al dik over die eis heen.

Kijk eens naar het Desktop Best Buy advies hier op tweakers, dat is een goed begin om te starten.
reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2020

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Verwijderd

Topicstarter
Hai Wolvganger dankjewel voor je reactie, goed om te horen dat de meeste computer hier al ruim aan voldoen :)
Ik ga die guide bekijken!