Toon posts:

Draytek 2133vac en webserver toegang

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag van buiten de webserver kunnen benaderen. Moet ik dan in de router nog aanpassingen doen? Nu werkt het alleen intern.

Groet,

Hans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:02

lier

MikroTik nerd

Standaard is niets bereikbaar van buitenaf. De firewall van de router zorgt daarvoor. Om een service publiek aan te bieden moet deze firewall aangepast worden. Dat doe je met een port forward:

Handleiding

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 08-01-2020 12:44 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Goedemiddag @Verwijderd, Welkom op GoT *O*,

Op Tweakers verwachten wij net een beetje meer inzet van een topicstarter, meer dan alleen het 'dumpen' van een vraag welke naar mijn mening vrij simpel te beantwoorden is met wat zoekwerk. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Neem even een lekker drankje en lees onze prachtige FAQ (Forum FAQ) even door zodat je bekend raakt met de huisregels hier.

Om op je vraag terug te komen;
Er zijn meerdere opties mogelijk, zo kun je de benodigde poorten forwarden naar het interne IP adres van je webserver, of middels een VPN verbinding van 'buiten naar binnen' geraken.

Mijn advies aan je; Lees je even in en ga op zoek, je vraag is namelijk al talloze keren voorbij gekomen.

Mocht je na je research nog steeds problemen hebben staat het je altijd vrij om een nieuw topic te openen waarbij je aangeeft wat je al hebt geprobeerd, hebt gevonden, waar je tegenaan loopt etc.etc.

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, schroom dan niet om mij even een DM (Direct Message) te sturen.

Veel plezier op GoT verder :)

www.google.nl

Dit topic is gesloten.