Kingston A2000 niet herkend in bios en wel/niet in windows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik heb gister mijn nieuwe PC binnen gekregen, geassembleerd door Azerty. Ik heb daarin een Kingston A2000 m.2 SSD en een Crucial MX500 SSD. Allebei 1TB. Gisteravond Windows geïnstalleerd en bij het installeren 1 vd 2 schijven gekozen - omdat ze even groot zijn kon ik in de installatie niet zien welke welke was. Blijkt dat Windows op de Crucial terecht is gekomen en ik wilde het natuurlijk op de Kingston zetten.

Het probleem is nu dat Windows de Kingston wel in apparaatbeheer laat zien, maar ik kan er daar verder niets mee. Het bios laat nu alleen nog de Crucial zien - gisteravond heb ik ze allebei nog gezien :? . Toen heb ik nog een keer geprobeerd Windows te installeren, maar ik kon alleen de Crucial kiezen. Ik heb vandaag geprobeerd de Crucial even los te halen en te kijken of de Kingston dan wel herkend wordt, maar helaas. Ook een Linux USB gemaakt in de hoop zo beide schijven (opnieuw) te kunnen formatteren, maar Linux kon niets met de Kingston. Zag hem wel, maar unable to mount. Heb ook het bios gecheckt, dat heeft al de laatste versie.

Ik ben aan het Googlen, maar loop nu vast. Heeft iemand misschien een idee wat ik nog zou kunnen doen? Wat ik raar vind is dat de Kingston niet in het bios staat, maar wel in het apparaatbeheer van Windows. Het moet dan toch op te lossen zijn, maar hoe? Alvast veel dank voor het meedenken!

Voor de volledigheid hieronder nog mijn build:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 325,05€ 325,05
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 466,50€ 466,50
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Window Wit€ 75,90€ 75,90
1MonitorenDell UltraSharp UP2516D Zilver, Zwart€ 376,02€ 376,02
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18€ 84,-€ 84,-
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,65€ 92,65
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 113,90€ 113,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 139,76€ 139,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.862,73

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Beste antwoord (via elessar op 08-01-2020 13:27)

• DAzN
  • Niet online
met alles wat je al gedaan hebt, zou ik er voor kiezen om die Crucial los te koppelen en het BIOS te herstellen naar fabrieksinstellingen of volledig te wissen.

Vervolgens zou ik de instellingen nalopen en proberen een OS te installeren op de Kingston.

Ik zou ook nog dubbelchecken of die Kingston wel goed aangesloten is. Je hebt 'm al gezien, maar ik zou het nog even nalopen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
met alles wat je al gedaan hebt, zou ik er voor kiezen om die Crucial los te koppelen en het BIOS te herstellen naar fabrieksinstellingen of volledig te wissen.

Vervolgens zou ik de instellingen nalopen en proberen een OS te installeren op de Kingston.

Ik zou ook nog dubbelchecken of die Kingston wel goed aangesloten is. Je hebt 'm al gezien, maar ik zou het nog even nalopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elessar
  • Laatst online: 02-04-2024
Nou uiteindelijk heb ik Ubuntu gedownload ipv Mint, en daarmee kon ik de Kingston wel formatteren! Er bleek wel een Windowspartitie op te staan. Heel raar dat Windows en het bios hem dan niet herkenden. Heb de Crucial voor de zekerheid losgekoppeld. Ik typ dit nu vanuit Windows op de Kingston :)

Nu nog even de Crucial weer aansluiten en formatteren en kijken wat ik dan in het bios zie, maar ik ben nu een heeeel stuk blijer dan een uurtje geleden :D

edit: per ongeluk ook nog een keer de bootsector van de Kingston weggegooid dus nog een keer Windows moeten installeren, maar nu heb ik eindelijk Windows op de Kingston en de Crucial voor storage. Hoera! *O*

[ Voor 18% gewijzigd door elessar op 08-01-2020 13:27 . Reden: gelukt :-) ]

Förbjuden väg är ofta hårt sliten