Vraag over vliegticket Canada (Air Canada

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoCou
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik wil graag mijn vliegticket registeren voor naar Canada te gaan rechtstreeks met Air Canada maar ik zit
een beetje vast met men Visum, passpoort info.

Ze vragen: First name - Middle name - Last name

op mijn Passpoort staat bijvoorbeeld:

Surname: Duck
First name/given name: Ron Bert P.

is die Bert P. mijn Middle name moet dat daar ingevuld worden of heb ik geen ?
Zijn nogal streng hierover in Canada en weet het niet goed.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:48
Middlename is toch het tussenvoegsel als voorbeeld.
First name: Jan
Middlename: Van
Surname: Dijk

Jan van Dijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-06 21:41
Wat op je paspoort staat vul je in, dus heet je Alfred jodokus kwak dan is Alfred je echte naam, jodokus je gegeven middel naam en kwak je achternaam.

En ook al noemt iedereen je al of Fred en vul je dat ook overal in je moet altijd Alfred invoeren.

Zie ook deze pagina: Wikipedia: Middle name

[ Voor 41% gewijzigd door franssnarf op 08-01-2020 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:46
Niet helemaal zeker hoor het in Canada werkt.

Mijn vriendin heeft een middle name. Dat is bij haar de achternaam van haar moeder. In sommige landen hebben mensen een of meerdere voornamen, een middenbaan (meestal achternaam moeder) een dan een achternaam.

In Nederland kennen we dat niet (geen invul mogelijkheden)

Ik ga er dan vanuit dat jouw tweede naam niet je middle name is.

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wikipedia: Middle name

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/61/FML_names-2.png/300px-FML_names-2.png

First name: Ron
Middle name: Bert P.
Last name: Duck

Dan ga ik er wel vanuit dat die "P" ook zo afgekort in je paspoort staat.

De meeste airlines vinden Ron Duck ook prima. Mijn vrouw heeft ook 2 namen en die vul ik voor de zekerheid wel altijd in, exact volgens paspoort.

[ Voor 31% gewijzigd door Cheesy op 08-01-2020 09:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-06 21:41
En trouwens nog meteen een tip als je paspoort nummer moet invullen check goed of je een 0 invult inplaats van een O de o komt niet voor in je paspoort.
Mijn zusje had hier een fout mee gemaakt en mocht niet meevliegen omdat haar ESTA/visum niet overeen kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
En niet je roepnaam gebruiken, maar je doopnaam, dus die letterlijk in je paspoort staat.
Volgens mij doen je ook niet moeilijk als die middel name niet volledig is, maar alleen de letter.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:35

Tomatoman

Fulltime prutser

rimave schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:53:
En niet je roepnaam gebruiken, maar je doopnaam, dus die letterlijk in je paspoort staat.
Volgens mij doen je ook niet moeilijk als die middel name niet volledig is, maar alleen de letter.
In aanvulling daarop, uitgaande van de Nederlandse nationaliteit:
  • Realiseer je dat voor buitenlandse autoriteiten je paspoort de enige bron is om je identiteit te controleren. Neem daarom altijd exact de gegevens uit je paspoort over, inclusief eventuele eigenaardigheden.
  • Voor getrouwde vrouwen die de naam van hun echtgenoot hebben overgenomen: in je paspoort staat wel je meisjesnaam, maar niet die van je echtgenoot. Je vult dus alleen je meisjesnaam in.
  • Neem tussenvoegsels zoals van der ongewijzigd over bij je achternaam.
  • In je paspoort staat je volledige eerste voornaam, gevolgd door alle overige voornamen die bij de burgerlijke stand zijn geregistreerd. Deze staan over het kopje voornamen. De eerste voornaam is je first name, de overige voornamen vormen tezamen je middle name. Als een invulformulier alleen first name + last name kent, vul je bij first name alle voornamen in.
Stel dat iedereen jou kent als Liesbeth Jansen-De Jong of simpelweg Liesbeth Jansen. In je paspoort staat dan:
• Naam: De Jong
• Voornamen: Anna Elisabeth Maria
Het voelt misschien een beetje raar, maar volgens je ticket heet je dan Anna Elisabeth Maria De Jong (wat in de verwerkende systemen vaak wordt afgekort tot Anna E M De Jong) in plaats van Liesbeth Jansen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-06 15:14
Bij onduidelijkheden in het engelstalige formulier is er waarschijnlijk ook een franstalige versie beschikbaar.
Pagina: 1