-
[ Voor 100% gewijzigd door Daanieyel op 22-07-2022 14:02 ]
Ryzen 3600 - GTX1060
Ryzen 3600 - GTX1060
Si vis pacem, para bellum
Ryzen 3600 - GTX1060
Hypocrites must die
Vaak mag je 2 jaar doen over je bsa dan heb je dus 4 kansen om het vak te halen.Daanieyel schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:14:
Hierbij even een hypothetische vraag waarop ik het antwoord zo snel niet kan vinden.
Kan een studie, in mijn geval werktuigbouwkunde HBO, je op basis van één tentamen een negatief BSA geven? In mijn geval gaat het om een tentamen calculus waarbij het verplicht is dat het tentamen gehaald wordt binnen twee pogingen. Als dat niet lukt zeggen ze dat je verplicht de studie moet beëindigen...
SLB'er moet altijd aan jou kant staan daarom heten ze ook ''studie loopbaan begeleiders'' Ik heb een negatieve BSA gehad en die heb ik verdedigd en gewonnen en ik heb genoeg studiegenoten voorbij zien komen die dit ook hebben gedaan. Er zijn hiervoor gewoon procedures ik heb ze zelf ingezien.Daanieyel schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:22:
@42dpi Ik denk niet dat de SLB'er in deze kwestie aan mijn kant staat. De SLB'er behoort tot de opleiding en zal de regels handhaven die de opleiding heeft vastgesteld.
Si vis pacem, para bellum
Ryzen 3600 - GTX1060
Op de Wikipedia-pagina van bindend studieadvies staat in ieder geval:Daanieyel schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:03:
@Helgie Bedankt voor je antwoord, heb je misschien ook een bron? Ik ben benieuwd naar de wettelijke kant van t verhaal.
Het kan ook reglementair zijn vastgelegd dat een student een negatief bindend studieadvies krijgt, indien deze er niet in slaagt binnen een vastgestelde periode een bepaalde prestatie te leveren. Deze prestatie kan bestaan uit het slagen voor een examen
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Captain obvious. Uiteraard moet je die handel gewoon halen en ja Calculus is erg belangrijk als basis voor WTB. Echter als 'pré (verplichte) BSA'-student op een technische Uni weet ik uit ervaring dat er flink wat mensen zijn die het niet in 1 jaar haalde maar toch in een best redelijke tijd (binnen 1.5 jaar vertraging Bachelor + Master, ja dat is op een technische uni best redelijk) gehaald hebben. Dat waren over het algemeen wel mensen die voor de rest wel flink wat punten binnen haalde.pieter.a schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:42:
Ik kan me goed voorstellen dat Calculus een belangrijke basis is bij meerdere 2e jaars vakken WTB. Als je dat niet beheerst is de kans aanzienlijk dat je vertraging een sneeuwbal effect krijgt.
Gewoon dat vak halen dus, nog los van de BSA.
[ Voor 3% gewijzigd door 2fastTG op 08-01-2020 07:51 ]
Na twee pogingen mogen ze je wettelijk uitschrijven. Ik ben 2 keer gezakt voor mijn kerntaak examens. Ze hebben me niet uitgeschreven maar ik kom niet meer in aanmerking voor een diploma. Ik kan vanaf nu alleen certificaten behalen voor de laatste 3 kerntaken.Daanieyel schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:22:
@42dpi Ik denk niet dat de SLB'er in deze kwestie aan mijn kant staat. De SLB'er behoort tot de opleiding en zal de regels handhaven die de opleiding heeft vastgesteld.
@_JGC_ Dat het gebeurt daar twijfel ik niet aan. Maar is het wettelijk toegestaan vraag ik me af?
Nee dat zou wat zijn zeg!Ardbeg10 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:07:
Het moet ook niet zo kunnen zijn dat iedereen zomaar een dergelijk opleiding kan volgen
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ervaring leert dat de wettelijke basis van regelingen aan te vechten de moeilijkste weg is, en de weg waarbij je het systeem (en alle mensen daarin) het minst ten vriend houd.Daanieyel schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:14:
Kan een studie, in mijn geval werktuigbouwkunde HBO, je op basis van één tentamen een negatief BSA geven? In mijn geval gaat het om een tentamen calculus waarbij het verplicht is dat het tentamen gehaald wordt binnen twee pogingen. Als dat niet lukt zeggen ze dat je verplicht de studie moet beëindigen...
7400 Wp op het dak
Zo was er een rechtenstudent in onze vereniging die liever procedeerde tegen onze uni (tot aan de Raad van State aan toe) over het niet halen van een tentamen dan dat hij de herkansing maakte. Wat dat aan tijd gekost heeft voor alle betrokkenen is absurd. Als hij 10% van die tijd gestoken had in het studeren voor dat tentamen had ie het vast gehaald.Batavia schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:47:
[...]
Ervaring leert dat de wettelijke basis van regelingen aan te vechten de moeilijkste weg is, en de weg waarbij je het systeem (en alle mensen daarin) het minst ten vriend houd.
In de praktijk word het vaak gezien als "die gast die geen poot heeft om op te staan probeert nu dit truckje nog, als hij nu half die energie in calculus gestoken had had hij het wel gehaald"
[ Voor 9% gewijzigd door Fulgora op 08-01-2020 15:58 ]
Maar dan had ie geen waardevolle praktijkervaring gehad.Fulgora schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:56:
Zo was er een rechtenstudent in onze vereniging die liever procedeerde tegen onze uni (tot aan de Raad van State aan toe) over het niet halen van een tentamen dan dat hij de herkansing maakte. Wat dat aan tijd gekost heeft voor alle betrokkenen is absurd. Als hij 10% van die tijd gestoken had in het studeren voor dat tentamen had ie het vast gehaald.
Mijn punt is niet of je in die tijd het examen had kunnen halen. Mijn punt is vooral dat de rest van de medewerkers/professoren denken dat je het examen had kunnen halen.Fulgora schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:56:
[...]
Zo was er een rechtenstudent in onze vereniging die liever procedeerde tegen onze uni (tot aan de Raad van State aan toe) over het niet halen van een tentamen dan dat hij de herkansing maakte. Wat dat aan tijd gekost heeft voor alle betrokkenen is absurd. Als hij 10% van die tijd gestoken had in het studeren voor dat tentamen had ie het vast gehaald.
[ Voor 14% gewijzigd door Batavia op 08-01-2020 16:01 ]
Ter aanvulling: het College Beroep Hoger Onderwijs (CBHO) is een onafhankelijk rechtscollege. De rechters zijn weliswaar in dienst van de Raad van State, maar tegen een uitspraak van het CBHO is geen beroep mogelijk. De rechtsketen is het Hoger Onderwijs is vrij overzichtelijk:Fulgora schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:56:
[...]
TS, mocht je bezwaar willen maken of ondersteuning willen, praat dan eens met je lokale studentenvakbond (al heb je die meer op de uni dan de hogeschool) of de LSVB.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq