Binnenkort wordt bij mij de Mitsubishi Ecodan 7.5 kW en de 300L DJG boiler geïnstalleerd door @koevlaas2 . Hij heeft de boel hier bekeken en een advies gedaan. Ik heb nu wat hulp nodig bij het bepalen van een goede plek op zolder voor de apparaten.
We hebben het niet echt gehad over precieze locatie van de boiler maar wel dat de binnenunit op de plek van de CV ketel zou komen. Nu heb ik e.e.a. uitgemeten en vind ik de locatie van de CV ketel wat onhandig. In de toekomst wil ik misschien op zolder nog een ruime slaapkamer maken. Idealiter zou er dan een wand komen op de plek waar de CV ketel nu staat.
Ik wil @koevlaas2 niet opzadelen met een puzzel (en mezelf niet met een gepeperde na-heffing
) dus ik vraag me af of onderstaand idee haalbaar is.
Hieronder de plattegrond van een deel van de zolder.
Oversteek van het leidingwerk naar de boiler had ik bedacht op de gele lijn. Als het i.v.m. isolatie dikke leidingen worden dan gewoon tegen de houten plaat erboven denk ik.
Om de binnenunit te monteren moet ik dan uiteraard nog een plaat maken tegen het traphekje. Op deze manier heb ik de MV, de WP binnenunit en de PV omvormer in dezelfde hoek die ik toch amper kan benutten en kan ik deze hoek indien nodig nog dicht(er) maken en isoleren wanneer we geluidsoverlast ervaren.
Maak ik ergens een denkfout of zie ik misschien iets over het hoofd?
We hebben het niet echt gehad over precieze locatie van de boiler maar wel dat de binnenunit op de plek van de CV ketel zou komen. Nu heb ik e.e.a. uitgemeten en vind ik de locatie van de CV ketel wat onhandig. In de toekomst wil ik misschien op zolder nog een ruime slaapkamer maken. Idealiter zou er dan een wand komen op de plek waar de CV ketel nu staat.
Ik wil @koevlaas2 niet opzadelen met een puzzel (en mezelf niet met een gepeperde na-heffing
Hieronder de plattegrond van een deel van de zolder.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
- Rood: CV Ketel
- Roze: PV Omvormer
- Groen: Koof naar begane grond met water aanvoer, water afvoer, buis van MV, gasleiding en toegang tot meterkast v.w.b. elektriciteit. De buitenunit komt in deze koof tevens het huis binnen (op verdieping 1).
- Blauw: Gewenste locatie voor de binnenunit
- Oranje: Gewenste locatie boiler
- Zwarte balk: Huidige wand
- Grijze balk: Gewenste wand wanneer er een slaapkamer op zolder gemaakt wordt.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Oversteek van het leidingwerk naar de boiler had ik bedacht op de gele lijn. Als het i.v.m. isolatie dikke leidingen worden dan gewoon tegen de houten plaat erboven denk ik.
Om de binnenunit te monteren moet ik dan uiteraard nog een plaat maken tegen het traphekje. Op deze manier heb ik de MV, de WP binnenunit en de PV omvormer in dezelfde hoek die ik toch amper kan benutten en kan ik deze hoek indien nodig nog dicht(er) maken en isoleren wanneer we geluidsoverlast ervaren.
Maak ik ergens een denkfout of zie ik misschien iets over het hoofd?
6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L