Ervaringen met wifi via 4g?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:36
hallo allemaal

ik eb een paar vragen over het gebruik van een 4g aerial (in het nederlands is het een attenne lijkt het) zoals dat in het Engels heet.

ik woon momenteel in Frankrijk waar ik een lijn heb via de telefoonlijn van 1MB/s download speed max

maar er is een mogelijkheid om een 4g aerial te gebruiken die heel wat meer snelheid moet leveren via het 4g netwerk zo rond de 200MB/s

nu is mijn vraag of jullie hier ervaring mee hebben en zo ja wat die ervaring was?

hartelijk dank voor de hulp

PS mods ik twijfel of dit hier thuishoort maar ik dacht dat dit een beterr plek was dan netwerken excuses d als dat fout blijkt te zijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb alleen ervaring met 4g in Nederland en dat werk erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Er zijn '4g routers' die eigenlijk van de mobiele verbinding een wifi hotspot maken en schijnen best goed te werken.

Hier in Nederland worden ze echter (in ieder geval particulier) bijzonder weinig gebruikt omdat het bij de meeste providers verboden is om een 4g verbinding in te zetten als vaste verbinding. Hoe dat in Frankrijk zit weet ik niet maar het is vast de moeite om dat even te controleren bij je provider.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
Bij de meeste providers mag 't wel, zolang je er maar de juiste simkaart voor gebruikt. In Nederland verkopende grootste providers een "4G voor thuis" pakket met een 4G-router en daarbij horende simkaart.
(Gaat hier vooral om 't feit, dat simkaarten met een Nederlands 06-nummer alleen horen in apparaten die daadwerkelijk kunnen bellen. In internet-only dinngessen hoort een 097-nummer)

In Frankrijk biedt bijvoorbeeld Orange 't aan: https://boutique.orange.f...e/internet-4g-a-la-maison

Heb zelf alleen algemene via-via ervaringen: ping kan iets hoger liggen, maar snelheden in principe die je ook haalt met je mobiel. Afhankelijk van provider/pakket zou je nog te maken kunnen hebben met een datalimiet. Er lopen ongetwijfeld meerdere "4G voor thuis ervaringen" draadjes hier op Tweakers, zou je eens in kunnen snuffelen. De techniek is immers hetzelfde, hooguit de dekking en provider zal een verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:36
bedankt voor de tips

dat lijkt dan echt iets te zijn voor mij omdat ik als gamer wel een beetje klaar ben met de huidige snelheid en fiber is pas 2023 dus ik wil echt wat anders in de tussentijd

en ja datalimit is 150GB per maand zover ik kan zien

nogmaals dank dan duik ik even in wat oudere draadjes over dit onderwerp