Huis kopen rondom Rotterdam

Pagina: 1
Acties:
  • 13.233 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1320644

Topicstarter
Hallo, ik ben op zoek naar een koopwoning in omgeving Rotterdam, maar Blijdorp etc. is voor mij allemaal onbetaalbaar.

Ik overweeg de volgende plekken:

Schiedam
Vlaardingen
Delfshaven
Kop v. Zuid

Schiedam in de buurt van het centrum lijkt me wel leuk, maar ik hoor ook veel over criminaliteit.
Zijn er bepaalde gebieden die ik moet vermijden of gewoon Schiedam in zijn geheel?
Vlaardingen lijkt me ook wel leuk, maar is wat ver van Rotterdam af.
Daarom hoop ik dat men hier wat zijn/haar ervaringen kan delen over hoe het huidige wonen is op deze plekken.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vlaardingen ver van Rotterdam? Ik woon er zelf en als ik bij Vlaardingen Centrum de metro in stap zit ik in 15 minuten in Rotterdam centrum! Schiedam is wel wat onveiliger inderdaad!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DennusB schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:42:
Vlaardingen ver van Rotterdam? Ik woon er zelf en als ik bij Vlaardingen Centrum de metro in stap zit ik in 15 minuten in Rotterdam centrum! Schiedam is wel wat onveiliger inderdaad!
9292 gaf me aan dat centrum naar de stad een half uur is met overstap op beurs.
Ik fiets graag, maar naar het centrum is dat toch al gauw 40 minuten.
Is heel Schiedam onveilig, of zijn er ook nog stukken prima te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:36

Fiber

Beaches are for storming.

Schiedam Noord, (Kethel) is prima volgens mij, maar dat is haast nog 'verder' vanaf Rotterdam Centrum dan Vlaardingen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:24
Modbreak:En welke vorm van eigen onderzoek is hieraan vooraf gegaan? We verwachten hier wel enige vorm van eigen inzet voordat je een topic opent. Deze vraag is zo breed (Groot-Rotterdam is enorm) dat je hier nooit een fatsoenlijke discussie krijgt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-05 15:37
Anoniem: 1320644 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:59:
Metrostation Beurs is in het centrum van Rotterdam. Veel dichter in het centrum ga je niet komen. ;)

Waarschijnlijk heb je als bestemming Rotterdam Centraal Station ingevuld. Dan moet je inderdaad op Beurs overstappen op een andere metro (of 10 minuutjes wandelen door het centrum).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:40
Anoniem: 1320644 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:41:
Hallo, ik ben op zoek naar een koopwoning in omgeving Rotterdam, maar Blijdorp etc. is voor mij allemaal onbetaalbaar.

Schiedam
Vlaardingen
Delfshaven
Kop v. Zuid

Schiedam in de buurt van het centrum lijkt me wel leuk, maar ik hoor ook veel over criminaliteit.
Zijn er bepaalde gebieden die ik moet vermijden of gewoon Schiedam in zijn geheel?
Daarom hoop ik dat men hier wat zijn/haar ervaringen kan delen over hoe het huidige wonen is op deze plekken.

Bedankt!
Wat is je budget? Wat is je gezinssamenstelling? In welke levensfase zit je ? Hoe woon je nu en waarom wil je kopen? Wat is je top drie 'need to have'?

Antwoorden op deze vragen zijn wel een beetje cruciaal willen we je een beetje de goede richting op kunnen sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:53
Ik heb ook schiedam overwogen. Maar na een avondje festivallen in schiedam moest ik via metrostation Parkweg weer terug naar huis. Hier heb ik ter plekke besloten dat ik niet in schiedam wil wonen. Ontzettend veel hangjongeren (meer dan ik gewend ben in Utrecht-zuid) en over het algemeen gewoon een grimmige sfeer.

Kop van zuid is in opkomst en hip, hier betaal je ook voor.

Zelf heb ik net een apartement gekocht in Capelle a/d ijssel. Zelfs vanuit de buitenwijken (zoals schollevaar) kun je binnen 30 minuten op rotterdam centraal staan. Wanneer je dicht bij 1 vd metrostations woont zelfs binnen 20 minuten.

Overweeg Capelle ook eens zou ik zeggen :)

[ Voor 86% gewijzigd door jessy100 op 08-01-2020 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k_doorman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:47
Ik woon nu ruim een jaar in Schiedam, vanuit Rotterdam gekomen. Merk geen verschil in veiligheid. Ben zelf niet naar Vlaardingen gegaan omdat Rotterdam vanuit Schiedam nog makkelijk aan te fietsen is. De OV verbinding is goed, en tegenwoordig zijn er zelfs Felyx scooters te vinden.

Zoals overal zijn er wel gebieden waar ik niet zo graag zou wonen, dit zal ook wel te merken zijn in de huizen prijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakong
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 07:46
Ik zou eens in de wijk Ommoord gaan kijken. Zeer goede metro verbindingen naar de stad en trein. Verder zijn de appartementen en woningen nog relatief goedkoop. :P

https://www.dehavenloods....ng-en-naar-hun-zin-wonen-

https://www.ad.nl/rotterd...r=https://www.google.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakong
Dit ging niet helemaal goed :+

[ Voor 93% gewijzigd door dakong op 08-01-2020 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:41
Capelle aan den IJssel, met de trein in schollevaar of Oostgaarde waar de metrolijn begint zijn ook opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:59
@Anoniem: 1320644

Wat is betaalbaar voor je?....

Kom eerst met meer informatie, dan kunnen we je helpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 08:38

Metro2002

Memento mori

Anoniem: 1320644 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:41:

Schiedam
Vlaardingen
Delfshaven
Kop v. Zuid

Bedankt!
Ik heb in Schiedam west gewoond en naast dat er héél veel allochtonen wonen was er behoorlijk veel overlast en criminaliteit. Centrum gaat wel maar is een drama als je een auto hebt. let er ook op dat ontzettend veel huizen in Schiedam aan verzakking onderhevig zijn dus let hier extra goed op als je een huis wilt kopen!

Woon nu in Vlaardingen en dat is beter. Vermijd de oostwijk rondom de van Hoogedorplaan en het noordelijk deel van de westwijk boven de Floris de vijfdelaan (véél polen en bulgaren incl bijbehorende overlast)
Metro rijdt tegenwoordig ook door naar Hoek van Holland en dus langs Vlaardingen en je zit in een wip in Rotterdam daardoor.

[ Voor 20% gewijzigd door Metro2002 op 08-01-2020 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DQmanglocQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-05 13:51
Ik heb 20 jaar in Ommoord gewoond, zeker met kinderen een prima wijk met veel natuur. Naar het centrum van Rotterdam gaan is z'n 35 minuten.

Momenteel woon ik in Delfshaven Spangen aan de Mathenesserweg. De buurt is flink aan het opknappen en er zijn leuke tentjes te vinden. Bijkomend voordeel is dat alles in de buurt is en je met de fiets of metro binnen 10 minuten hartje Rotterdam zit. Let wel op dat de huizen hier wat ouder zijn over het algemeen. Ik woon nu in een appartement uit 1921.

[ Voor 3% gewijzigd door DQmanglocQ op 08-01-2020 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Vlaardingen is nog wel te doen met OV richting Rotterdam, mits je in de buurt van de van Hoogendorplaan of centrum zit. Daar heb je de hoekse lijn richting R'dam centraal en vijfsluizen metro richting Marconiplein etc.

Schiedam is oud west en centrum nog wel te doen, maar Nieuwland zou ik niet gaan wonen (dat is echt putje/ghetto van Schiedam en bekend van negatief nieuws).

Geboren Schiedammer, getogen in VLD Holy Noord, woon nu weer 12 jaar in Schiedam, maar NIET meer in Nieuwland :+

edit:
Delfshaven / Schiedamseweg is ook leuk, maar ... weet niet of dat 'veiliger' is dan Nieuwland Schiedam. Kop van zuid is enorm aan het verbeteren, was vroeger ook niet een buurt waar je wilde komen, maar de laatste tijd vind ik Katendrecht echt flink verbeteren en gezellig worden.
Metro2002 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:03:
[...]

...

Woon nu in Vlaardingen en dat is beter. Vermijd de oostwijk rondom de van Hoogedorplaan en het noordelijk deel van de westwijk boven de Floris de vijfdelaan (véél polen en bulgaren incl bijbehorende overlast)
Metro rijdt tegenwoordig ook door naar Hoek van Holland en dus langs Vlaardingen en je zit in een wip in Rotterdam daardoor.
Hoogedorplaan kent inderdaad 2 kanten. Maar het nieuwbouwstuk is niet verkeerd.

[ Voor 47% gewijzigd door LinuX-TUX op 08-01-2020 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cod2lord
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-06-2024
Ik woon nu zelf bijna 1,5 jaar in Oud Mathenesse en zit op letterlijk steenworp afstand van Schiedam (oost) af, ik woon er met veel plezier en heb zelf nergens last van. Het is een leuke buurt met veel leuke kleine winkeltjes, zit met de auto 5 minuten van een groot winkelcentrum af en ben met 7 minuutjes in het centrum van Rotterdam.

Moet er wel even bij vermelden dat ik opgegroeid ben in de bijlmer, dus geen probleem heb met het wonen in een buurt met veel buitenlanders etc. Mocht jij dit wel een probleem vinden, dan zou dit eventueel een probleem kunnen vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

Honesty

kattenneus!

Waarom wil je in of rond Rotterdam wonen? Werk en afhankelijk van OV dan zal ik juist goed kijken hoe je naar je huis de beste verbinding hebt?
Veiligheid? Ik heb jaren in een vogelaarswijk gewoont in Den Haag en ik heb me er nooit onveilig gevoeld(wat her daar wel was) maar zelfs al geld dat niet voor jou misschien krijg je dan nooit meer iemand op bezoek omdat ze zelf wel bang zijn.
Loop gewoon eens door die buurten heen en dan het liefst 's avonds laat om de sfeer te proeven, zelf heeft mijn vader wel lang in het oude noorden van Rotterdam gewoond maar dat is te lang geleden om er iets zinnigs over te zeggen.

https://www.funda.nl/koop...-franselaan-222-a/#foto-9

Hij woonde in de buurt van de Franselaan, omdat je altijd hoort dat het in de randstad onbetaalbaar is maar als ik dit huis kijk dan moet je goed zoeken om zoiets in Den Bosch te vinden voor die prijs. Maar kan ook komen dat dit soort woningen in dit soort woningen in Den Bosch alleen sociale huur is.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DQmanglocQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-05 13:51
Honesty schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:06:
Waarom wil je in of rond Rotterdam wonen? Werk en afhankelijk van OV dan zal ik juist goed kijken hoe je naar je huis de beste verbinding hebt?
Veiligheid? Ik heb jaren in een vogelaarswijk gewoont in Den Haag en ik heb me er nooit onveilig gevoeld(wat her daar wel was) maar zelfs al geld dat niet voor jou misschien krijg je dan nooit meer iemand op bezoek omdat ze zelf wel bang zijn.
Loop gewoon eens door die buurten heen en dan het liefst 's avonds laat om de sfeer te proeven, zelf heeft mijn vader wel lang in het oude noorden van Rotterdam gewoond maar dat is te lang geleden om er iets zinnigs over te zeggen.

Hij woonde in de buurt van de Franselaan, omdat je altijd hoort dat het in de randstad onbetaalbaar is maar als ik dit huis kijk dan moet je goed zoeken om zoiets in Den Bosch te vinden voor die prijs. Maar kan ook komen dat dit soort woningen in dit soort woningen in Den Bosch alleen sociale huur is.
Franselaan heb ik naast gewoond, die buurt is helaas niet aan te raden. Vandaar de lage prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-05 09:01

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik woon nu ruim een jaar naar grote tevredenheid in Schiedam (centrum). Ik denk dat er geen mooiere plek bestaat dan waar ik woon in “Groot Rotterdam” ;). Hoewel @jessy100 gelijk heeft dat Parkweg niet de fraaiste situering en situaties kent, wordt dat wel volledig opgeknapt en de ene dag is het er daar “erger” dan de andere dag. Verzakkingen zijn vooral in Schiedam Oost en dat is veelal lagere prijs-woningen zegmaar.

Criminaliteit is als je naar ‘de lijstjes’ kijkt gemiddeld genomen redelijk vergelijkbaar als je Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Capelle (etc.) pakt. Zelf zou ik dan eerder kijken op buurt niveau, dat geeft m.i. Een beter beeld. De politie heeft volgens mij van die misdaad kaarten online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[quote]LinuX-TUX schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:14:
Vlaardingen is nog wel te doen met OV richting Rotterdam, mits je in de buurt van de van Hoogendorplaan of centrum zit. Daar heb je de hoekse lijn richting R'dam centraal en vijfsluizen metro richting Marconiplein etc.
[...]

De metro rijdt niet naar R'dam Centraal maar van Schiedam centrum naar beurs en blaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
TheoQ schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:21:
[quote]LinuX-TUX schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:14:
[...]

De metro rijdt niet naar R'dam Centraal maar van Schiedam centrum naar beurs en blaak.
Waar zie je staan dat ik zeg dat de metro naar Centraal rijdt dan?

Daar heb je de hoekse lijn richting R'dam centraal en vijfsluizen metro richting Marconiplein

|:(

Je hebt gelijk, dacht dat ze de hoekse lijn tot aan R'dam centraal zouden doortrekken, mea culpa

[ Voor 7% gewijzigd door LinuX-TUX op 08-01-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:33

orf

Iets verder weg heb je Dordrecht en ben je binnen 15 minuten met de trein op Rotterdam Centraal of Blaak. Dat lijkt daarmee niets te schelen met andere plaatsen rondom Rotterdam, ook al liggen die dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37
Honesty schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:06:

Ik heb in de buurt van de Franselaan gewoond, maar je moet daar goed opletten op paalrot en verder is het geen super buurt. Ik woon nu op de Kop van Zuid, dat is wel prima te doen, maar de prijzen zijn daar flink gestegen, wat denk ik niet meer te doen is voor de topic starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:53
orf schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:31:
Iets verder weg heb je Dordrecht en ben je binnen 15 minuten met de trein op Rotterdam Centraal of Blaak. Dat lijkt daarmee niets te schelen met andere plaatsen rondom Rotterdam, ook al liggen die dichterbij.
Dord is ook niet te betalen als je een beetje in de buurt van de stations wilt wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-05 15:08
Nu de metro eindelijk is gaan rijden ben je vanuit Vlaardingen zo in Rotterdam. Ik woon zelf in Holy-Noord. Kwartiertje fietsen naar Vlaardingen Oost, nog een kwartiertje met de metro en je staat in de Koopgoot ;)

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 19:03

Solid Seal

3D Printer N00b

Probeer eens te zoeken in Spijkenisse. Heb je metro in de buurt enzo :) huizen varieren van 100.000 - 1.000.000

Maar wat is je budget?

[ Voor 10% gewijzigd door Solid Seal op 08-01-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt allen voor de reacties. Ik heb vroeger een tijdje rond Slinge gewoond, vlak bij de metro met verbinding naar de stad. Daarna in Noord-Holland gezeten. Ik werk sinds kort weer in Rotterdam, dus daar wil ik naar toe.
Ik ben solo op zoek naar iets voor 200.000 met ruimte voor overbieden. Was vooral benieuwd naar de huidige ontwikkelingen in de genoemde steden. Dan weet ik of ik misschien wat moet schrappen.

Op basis van de tips, klinkt Vlaardingen beter dan verwacht en Capelle zal ik ook eens gaan kijken.
Het culturele centrum van Schiedam spreekt me nog steeds aan, maar ik hoor heel veel conflicterende verhalen. Het lijkt wel alsof delen van Schiedam als heel fijn worden gezien en andere delen vermeden moeten worden. Toch lijkt me het centrum van Schiedam nog wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13
Maar je beantwoord nog steeds heel veel vragen níet. 200k is niet al te veel voor Rotterdam, de prijzen schieten de pan uit. Maar: wil je een appartement, huis, garagebox??

Ik woon zelf in Rotterdam-Zevenkamp. Is een heel dubbele wijk, 200m verder wil je niet dood gevonden worden, maar er zitten fantastische straten tussen. Meer informatie is dus nodig!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gewoon een appartement waarin ik solo kan leven vind ik helemaal fantastisch. 60+m2
Verder weinig eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 1320644 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:38:
Gewoon een appartement waarin ik solo kan leven vind ik helemaal fantastisch. 60+m2
Verder weinig eisen.
Dat is in Vlaardingen zeker wel te vinden denk ik!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bompi
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:43
De wijk rubroek is heel fijn om te wonen. Appartementen met de genoemde afmetingen en rond de 200k. Als er een appartement vrij komt, zijn ze wel supersnel verkocht. Ideale omgeving. Lekker rustig en veel groen, maar toch ben je lopend in 10 minuten in het centrum van Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
Anoniem: 1320644 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:38:
Verder weinig eisen.
https://www.funda.nl/koop...ent-87042322-ruigoord-124

Appartement in Rotterdam, 64 m2 met 2 slaapkamers binnen je budget. Binnen 30 minuten sta je in centrum Rotterdam met openbaar vervoer of fiets.

Zoek de buurt voor de gein maar eens op via Google Maps, het is een mix van rijtjeshuizen en appartementen, waardoor de wijk minder chaotisch overkomt in vergelijking met andere wijken in Rotterdam.

[ Voor 5% gewijzigd door YaniSuN op 08-01-2020 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:15
Vlaardingen is best goed wonen, als je 200k te besteden hebt is er genoeg te vinden. Zelf heb ik daar in veel verschillende wijken gewoond en woon nu in ambacht (dat redt je niet met jouw budget). Welke delen niet je overslaan ? Westwijk, v.o.p tussen Maassluisedijk en station centrum, babberspolder alles met jouw budget, middendeel zijn mooie huizen maar omringd door sociale huur.
Waar dan wel : Holly en centrum moet goed lukken met jouw budget. Groen van prinstererstraat heb ik ook leuk gewoond maar daar moet je goed opletten in welk deel, ga eens een rondje door de wijk lopen in het weekend zou ik zeggen voordat je wat gaat bezichtigen/kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-05 10:39
Kijk ook is naar Poortugaal! Staan een aantal leuke appartementen, dicht bij r'dam (20 min ben je op Beurs) en ik heb er altijd fijn gewoond. Ook lekker rustig verder (weinig gedoe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1321302

Anoniem: 1320644 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:27:
Bedankt allen voor de reacties. Ik heb vroeger een tijdje rond Slinge gewoond, vlak bij de metro met verbinding naar de stad. Daarna in Noord-Holland gezeten. Ik werk sinds kort weer in Rotterdam, dus daar wil ik naar toe.
Ik ben solo op zoek naar iets voor 200.000 met ruimte voor overbieden. Was vooral benieuwd naar de huidige ontwikkelingen in de genoemde steden. Dan weet ik of ik misschien wat moet schrappen.

Op basis van de tips, klinkt Vlaardingen beter dan verwacht en Capelle zal ik ook eens gaan kijken.
Het culturele centrum van Schiedam spreekt me nog steeds aan, maar ik hoor heel veel conflicterende verhalen. Het lijkt wel alsof delen van Schiedam als heel fijn worden gezien en andere delen vermeden moeten worden. Toch lijkt me het centrum van Schiedam nog wel interessant.
Lijkt me verstandig om voor jezelf concreter in beeld te brengen wat je precies zoekt, zoals anderen hier ook al aangeven. Denk ook aan de aanvullende kosten, zoals kosten voor aanpassingen/verbouwing, servicekosten bij een appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:44
Zoek dan Berkel/Rodenrijs! Gewoon dorp ,net buiten rotjeknor. En zo voorts, toch niet in Polaardingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 1321302 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:28:
[...]

Lijkt me verstandig om voor jezelf concreter in beeld te brengen wat je precies zoekt, zoals anderen hier ook al aangeven. Denk ook aan de aanvullende kosten, zoals kosten voor aanpassingen/verbouwing, servicekosten bij een appartement.
Ben ik ook zeker wel aan het doen, maar ik kom daar denk ik wel uit.
Het hoofddoel van dit topic is vooral de status van de steden die ik overweeg.
Ervaringen hoe het is om te wonen in een Schiedam/Vlaardingen, etc. Of het leuk is, leeg staat, hoe de sfeer is.
Dat is voor mij allemaal erg belangrijk. Niet dat ik de antwoorden niet waardeer maar het kostenplaatje zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat leuk en wat sfeer is, is voor iedereen verschillend. Leegstand is er in de regio nauwelijks of niet dankzij het enorme tekort aan betaalbare woningen.

Centrum Rotterdam is met het OV snel en gemakkelijk vanuit de regio te bereiken. Vergeet de auto maar want tot heel ver buiten het centrum is het betaald parkeren.

Dan speelt je afkomst, of je man of vrouw bent, de gezinssamenstelling en je leeftijd ook een rol. Moeten er bijv. scholen in de buurt zijn? Is er behoefte aan speelruimte of groen?

Ik ben nieuwsgierig waarom je juist voor registratie bij Tweakers hebt gekozen om jouw vragen beantwoord te krijgen. Beter was geweest om wat tijd te besteden aan het bezoeken van die plekken die jouw interesse hebben. Dat heet sfeer proeven, zien wat jij leuk vindt. Stap in de metro op station beurs, rij naar het westen en stap op elk station uit en verken de buurt. Je kunt door tot aan Hoek van Holland.

Verder kun je dan met de metro of tram/bus naar het oosten, naar het noorden, naar zuid tot aan Spijkenisse aan toe.

Succes.

Edit: Ik zag nu pas dat je single bent. Ik wijzig echter mijn reactie niet want er is zoiets als de toekomst waarin je een partner tegenkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 09-01-2020 00:42 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:58
Harry21 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:33:
Zoek dan Berkel/Rodenrijs! Gewoon dorp ,net buiten rotjeknor. En zo voorts, toch niet in Polaardingen?
Berkel en Rodenrijs valt alleen ver buiten het budget. Is al weer een tijdje geleden dat iets voor 200k stond aangeboden. Daarbij is de verbinding naar Rotterdam alleen goed als je fietsen naar de metro niet erg vind. Met de bus kan het wat lang duren.

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barnagma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik woon al 30 jaar in Vlaardingen en ik heb bijna in elke wijk wel gewoond. En als ik er niet heb gewoond had ik er wel vrienden waar ik veel tijd doorbracht.

Hoewel Vlaardingen een softspot heeft, wil ik er wel graag weg (ook vanwege mijn vriendin die er niet echt op haar plek zit).

Momenteel woon ik in een arbeiderswijk net buiten het winkelcentrum, tegen het metro station aan. En het is een drama met parkeren, het is er vies en en rijd veel politie (veel naar de zelfde straat/huizen). Toen ik alleen woonde stoorde ik mijzelf er niet zo aan. Ga je 500 meter naar het oosten of westen zit je weer in veel betere wijken.

Het zelfde is wel te zeggen over bepaalde wijken in Schiedam en Rotterdam. Zo als eerder genoemd rond om Parkweg, of Slinge om maar wat te zeggen.

Als je echt wat in vlaardingen zoekt, zou ik Holy Noord, achter de oosthaven kade (naam van de wijk is mij even ontschoten) of Ambacht aanraden. Durf allen niet te zeggen of dat in je budget ligt.

Edit:
Waar je ook woont in Vlaardingen. OV connecties zijn eigenlijk altijd wel te bereiken met een minuut of 5 lopen of 15 min fietsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Barnagma op 09-01-2020 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakong
Wat dacht je van zoiets: https://www.funda.nl/koop...-41687637-akkerwinde-127/

Of zoiets: https://www.funda.nl/koop...167-niels-bohrplaats-446/

5 min van de metro in een goede buurt met ook wat winkels dichtbij? Parkeren is ook goed te doen als je bijvoorbeeld een auto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immad
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 15:37
Anoniem: 1320644 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:27:

Voor 200k kun je in Oud-Charlois ook nog best wat leuks vinden. Via de maastunnel zit je zo in het centrum. Kijk eens rond de Boergoense vliet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-05 09:35
Ik woon sinds 2 jaar in Schiedam, top beslissing geweest. Woon in centrum eigenlijk vrij dicht tegen oost aan. Je moet echt van straat tot straat kijken en van wijk tot wijk.
Woon gewoon in een arbeiderswijk in een simpel appartementje, maar is heel lekker wonen eigenlijk. Heel aardige buren en schiedam centrum op 5 minuten fietsen, wat wil je nog meer. Met die felyx scooters ben je ook binnen 5 minuten overal en nergens.

Maar als je bijvoorbeeld een paar straten verderop kijkt dan zou ik daar voor 100k toe nog niet gaan wonen (Rotterdamse dijk beneden bijvoorbeeld). Gewoon zelf kijken, zie je overal schotel antennes en dichte gordijnen en afbladderende verf op deurkozijnen en vuilniszakken op de stoep en de halve straat met een pools of bulgaars kenteken dan weet je gewoon hoe laat het is, simpel. Dit geld eigenlijk voor heel rotterdam en omstreken. Nog een tip: vermijd plekken met bovengemiddeld veel sociale huurwoningen. De straat waar ik woon is bijna 100% particulier eigenaarschap, en dat zie je gewoon. Die huizen zijn vrij simpel te herkennen, die huizen hebben meestal allemaal dezelfde deuren en dezelfde kozijnen etc.

[ Voor 49% gewijzigd door Lollercopter op 10-01-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humordenaar
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-09-2023
jessy100 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:53:
Ik heb ook schiedam overwogen. Maar na een avondje festivallen in schiedam moest ik via metrostation Parkweg weer terug naar huis. Hier heb ik ter plekke besloten dat ik niet in schiedam wil wonen. Ontzettend veel hangjongeren (meer dan ik gewend ben in Utrecht-zuid) en over het algemeen gewoon een grimmige sfeer.

Kop van zuid is in opkomst en hip, hier betaal je ook voor.

Zelf heb ik net een apartement gekocht in Capelle a/d ijssel. Zelfs vanuit de buitenwijken (zoals schollevaar) kun je binnen 30 minuten op rotterdam centraal staan. Wanneer je dicht bij 1 vd metrostations woont zelfs binnen 20 minuten.

Overweeg Capelle ook eens zou ik zeggen :)
Capelle Schollevaar heeft een treinstation, 12 minuten naar Rdam CS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felines
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-09-2021
Hallo allemaal,

Ik ben waarschijnlijk wel zoveelste persoon, maar ik heb jullie hulp hard nodig.
We hebben altijd een huis gehuurd en weten zeker dat we niet ons leven lang willen gaan huren. Het eerst volgende huis willen we graag kopen. Maar nu komt de vraag.. hoe of wat? Waar moeten we beginnen? Waar adviseren jullie mij of een aanvraag te doen? We hebben beiden een vast contract en 3 kinderen( geen idee of dit wel relevant is haha)
Alvast bedankt

Gr, Feline

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
Felines schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:08:
Hallo allemaal,

Ik ben waarschijnlijk wel zoveelste persoon, maar ik heb jullie hulp hard nodig.
We hebben altijd een huis gehuurd en weten zeker dat we niet ons leven lang willen gaan huren. Het eerst volgende huis willen we graag kopen. Maar nu komt de vraag.. hoe of wat? Waar moeten we beginnen? Waar adviseren jullie mij of een aanvraag te doen? We hebben beiden een vast contract en 3 kinderen( geen idee of dit wel relevant is haha)
Alvast bedankt

Gr, Feline
Jazeker, de Hypotheker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Begin idd met een gesprek een hypotheekadviseur, die kan je helderheid geven over hoeveel je maximaal kan lenen en wat dus je maximale hypotheek kan zijn. Ook zijn er op internet een aantal tools te vinden hiervoor. Daarna zoeken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-05 23:45
Hallo allemaal,

Alvast bedankt

Gr, Feline
Sparen, hypotheek gesprek, overbieden, en misschien, heel misschien heb je dan een huis.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Ik meende de Hypotheker wel degelijk. Je wil weten wat je maximaal kan lenen, wat absoluut níet het signaal is dat je dat ook moet doen!

Vervolgens kan je bepalen wat je wil uitgeven, kan je zoeken naar een huis, bijvoorbeeld op Funda , en ga je - ondersteund door je financiële man - het proces van bieden in. Zelf vind ik dat nog het leukste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Hallo allemaal,

Alvast bedankt

Gr, Feline
Maak een afspraak bij de bank of een hypotheekadviseur. Google wat. Kijk wat op funda rond of ga naar een makelaar in de buurt. Vraag een vriend of een familielid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:39
En begin met sparen als je dat nog niet gedaan hebt, of vraag je ouders om een voorschot op de erfenis als ze rijk zijn. Je kunt maximaal de taxatiewaarde van een huis lenen, kosten koper en eventueel een hogere bieding dan de taxatiewaarde zijn niet toegestaan in een hypotheek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:14
En wellicht een eigen onderbouwd topic i.p.v. deze te kapen...

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 21:30
DennusB schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:42:
Met de auto doe je er langer over, maar met de metro ben je inderdaad met een kwartier in Centrum.
Anoniem: 1320644 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:59:
[...]

Ik fiets graag, maar naar het centrum is dat toch al gauw 40 minuten.
Is heel Schiedam onveilig, of zijn er ook nog stukken prima te doen?
De overstap is alleen als je op Treinstation Rotterdam Centraal moet zijn. Anders ben je met beurs al midden in het Centrum.
DQmanglocQ schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:07:
Ik heb 20 jaar in Ommoord gewoond, zeker met kinderen een prima wijk met veel natuur. Naar het centrum van Rotterdam gaan is z'n 35 minuten.

Momenteel woon ik in Delfshaven Spangen aan de Mathenesserweg. De buurt is flink aan het opknappen en er zijn leuke tentjes te vinden. Bijkomend voordeel is dat alles in de buurt is en je met de fiets of metro binnen 10 minuten hartje Rotterdam zit. Let wel op dat de huizen hier wat ouder zijn over het algemeen. Ik woon nu in een appartement uit 1921.
Hahaha he buurman, hier vanuit het plein. Maar buurt is inderdaad mooi aan het opknappen hier. Maar met alle respect in Delfshaven wordt het steeds drukker en echt bijna geen fatsoenlijke woning te vinden voor een normale prijs.

Maar conclusie is wil je ergens heel bereikbaar in Rotterdam wonen dan moet je of heel veel geluk hebben of heel veel geld. Met de huidige gekte kun je dat geluk wel vergeten.
Kijkend naar je eisen die je noemt: met een beetje geluk vind je buiten het centrum (bv dus Delfshaven) voor 2 ton misschien wel een 60m2 appartementje. Maar kwalitatief zal dat echt om te huilen zijn gezien de huidige prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Of bereid zijn om naar Zevenkamp te gaan 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felines
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-09-2021
Hallo allen,

Bedankt voor jullie reacties. Ik had inderdaad hier en daar informatie opgezocht en bij familieleden. Maar kwam niet heel veel verder. Wel begreep ik van ze dat een huis kopen nu heel gunstig is omdat er haast geen rente bij komt kijken. Nou, ik ga op m'n gemakkie alle banken bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Felines schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:25:
Hallo allen,

Bedankt voor jullie reacties. Ik had inderdaad hier en daar informatie opgezocht en bij familieleden. Maar kwam niet heel veel verder. Wel begreep ik van ze dat een huis kopen nu heel gunstig is omdat er haast geen rente bij komt kijken. Nou, ik ga op m'n gemakkie alle banken bellen.
Prima, kijk anders ook even in Ervaring met huis kopen - Deel 8 en voor financiële vragen (hypotheken) is er Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan

Verder is het niet de bedoeling om een oud topic te hergebruiken voor jouw vraag. Als je verder vragen hebt stel het in genoemde topic of open zelf een nieuw topic dan doe ik deze dicht.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.