Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Beste tweakers,

Ik wil dit jaar mijn audio setup wijzigen voor mijn pc. Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor gaming met hierbij een beetje muziek en films/serie’s kijken.

Op dit moment gebruik ik een Usb Coolermaster headset. Daarnaast heb ik een losse microfoon een TIE Studio Broadcast Mic condensatormicrofoon. Soms switch ik naar de boxen van mijn monitor.

Moet zeggen dat er super veel informatie te vinden is en ik duizel er soms een beetje van.

Wat wil ik vervangen.
Mijn headset.
Boxen of kleine soundbar voor onder of naast mijn monitor.
Externe soundkaart of dac om beter geluid uit mijn headset te krijgen zonder static.

Daanaast wil ik graag ondermeer de volume met een knop op mijn buro kunnen regelen. Eventueel zou het een plus zijn als ik ook mijn boxen en microfoon er op kan aansluiten en kan switchen van uitgang en mijn microfoon kan muten.

Wat heb ik gevonden.

Headset: pricewatch: Philips SHP9500 (Zwart)
Deze headset word veel aanbevolen maar deze is open. Waar dit voor mij niet gewenst is omdat deze gebruikt word in de woonkamer. Maar deze word veel gepromoot als een absolute gem zeker in combinatie van een dac.

Closed headset welke beter passen en goede revieuws krijgt

pricewatch: Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm (Grijs, Zwart)
En 2e
pricewatch: Sony MDR-7506 (Zwart)

Boxen en of soundbar.

product: Edifier R1280T is diegene die eigenlijk in mijn prijsrange terug blijft komen. Ik zou liever een iets kleinere setup hebben maar voor geluid lijkt hier geen alternatief te zijn.

Soundbar: hierin is de keuze erg klein zeker omdat minimalistisch wil
pricewatch: Trust Arys Soundbar. Maar moet zeggen trust heb ik niet zo’n vertrouwen in.

Dac/ externe soundkaart.

product: Sennheiser GSX 1000

Erg goed en lijkt echt alles te hebben wat ik wil. Goede aansturing voor headset en ook aansluiting voor mijn microfoon met goede opties. Dit zit wel eigenlijk wel boven mijn prijs range.

pricewatch: Schiit Magni 3

Goede reviews, maar mist hier wel een aansluiting voor mijn microfoon op wat wel te wensen zou zijn.

Geen tweaker link: Syba USB 2.0 24 bit 96KHz DAC and Headphone Amplifier of de Syba Sonic USB 24 Bit 96 KHz DAC Digital to Analog Headphone Amplifier 2

In enkele engelstalige revieuws kwam ik dit merk een aantal keren tegen waarbij er best lovend over gesproken werd en voor de prijs echt super.

Hoe zou ik mijn setup zien.

Pc, dac headset en dac boxen/soundbar

Alternatief
Pc dac headset en pc boxen/soundbar

Totale prijsrange €300,-

Eventueel een setup met alleen headset en boxen is een mogelijkheid. Maar in de afgelopen jaren heb ik altijd wel problemen met een static geluid uit mijn headset. De headset waren allen wel gamer headset dus met microfoon ingebouwd en de varianten van usb als standaard jack aansluiting maakte geen verschil. De prijsrange van de headset waren meestal in de buurt van €75,-

Hartelijk dank voor het meedenken en eventuele adviezen.

Dembar

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:19
Een T-amp met hoofdtelefoon uitgang en een ingebouwde DAC zoals de Topping VX1 zou iets voor je kunnen zijn. Ik heb er de JBL Control 1 pro op aangesloten (er bestaat ook een niet pro versie die heeft een kleinere woofer en dus minder bas, neem die niet), dat werkt prima. Samen met 1 van de hoofdtelefoons die je noemt zit je ongeveer binnen budget ;)

[ Voor 7% gewijzigd door martyw op 07-01-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:01
Je hebt het over static, wat bedoel je precies? Wat is de rede dat je naar een externe dac kijkt?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
MerijnB schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:11:
Je hebt het over static, wat bedoel je precies? Wat is de rede dat je naar een externe dac kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
MerijnB schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:11:
Ik hoor het vooral in de pauze momenten. Een constante zachte bromtoon. Wat ik gelezen heb komt dit door grounding problemen van microfoon en headset. Omdat ik dit zowel op mijn oude pc als op mijn huidige pc heb en met verschillende headsets heb ik hiervoor rondgekeken. Ook zou ik iets meer power uit mijn headset willen halen en dan bedoel ik niet de volume ook Hier worden dacs en externe soundkaarten voor aanbevolen.

@aljooge hartelijk dank voor de video, die had ik nog niet gezien. Ik weet dat een soundkaart ook eigenijk een dac is want het staat voor het omzetten van het signaal van digitaal naar analoog.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Ik heb zelf een audioquest cobalt maar die eet je hele budget en is ook eigenlijk bedoelt om naar mijn stereo set mee te streamen van Tidal. Maar de Audioquest black zou goed genoeg zijn. Het is gewoon prik in USB en 3,5 mm hoofdtelefoon aan de andere kant.’Werkt perfect in windows, linux helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:09

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Ik snap niet precies waarom je me dat post tbh (en daarbij is Paul nou niet echt een betrouwbare bron).

@Dembar electrotechniek is niet iets waar ik echt goed in ben, maar als jou brom idd door je headset veroorzaakt wordt vraag ik me af een andere geluidskaart het probleem oplost, de oorzaak ligt daar nl niet. Ik zou eerder verwachten dat je geluiden hoort door over spraak van andere componenten in je pc (veranderd het geluid als je je muis beweegt of als er iets veranderd op je beeldscherm?). In dat geval kan een externe dac zeker helpen. Kijk dan alleen naar de features die je nodig hebt, qua klank is niets te winnen.

[ Voor 44% gewijzigd door MerijnB op 08-01-2020 08:06 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
MerijnB schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:16:
[...]
qua klank is niets te winnen.
Hartelijk dank voor je reactie. Hoe bedoel je dat er Qau klant niets te winnen is. Wat ik lees en begrijp is als je een redelijke headset heb just en dac dit zeker de directional geluiden duidelijker en beter te identificeren zijn.

Betreffende de bromtoon/static geluid. ik ervaarde dit op zowel mijn oude pc als mijn nieuwe en ook met diverse headsets. Ik heb zowel meerdere headsets getest als usb en de standaard minijack. Wat de headset allemaal wel hebben is een microfoon ingebouwd. Daarom wil ik nu ook een headset zonder microfoon ingebouwd.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Dembar schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:22:
[...]

Hartelijk dank voor je reactie. Hoe bedoel je dat er Qau klant niets te winnen is. Wat ik lees en begrijp is als je een redelijke headset heb just en dac dit zeker de directional geluiden duidelijker en beter te identificeren zijn.
"Je hebt een DAC nodig want dat klinkt beter" is een beetje een 'mode-term' die vaak geroepen wordt, maar die nergens op slaat. In de praktijk zijn de verschillen tussen DACs zo klein dat ze in relatie tot het gehoor helemaal niet relevant zijn, vandaar dat ik zei dat je je DAC moet kiezen op de features die je zoekt, niet op klank.
Betreffende de bromtoon/static geluid. ik ervaarde dit op zowel mijn oude pc als mijn nieuwe en ook met diverse headsets. Ik heb zowel meerdere headsets getest als usb en de standaard minijack. Wat de headset allemaal wel hebben is een microfoon ingebouwd. Daarom wil ik nu ook een headset zonder microfoon ingebouwd.
Is het nu brom of ruis? Beide hebben verschillende oorzaken en moeten dus anders aangepakt worden.

Als ik jou was zou ik dan eerst de headset kopen die je wilt, dat aansluiten aan wat je nu hebt en vanaf daar door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dembar
MerijnB schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:17:

Is het nu brom of ruis? Beide hebben verschillende oorzaken en moeten dus anders aangepakt worden.
Ik heb even getest, ik hoor het geluid bijvoorbeeld altijd als ik in een discord channel zit of in een game tijdens de stilte momenten. Ik ben alleen in een channel gaan zitten en het geluid op max gezet. Het lijkt meer op de ruis uit je gelinkte video.

Ook heb ik nog even alle rand apparaten los gekoppeld en alle ander audio uitgezet bij de instellingen waaronder ook de microfoon.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rosxla915opd8.png

Geen rare effecten aan
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/eo057ufy0r.png

tijdens deze test en het bewegen van bijvoorbeeld deze slider van 20% naar 40% zit % kan de ruis zachter worden en van 40% naar 60% weer veel harder als op 20%. 80% kan weel veel zachter klinken.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/w8fg3o4.png

Al deze stappen had ik ook is een keer uitgevoerd op mijn andere pc en ook vele andere stappen zoals driver verwijderen en andere drivers installeren.
Als ik jou was zou ik dan eerst de headset kopen die je wilt, dat aansluiten aan wat je nu hebt en vanaf daar door.
Ik was van plan eerst een headset te kopen inderdaad.

Battletag Vakasha#2284

Pagina: 1