Toon posts:

Externe Thunderbolt SSD voor iMac 21,5" late 2011

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hager00
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-04-2020
Mijn vraag
Wie kan mij vertellen welke externe SSD ik het best kan gebruiken om aan te sluiten via Thunderbolt en die vervolgens te gebruiken als opstartschijf voor mijn iMac 21,5" late 2011?

Dit lijkt mij de meest gemakkelijke oplossing om de langdurige opstartprocedure en het vaak zien van een draaiend bolletje te voorkomen

Relevante software en hardware die ik gebruik
MACos High Sierra, en intern geheugen bijgeplaatst, in totaal 12 GB (alle sleuven in gebruik).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets, alleen gezocht op internet

Alle reacties

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-12 21:51
Bij deze :)
zoek eens op het volgende:
Transcend TS1TSJM500 externe SSD, zilver-metallic, wit 256 GB
Hij is er ook in 512gb en 1tb, wordt geleverd incl kabel en past qua kleur goed bij je imac!

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-12 21:30
de iMacs uit 2011 zijn relatief eenvoudig open te maken... daarna kun je OF:

- de HDD vervangen door een S-ATA SSD...dit is het meest eenvoudig te doen. Wel zul je daarna met een gratis software tooltje de ventilator moeten beïnvloeden om overdreven blazen te voorkomen

- Of een SSD plaatsen achter de Optical drive en aansluiten op de extra S-ATA aansluiting die op het moederbord aanwezig is.... Dan is er geen software nodig, je oude HDD kan in de iMac blijven zitten. Nadeel: je zult het moederbord ook uit de iMac moeten schroeven en dat is een precair klusje, waar je wel even voor moet gaan zitten. Bovendien moet je zorgen voor precies de juiste S-Ata kabel (er zijn heel veel varianten die níét goed passen.)

Maar in beide gevallen een oplossing die een stuk betaalbaarder is dan een externe TB-oplossing en bovendien sneller en minder kwetsbaar.

Hoe je een en ander kunt doen kun je vinden op iFixit:
https://nl.ifixit.com/Device/iMac_Intel_21.5%22_EMC_2428

succes!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee