Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
vooral simracing in VR. Mocht daar ruimte voor overblijven is ook videos opnemen iets wat ik overweeg.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute max is 1500 momenteel. Later nog enkele componenten toevoegen voor storage oid is geen probleem
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel precies niks aan componenten. Randapparatuur ben ik in voorzien.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naar verwachting gaat een Ryzen 3700X me een stuk verder helpen dan een 3600, ook qua hoe futureproof deze is.
Een RTX2070S lijkt mij persoonlijk de kaart van keuze op dit budget.
Simracing titels zijn vaak groot en laden langzaam, dus Pci M.2 storage is gewenst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merken heb ik weinig voorkeuren, zolang het maar kwalitatief goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een ITX systeem zijn. Ik wil de pc makkelijk van mijn bureau naar de woonkamer kunnen zetten voor room-scale VR.
Ga je overklokken?
Voor zover de koeling dit toelaat. Een undervolt lijkt me in dit geval een stuk logischer.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben hier vooral op zoek naar wat laatste tips/ervaringen. Het basisidee zal redelijk hetzelfde blijven, maar mocht component X met deze eisen een logischere keus zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Momenteel heb ik zelf het volgende samengesteld:
Enkele toelichting;
De Node 202 schijnt een model te zijn met prima bouwkwaliteit, en ook de 2 2.5" slots zijn handig voor als de 2 M.2 slots op het moederbord vol zijn.
De videokaart past in de kast en zou in theorie ruimte over moeten laten om indien nodig later 2 dunne 120mm fans toe te voegen in het compartiment.
De Cryorig C7 Cu is in Nederland niet verkrijgbaar, maar ik heb een Duitse leverancier gevonden die hier wel over beschikt voor grofweg €70 inclusief verzending. Aangezien het een ITX build betreft lijkt het 10-15% verschil met de normale C7 mij dit prijsverschil toch wel waard.
Alvast bedankt voor het lezen!
vooral simracing in VR. Mocht daar ruimte voor overblijven is ook videos opnemen iets wat ik overweeg.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute max is 1500 momenteel. Later nog enkele componenten toevoegen voor storage oid is geen probleem
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel precies niks aan componenten. Randapparatuur ben ik in voorzien.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naar verwachting gaat een Ryzen 3700X me een stuk verder helpen dan een 3600, ook qua hoe futureproof deze is.
Een RTX2070S lijkt mij persoonlijk de kaart van keuze op dit budget.
Simracing titels zijn vaak groot en laden langzaam, dus Pci M.2 storage is gewenst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merken heb ik weinig voorkeuren, zolang het maar kwalitatief goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een ITX systeem zijn. Ik wil de pc makkelijk van mijn bureau naar de woonkamer kunnen zetten voor room-scale VR.
Ga je overklokken?
Voor zover de koeling dit toelaat. Een undervolt lijkt me in dit geval een stuk logischer.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben hier vooral op zoek naar wat laatste tips/ervaringen. Het basisidee zal redelijk hetzelfde blijven, maar mocht component X met deze eisen een logischere keus zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Momenteel heb ik zelf het volgende samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix B450-I Gaming | € 151,71 | € 151,71 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G | € 552,99 | € 552,99 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Node 202 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Processorkoeling | Cryorig C7 Cu | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 73,90 | € 73,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! SFX L Power 500W | € 91,11 | € 91,11 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 129,90 | € 129,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.403,61 | ||
Enkele toelichting;
De Node 202 schijnt een model te zijn met prima bouwkwaliteit, en ook de 2 2.5" slots zijn handig voor als de 2 M.2 slots op het moederbord vol zijn.
De videokaart past in de kast en zou in theorie ruimte over moeten laten om indien nodig later 2 dunne 120mm fans toe te voegen in het compartiment.
De Cryorig C7 Cu is in Nederland niet verkrijgbaar, maar ik heb een Duitse leverancier gevonden die hier wel over beschikt voor grofweg €70 inclusief verzending. Aangezien het een ITX build betreft lijkt het 10-15% verschil met de normale C7 mij dit prijsverschil toch wel waard.
Alvast bedankt voor het lezen!