Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwbouwhuis kopen, in de rij bij de makelaar

Pagina: 1
Acties:

• Kupauw
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:37
Mijn partner en ik willen een nieuwbouwhuis kopen welke tijdens een "event" op basis van first come first serve kan worden gereserveerd. De makelaar is er zelf nogal vaag over en wil ook niet aangeven wanneer dit event precies gaat plaatsvinden. Blijkbaar is het een heel populair project en worden er een hoop mensen verwacht.

Nu willen wij zelf 24 uur van tevoren al voor de deur te gaan liggen om een woning te kunnen reserveren.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit soort praktijken en mogelijk tips hebben voor ons? Moeten we misschien al eerder voor de deur gaan zitten, moeten we een spandoek met "wij zijn nummer 1" meenemen? 8)7

Ik hoor graag of er iemand is die hier ervaring mee heeft!

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 03-04 19:23
Vind het wel vreemde gang van zaken. ( kan misschien door de tijd komen )

Maar je wil een woning reserveren waar je nog niks van af weet? Of is er meer bekend.
( project naam/omgeving/type huizen/ tekeningen/ kosten etc )

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:30
Schijt hebben aan wat men vindt of denkt en gewoon daar gaan kamperen. Jij wilt zeker weten die woning reserveren, dan moet je gewoon doen waarvan jij denkt het meeste kans maakt. Maar 24 uur is misschien iet wat overkill.
corporalnl schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:12:

Maar je wil een woning reserveren waar je nog niks van af weet?
Zo gaat dat tegenwoordig :'(

[Voor 6% gewijzigd door Supreme op 07-01-2020 15:15]

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 05:09
In Hengelo Overijssel hebben ze vorig jaar een keer op een vooraf aangekondigd moment gepubliceerd waar dat event is en vervolgens ging iedereen er als een malloot naar toe scheuren en sommige mensen hadden meerdere familieleden door de stad gepost met mobiele printers en al...

Hopelijk hebben ze dat ondertussen verboden, want het is een recept voor massale verkeersovertredingen.

Maargoed, in dat geval heb je dus niks aan kamperen bij de makelaar.

[Voor 24% gewijzigd door kabeltjekabel op 07-01-2020 15:15]

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
1 Dag van tevoren is wat weinig als ik de krantenartikelen over zulke acties moet geloven. Ik kan herinneren dat men in Rijssen er een week van tevoren al lag.

• Kupauw
corporalnl schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:12:
Vind het wel vreemde gang van zaken. ( kan misschien door de tijd komen )

Maar je wil een woning reserveren waar je nog niks van af weet? Of is er meer bekend.
( project naam/omgeving/type huizen/ tekeningen/ kosten etc )
Project is zeker al meer van bekend er zijn ook al bouwkundige tekeningen/prijzen beschikbaar
kabeltjekabel schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:14:
In Hengelo Overijssel hebben ze vorig jaar een keer op een vooraf aangekondigd moment gepubliceerd waar dat event is en vervolgens ging iedereen er als een malloot naar toe scheuren en sommige mensen hadden meerdere familieleden door de stad gepost met mobiele printers en al...

Hopelijk hebben ze dat ondertussen verboden, want het is een recept voor massale verkeersovertredingen.

Maargoed, in dat geval heb je dus niks aan kamperen bij de makelaar.
Als het goed is horen we deze week wanneer het event precies is. We weten wel dat het volgende week ergens op een avond is.

Bedankt voor de response!

• LichtBruisend
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 29-03 15:01

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Je zou zelf het beste kunnen beslissen of 24u van tevoren genoeg is.

Hoor je om je heen veel mensen over dit project praten dan zou ik toch wat eerder heen gaan. Wel leuk om een spandoek te maken zoals je zegt. Ook al ben je niet de eerste die daar is gaan liggen krijg je wel discussie met de mensen die echt eerste waren... hahaha.

• Kupauw
LichtBruisend schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:31:
Je zou zelf het beste kunnen beslissen of 24u van tevoren genoeg is.

Hoor je om je heen veel mensen over dit project praten dan zou ik toch wat eerder heen gaan. Wel leuk om een spandoek te maken zoals je zegt. Ook al ben je niet de eerste die daar is gaan liggen krijg je wel discussie met de mensen die echt eerste waren... hahaha.
Het is een klein dorp maar volgens makelaar en projectontwikkelaar heel erg populair. Ik weet natuurlijk ook niet of alles wat ze mij vertellen waar is.

We gaan het wel zien. Het is in ieder geval een spannende periode.

• Matadores
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 23:55
Wat al eerder gezegd is: tent en thermoskan koffie meenemen en lekker gaan bivakkeren. Alleen dan heb je enige kans van slagen.

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 19:45

MLLL

My first Sony PSP 1

Ik zou een bananendoos halen bij de Appie en daar 24 uur van te voren in gaan liggen.
Het moet niet gekker worden.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, het is een verkopersmarkt zullen we maar zeggen...

Maar met vaste prijzen zou ik toch ook als verkoper gewoon lekker loten. Hoop gezeur haal je je op de hals zo.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:39

Yucon

*broem*

Wat een kermis. Ik heb oprecht met je te doen TS, ik duim alvast voor je.

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 23:51
De 3 dolle dwaze dagen voor het nieuwbouwhuis. :F

Acties:
  • +41Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06:48
Wat is nederland toch een apart land geworden wb huizen :') Te triest zeg. En weer de makelaars die ervan profiteren, wat een bloedzuigers zijn dat. Als het straks weer slecht gaat gaan ze weer janken. Misbaksels.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mierenfokker schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:47:
Wat is nederland toch een apart land geworden wb huizen :') Te triest zeg. En weer de makelaars die ervan profiteren, wat een bloedzuigers zijn dat. Als het straks weer slecht gaat gaan ze weer janken. Misbaksels.
Op zich mee eens in algemene zin. Maar gezien dit nieuwbouw betreft met een (naar ik aanneem) vaste prijs, schiet hij er niet zoveel mee op.
Daarom had ik ook nooit voor die constructie gekozen.

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:16
Niet alleen nieuwbouw. Buurtgenoot belt de plaatselijke makelaar dat ie van zijn huis af wil. Eerste bord dat in de tuin kwam was "verkocht" en huis is niet eens op Funda geweest. Mensen staan gewoon in de rij voor starterswoningen of de klasse daar iets boven.

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:14
Tsja Nederland groeit de afgelopen tijd al 4x tot bijna 6x zo hard ieder jaar door migratie, dan de natuurlijke aanwas. Diegene krijgen waarschijnlijk met de diverse subsidies hun plekje.. Hier valt waarschijnlijk niet tegen op te bouwen O-)

2019
Totale toename 132,4 x 1000
Natuurlijke aanwas 18,2
migratie 114,3

Bron cbs

[Voor 7% gewijzigd door Morpheusk op 07-01-2020 19:57]

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 05:09
Morpheusk schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:54:
[...]

Tsja Nederland groeit de afgelopen tijd al 4x tot bijna 6x zo hard ieder jaar door migratie, dan de natuurlijke aanwas. Diegene krijgen waarschijnlijk met de diverse subsidies hun plekje.. Hier valt waarschijnlijk niet tegen op te bouwen O-)

Totale toename Natuurlijke aanwas migratie
2019* 132,4 18,2 114,3
Bron cbs
Meer dan 6x het laatste jaar :X

https://www.cbs.nl/nl-nl/...uim-17-4-miljoen-inwoners

En dan was de natuurlijke aanwas ook nog 20% hoger dan vorig jaar

• Seriph
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 03-04 13:07
Dat is al jaren zo. Toen ik een nieuwbouwwoning wou kopen moest ik om 8 uur in de rij staan voor de deur en meteen een afspraak maken om als eerste een kans te maken. Was first come first serve. Dat was 4 jaar terug. Zal nu nog wel gekker zijn.

• Kupauw
Seriph schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:59:
Dat is al jaren zo. Toen ik een nieuwbouwwoning wou kopen moest ik om 8 uur in de rij staan voor de deur en meteen een afspraak maken om als eerste een kans te maken. Was first come first serve. Dat was 4 jaar terug. Zal nu nog wel gekker zijn.
Om 8 uur in de rij om een afspraak te kunnen maken om 9 uur? Klinkt niet eens zo heel heftig.
_JGC_ schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:51:
[...]

Niet alleen nieuwbouw. Buurtgenoot belt de plaatselijke makelaar dat ie van zijn huis af wil. Eerste bord dat in de tuin kwam was "verkocht" en huis is niet eens op Funda geweest. Mensen staan gewoon in de rij voor starterswoningen of de klasse daar iets boven.
Deze huizen gaan kaal rond de 400k dit lijkt mij geen starterswoning of daar iets boven.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:50

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Is dit nu gewoon een "inside joke" topic?
Soms weet ik even niet of dit reëel is, of dat we met z'n allen een enorme grap stilhouden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:06

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kupauw schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:21:
[...]

Om 8 uur in de rij om een afspraak te kunnen maken om 9 uur? Klinkt niet eens zo heel heftig.

[...]

Deze huizen gaan kaal rond de 400k dit lijkt mij geen starterswoning of daar iets boven.
Geen starterswoning, maar met de huidige rente en wat overwaarde voor heel veel mensen bereikbaar.

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 05:22
[...]

[...]

Kun je de makelaar niet gewoon met een beetje cash overtuigen dat je de eerste bent? :)

• Kupauw
Maaark schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:26:
[...]

Kun je de makelaar niet gewoon met een beetje cash overtuigen dat je de eerste bent? :)
Wij hebben echt al zoveel mogelijkheden bedacht maar het meest logische is gewoon voor de deur gaan liggen en hopen op een goede afloop. Kijken hoeveel andere totaal idioten hetzelfde gaan doen :)

• Kupauw
Jeroenneman schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:25:
Is dit nu gewoon een "inside joke" topic?
Soms weet ik even niet of dit reëel is, of dat we met z'n allen een enorme grap stilhouden.
En wat is volgens jou dan de grap?

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:23
Als projectontwikkelaar zou ik die huizen lekker gaan veilen.

Of mag dat niet?

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Jeroenneman
  • Laatst online: 22:50

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Kupauw schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:31:
[...]

En wat is volgens jou dan de grap?
Kamperen met een tentje voor een event waar je een huis mag kopen? We laten ons helemaal gek maken. 8)7

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Kupauw
sham27 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:33:

Of mag dat niet?
Dan hadden ze dat bij aanvang al moeten aangeven. Wij hebben dit ook bij ze nagevraagd en ze geven zelf aan dat overstappen naar verkopen per opbod wettelijk niet mag.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:58

BazzH

Kei-goed...

Of mag dat niet?
De verkoopprijs zal onderdeel van de overeenkomst over de grond en vergunningen met de gemeente zijn waarschijnlijk. Die willen namelijk precies het tegenovergestelde: betaalbare woningen.

Think smart........ Act stupid........

• mierenfokker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06:48
BazzH schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:36:
[...]

De verkoopprijs zal onderdeel van de overeenkomst over de grond en vergunningen met de gemeente zijn waarschijnlijk. Die willen namelijk precies het tegenovergestelde: betaalbare woningen.
Bij diverse nieuwbouw projecten maximum-prijzen gezien van (zeg maar een bedrag) van 350.000 euro opgesteld door de gemeente. Maar ja de gemeente wil niet schipperen met de grondprijs, want dat staat al jaren in de boeken (wellicht zelfs van de vorige piek). Dus het verschil moet bij de de bouwer komen, die dan bijvoorbeeld een 2-kapper zonder bergingsmogelijkheden aanbied en dan als optie een garage in het meerwerk aanbieden voor 25.000 euro of een uitbouw van 1,4m voor 18k. En zo nog wat van dat soort gangbare opties om uiteindelijk toch tot de oorspronkelijke prijs te komen

Daarnaast bij ons in het project ook meegemaakt: Vriendje van projectmakelaar "ingeloot" in het huis, op de helft van het project toch van het huis af willen om onverklaarbare reden ( yeah right :') ) en het huis nadat alle ruwbouwopties bepaald waren door hem met 50k winst onderhands te verkopen (jaja idd weer door vriendje projectmakelaar) aan mijn overbuurman. En dan de winst samen waarschijnlijk delen (aanname). Later erachter gekomen dat projectmakelaar een kast van een huis had gekocht. Het loont dus ook nog.

Nogmaals zie mijn vorige opmerking in dit topic over makelaars: Er zitten er echt heel veel tussen die echt tegen de grens van het moreel toelaatbare aan zitten te handelen.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jeroenneman schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:35:
[...]

Kamperen met een tentje voor een event waar je een huis mag kopen? We laten ons helemaal gek maken. 8)7
Meer dan 24 uur ... in januari ...

Je moet er wat voor over hebben inderdaad.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01:05

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Is dit nou echt serieus?? :X

Laten we ons nou echt gek maken? Die makelaar lacht in zijn vuistje...

Verder kijken naar een andere woning zou ik zeggen. Ik weet dat de markt oververhit is en dat er een enorme huizenbubbel is, maar je moet toch op een enigszins normale manier aan je woning komen?

[Voor 84% gewijzigd door Nyarlathotep op 08-01-2020 16:26]

Mijn muziekcollectie op Discogs

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01:29

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Is dit serieus? Wat zijn dit voor wanna be USA praktijken dan? Of zoekt Frans Bauwer slachtoffers voor Bananasplit?

Als ik een huis zou zoeken en iemand stelde me dit voor dan had het van mij al niet gehoeven. Zie al veel verkeersovertredingen en vechtpartijen voor me..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 03-04 18:17
Wat een idioterie. Dit is een 100% publiciteitsstunt. Waarom kan dit niet gewoon online gereserveerd worden, en wat voor baat heeft de makelaar erbij om het op deze manier te doen (behalve aandacht), de prijs staat immers al vast.

• MochiGohan
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 31-03 21:25
Ik kijk een beetje op van alle reacties in dit topic. 4 jaar geleden stond men hier (randstad) al 48 uur van tevoren bij het makelaarskantoor om de eerste keus te hebben. Ikzelf heb door wat speurwerk ook mijn huidige huis kunnen kopen voordat het te koop bord überhaupt in de tuin stond.
You snooze you lose!

We hebben het hier over 24 uur van je leven waardoor je mogelijk de rest van je leven in je droomhuis woont. Kies je dan maar niet voor je droomhuis omdat het "idioterie" is? Of omdat mensen je voor gek verklaren?

Dit zijn juist momenten waar je later om kan lachen en kan vertellen aan je (klein)kinderen. Misschien kan je het zelfs nog gezellig maken door een paar vrienden afwisselend langs te laten komen en een potje te kaarten voor het makelaarskantoor ofzo...

Of 24uur van tevoren genoeg is moet je zelf bepalen, maar mijn inziens is het een kleine investering waar je de rest van je leven van geniet.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 03-04 16:44

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

LuckyLuke schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:29:
Is dit serieus? Wat zijn dit voor wanna be USA praktijken dan? Of zoekt Frans Bauwer slachtoffers voor Bananasplit?

Als ik een huis zou zoeken en iemand stelde me dit voor dan had het van mij al niet gehoeven. Zie al veel verkeersovertredingen en vechtpartijen voor me..
Tsja, toen Vodafone 50% korting op haar abonnementen aanbood bij openingsacties van winkels in 2011 had je dit ook. Kamperende mensen voor een paar honderd euro ipv een woonhuis.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• frumper
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:23
Zo ging ons woning in 2017 ook in de verkoop. Ik was om 5 uur ‘s ochtends de tweede, nummer 1 had er geslapen inderdaad.
Een keer gek doen voor een woning van jou keuze... lijkt me geen lastig probleem. De gene die bij ons om 8 uur kwamen visten al achter het net (woning of twintig in de verkoop).

Life is what happens while you're busy making other plans

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Divak schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:37:
Wat een idioterie. Dit is een 100% publiciteitsstunt. Waarom kan dit niet gewoon online gereserveerd worden, en wat voor baat heeft de makelaar erbij om het op deze manier te doen (behalve aandacht), de prijs staat immers al vast.
Kustmatig een 'hype' creëren, dat mensen eerder overstag gaan met de gedachte dat het dan wel heel erg populair is. Ik heb redelijk wat insight info van bepaalde projecten en zulk geintjes eerder gezien, maar na de hele loop van de 'verkoopavond' stond er maand of 3 later nog steeds de helft onverkocht (hypotheek rondkrijgen is natuurlijk een ander aspect, waar ze later pas achterkomen).

Makelaars weten van gekheid niet meer wat ze in deze tijden moeten doen, de vraag is ongekend hoog en ze nemen het er helemaal goed van. Tot het moment dat we in de volgende crisis komen en ze zitten allemaal weer boehoe in het nieuws.

Vergeet ook niet dat bv een loting helemaal geen wettelijke regeltjes kent, notaris is helemaal niet nodig, en daar wordt behoooooooorlijk leuk mee gespeeld.

Dit is trouwens niets van recent, er zijn in de jaren genoeg projecten geweest waar mensen tot zelfs 2 dagen van te voren al gingen bivakkeren bij makelaars, soms zijn er gewoon wat 'droomhuizen' waar het voor de een misschien krankzinnig is, de ander levert 2 dagen van z'n leven in voor een droomhuis.

Of mag dat niet?
Mag, maar vaak niet realistisch mee en heeft al aantal keer juist precies het ander effect gekregen, mensen ging tot een ton over de prijs, tot het punt dat ze voor dat geld opeens ook wat anders zagen - groter/mooier/beter - of gewoon zo onrealistisch door bleven bieden terwijl ze heel de hypotheek niet konden krijgen (open bieden is meer voor van loting, dus je kan gewoon nee zeggen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• theturtle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 03-04 09:31
Kupauw schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:30:
[...]
Wij hebben echt al zoveel mogelijkheden bedacht maar het meest logische is gewoon voor de deur gaan liggen en hopen op een goede afloop. Kijken hoeveel andere totaal idioten hetzelfde gaan doen :)
Dat lijkt me ook een goed idee - lig je er al? Nee, serieus - waarom ga je er niet nu al liggen, bij voorbeeld morgen ochtend een half uurtje voordat de makelaar open gaat? Dan heb je wellicht de lachers op je hand (beetje luchtig bij blijven), goodwill gekweekt, en misschien tegen het einde van de middag wat extra info over de verkoopdag, of wellicht al een toezegging (don't hold your breath).

• Kupauw
theturtle schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:59:
[...]

Dat lijkt me ook een goed idee - lig je er al? Nee, serieus - waarom ga je er niet nu al liggen, bij voorbeeld morgen ochtend een half uurtje voordat de makelaar open gaat? Dan heb je wellicht de lachers op je hand (beetje luchtig bij blijven), goodwill gekweekt, en misschien tegen het einde van de middag wat extra info over de verkoopdag, of wellicht al een toezegging (don't hold your breath).
Je brengt me aan het twijfelen! ;)

Deze week horen we op welke dag volgende week de infoavond precies is. Ik ben bereid samen met mijn vriendin er 24 tot 36 uur van tevoren te gaan zitten. We moeten dit weliswaar in shifts doen aangezien we nog 2 kleine kindjes hebben. Wel vreemd om daar voor het kantoor te gaan zitten met een klapstoel terwijl ze gewoon open zijn en binnen een warme zitplek en koffie hebben :)

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte en zal de aftermath foto's delen.

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06:54
Is niet heel bijzonder, bij de start van Carnisselande (Barendrecht) lagen de mensen dagen van te voren al voor de deur. Dat is naarmate de wijk voorderde wel snel minder geworden.
Als je wat wil zal je er wat voor moeten doen in de huidige markt, als je al weet wanneer het begint moet je actie ondernemen.

• Sunri5e
  • Laatst online: 21:56
Heb je ook nog een woning te verkopen? Zo ja, dan zou ik lekker nu al naar de makelaar stappen en aangeven dat als zij jou een woning toewijzen ze die van jou mogen verkopen. Wedden dat jij bij de gelukkigen hoort!?

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Sunri5e schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:08:
Heb je ook nog een woning te verkopen? Zo ja, dan zou ik lekker nu al naar de makelaar stappen en aangeven dat als zij jou een woning toewijzen ze die van jou mogen verkopen. Wedden dat jij bij de gelukkigen hoort!?
En desnoods 'De provisie? Wat denk je van wat extra's zo in 't handje?"

• Sunri5e
toolkist schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:13:
[...]

En desnoods 'De provisie? Wat denk je van wat extra's zo in 't handje?"
Ik denk niet dat ze dat doen want als dat uitkomt schaadt dat natuurlijk zijn naam. Als jij aangeeft dat als hij jouw huis mag verkopen als jij een woning toegewezen krijgt kan het natuurlijk ook nog steeds gewoon "toeval" zijn.

• Kupauw
Sunri5e schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:15:
[...]

Ik denk niet dat ze dat doen want als dat uitkomt schaadt dat natuurlijk zijn naam. Als jij aangeeft dat als hij jouw huis mag verkopen als jij een woning toegewezen krijgt kan het natuurlijk ook nog steeds gewoon "toeval" zijn.
Om wat te verduidelijken, de woningen worden verkocht door de projectontwikkelaar zelf en niet direct door een makelaar. Ze werken daarentegen wil samen met een lokale makelaar die ik ook al over vloer heb gehad bij mijn huidige koopwoning. Hij zegt zelf geen invloed te hebben op het aankoop proces als we onze huidige woning via hem verkopen.

• Sunri5e
Kupauw schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:20:
[...]

Om wat te verduidelijken, de woningen worden verkocht door de projectontwikkelaar zelf en niet direct door een makelaar. Ze werken daarentegen wil samen met een lokale makelaar die ik ook al over vloer heb gehad bij mijn huidige koopwoning. Hij zegt zelf geen invloed te hebben op het aankoop proces als we onze huidige woning via hem verkopen.
Hmm oke. Dan houdt dat trucje helaas op.

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 05:10

CeesKees

I rest my Kees

Doet mij denken aan een podcast die ik laatst luisterde. “6 weken in de modder” over het inschrijven voor een nieuwbouwproject in Amsterdam Noord.

Leuk om die 24 uur mee door te komen.

In de regenachtige herfst van 2015 besluiten honderdtwintig gegoede burgers plotseling huis en haard te verlaten om op een braakliggend terrein in Amsterdam Noord te gaan kamperen. Collectieve gekte?

https://pca.st/episode/27d73cc2-3a0a-4f70-ab67-57f28cca2618

[Voor 3% gewijzigd door CeesKees op 08-01-2020 20:19]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:14

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

De offtopic reacties heb ik opgeruimd, graag ontopic blijven

• Biohazzard21
  • Laatst online: 21:53
CeesKees schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:18:
Doet mij denken aan een podcast die ik laatst luisterde. “6 weken in de modder” over het inschrijven voor een nieuwbouwproject in Amsterdam Noord.

Leuk om die 24 uur mee door te komen.

In de regenachtige herfst van 2015 besluiten honderdtwintig gegoede burgers plotseling huis en haard te verlaten om op een braakliggend terrein in Amsterdam Noord te gaan kamperen. Collectieve gekte?

https://pca.st/episode/27d73cc2-3a0a-4f70-ab67-57f28cca2618
Tnx voor de tip, heb de podcast gisteren in bed geluisterd.

Heb respect voor de toewijding, maar wat een ellende en wat een idioten 8)7

• Armin
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20:07
MikeyMan schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:59:
Tsjah, het is een verkopersmarkt zullen we maar zeggen...

Maar met vaste prijzen zou ik toch ook als verkoper gewoon lekker loten. Hoop gezeur haal je je op de hals zo.
Ik zou gewoon de prijs met 10% verhogen. Zijn er dan nog steeds teveel kopers, nog eens 10% erbij.

• Larick
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:58
Voor kluswoningen in Den Haag, werd er enige jaren terug, een week lang gekampeerd in het stadhuis. Ging toen in de crisis voor goedkope panden in diverse wijken. Uiteindelijk de ochtend van de verkoop zelf heen gegaan en mij aangemeld voor de reservelijst. Jaar later wel nog gebeld of ik nog interesse had. Was net klaar met de verbouwing van mijn huidige appartement.

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:45

ST10©DE

Dus.............

Al een tijdje terug in Enschede:
Aanleiding was een groep kampeerders die hun droomkavel in één van deze wijken van Enschede wilde bemachtigen. Ze trotseerden de vrieskou en parkeerden hun caravan voor de ingang van het pand waar de kavelverkoop zou plaatsvinden om, na bijna twee weken kamperen, verzekerd te zijn van de kavel van hun keuze.
bron

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Jampot007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 00:11
Bizar topic, wat ik me nu wel afvraag waarom maakt de makelaar er geen veiling van? Dan kan je een stuk meer verdienen bij zo'n grote vraag.

Edit: lees nu pas de 2e pagina waarop dit al aan bod werd gebracht oops.

Wat ik ook vreemd vind is de procedure, als de prijs al vast staat wat heeft de verkoper er dan aan om er zo'n spel van te maken? Heeft hij camera's opgehangen en zit hij schaterlachend op de bank ofzo :p.

Het is toch veel logischer en eerlijker om iedereen te laten inschrijven en dan een loting te houden.

[Voor 58% gewijzigd door Jampot007 op 10-01-2020 00:19]

https://protofa.com/

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 07:16
Kupauw schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:30:
[...]

https://yoursalesplaybook.com/wp-content/uploads/2018/12/offer-you-cant-refuse.gif

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01:01
Ben wel benieuwd in wat voor prijsklasse we hier opereren.
*wacht op reactie van ts die met droge ogen een bedrag tussen de 4 en 5 ton noemt*

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:51
rimave schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 07:40:
Ben wel benieuwd in wat voor prijsklasse we hier opereren.
*wacht op reactie van ts die met droge ogen een bedrag tussen de 4 en 5 ton noemt*
Had de TS al beantwoord :+

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik zie veel mensen roepen dat de prijs al vast staat.
Bij een nieuwbouw project in Nieuwegein 3 jaar geleden stonden de prijzen ook al vast.
Je kon intekenen op een woning, dan werd er geloot.

Een week voor de inschrijving geopend werd gingen de prijzen van de huizen nog even met 10k per huis omhoog... 8)7

Overigens waren er zoveel inschrijvingen destijds dat er niet eens een "reservelijst" aangelegd werd van mensen die aan de beurt zouden komen als er gegadigden af zouden vallen.

Met het hele nieuwbouw-gebeuren heb ik er een beetje de smaak aan overgehouden dat het toch vooral een "ons-kent-ons" gebeuren is: vriendjes van makelaars, aannemers en wethouders die voorrang krijgen. Eerlijk gezegd is dat vooral onderbuik, hoewel ik wel een keer iemand gesproken heb die eerlijk toegaf op die manier aan zijn huis gekomen te zijn. Kan alleen maar hopen dat hij niet representatief was voor alle nieuwbouwprojecten.

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• newtastyland
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-04 00:16
Seriph schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:59:
Precies, was ook het geval toen wij in 2003 onze eerste nieuwbouw woning kochten

• KleineG
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 03-04 12:46
Zodra TS meer weet kunnen we met zijn allen een plan voor hem bedenken,

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 06:45
Wat is er mis met inschrijven en loten onder toezicht van een notaris? Vaste prijs vooraf, geen verrassingen achteraf?

Wacht, dat is natuurlijk veel te simpel gedacht 8)7

• R20141016
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 02-04 19:26
Pietervs schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 07:51:

Met het hele nieuwbouw-gebeuren heb ik er een beetje de smaak aan overgehouden dat het toch vooral een "ons-kent-ons" gebeuren is: vriendjes van makelaars, aannemers en wethouders die voorrang krijgen. Eerlijk gezegd is dat vooral onderbuik, hoewel ik wel een keer iemand gesproken heb die eerlijk toegaf op die manier aan zijn huis gekomen te zijn. Kan alleen maar hopen dat hij niet representatief was voor alle nieuwbouwprojecten.
Klopt helemaal! Makelaars en projectontwikkelaars bepalen samen wie het eerste recht heeft op een woning. Dat is altijd zo en zal altijd zo blijven.
Behalve wanneer je alle woningen doet verloten en de trekking door een onafhankelijke notaris laat verlopen.

• Electromonkey
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 03-04 17:30
Wauw! Bijzonder om te lezen, wij zaten in 2016 middenin onze zoektocht naar ons eerste huis. Ik kan me herinneren dat er toen een aantal nieuwbouwprojecten waren waarbij we letterlijk korting kregen als we snel zouden beslissen. Hoe anders de wereld eruit ziet 4 jaar later...

• Joris748
R20141016 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Klopt helemaal! Makelaars en projectontwikkelaars bepalen samen wie het eerste recht heeft op een woning. Dat is altijd zo en zal altijd zo blijven.
Behalve wanneer je alle woningen doet verloten en de trekking door een onafhankelijke notaris laat verlopen.
Gezien het algemene belang van betaalbare woonruimte, zou het niet zo'n gek idee zijn om bij nieuwbouwprojecten loting te verplichten.

Maar dit druist natuurlijk in tegen het neo-liberale gedachtengoed.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Joris748 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:50:
Wat is er mis met inschrijven en loten onder toezicht van een notaris? Vaste prijs vooraf, geen verrassingen achteraf?

Wacht, dat is natuurlijk veel te simpel gedacht 8)7
Dat is niet in het belang van de verkoper. Die wil de beste kandidaat voor een woning. Niet een ingelote gelukzoeker die het helemaal niet kan betalen (en dat zijn er meer dan je denkt).

• Joris748
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:38:
[...]

Dat is niet in het belang van de verkoper. Die wil de beste kandidaat voor een woning. Niet een ingelote gelukzoeker die het helemaal niet kan betalen (en dat zijn er meer dan je denkt).
Daarvoor heb je een reservelijst.

Zie het maar als bedrijfsrisico voor die arme projectontwikkelaars.

• pporrio
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 03-04 18:56
Aantal jaar terug alweer kwam er bij ons in het dorp ruimte vrij. Hierop zouden 12 nieuwbouwwoningen (rijwoningen en 2 onder 1 kap) gerealiseerd worden.

Je kon tot een bepaalde deadline op meerdere huizen intekenen. Bij de intekenen moest je allemaal zaken opgeven als:
  • gezamenlijk jaarinkomen;
  • gezinssamenstellling;
  • welke ruwbouw opties je graag wilde hebben (uitbouw, dakkapel, wasmachineaansluiting op zolder, etc.)
Vervolgens zou de projectontwikkelaar beslissen (dus niet loten) wie welk huis kreeg :?

Je kon inschrijven op de huizen naar keuze tot de deadline bij de makelaar op het kantoor. Dus mijn vriendin en ik erheen en aldaar gingen we de formulieren invullen. Echter, de huizen met de beste ligging hoefden we niet op in te schrijven die waren al weg :? 8)7 Waarschijnlijk vriendjes van de projectontwikkelaar.

Mijn platencollectie

• Codeoranje
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:48
Tja dat noemt men marktwerking. Bij overschot heeft de klant de teugels in handen bij schaarste de producenten en leveranciers. Bouwbedrijven , projectontwikkelaars en makelaars blijven nou eenmaal commerciële bedrijven en zullen gebruik maken van de markt om hun rendement te maximaliseren.

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Joris748 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:44:
[...]

Daarvoor heb je een reservelijst.

Zie het maar als bedrijfsrisico voor die arme projectontwikkelaars.
Erm, de ontwikkelaar heeft eigen keuze in de verkoopmethode en hij kiest degene met de minst afbreukrisico's.

Minimale effort. Maximaal resultaat = win. En ja, ik zeg dat vanuit de verkopende stoel. :P Andersom heb ik ook meegemaakt.

• Joris748
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:52:
[...]

Erm, de ontwikkelaar heeft eigen keuze in de verkoopmethode en hij kiest degene met de minst afbreukrisico's.

Minimale effort. Maximaal resultaat = win. En ja, ik zeg dat vanuit de verkopende stoel. :P Andersom heb ik ook meegemaakt.
Ik begrijp het ook vanuit de kant van de projectontwikkelaar ;)

Maar dat is mijn punt niet. Daarvoor verwijs ik je naar mijn eerdere post:
Joris748 in "Nieuwbouwhuis kopen, in de rij bij de makelaar"

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 01:45
pporrio schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:47:
Aantal jaar terug alweer kwam er bij ons in het dorp ruimte vrij. Hierop zouden 12 nieuwbouwwoningen (rijwoningen en 2 onder 1 kap) gerealiseerd worden.

Je kon tot een bepaalde deadline op meerdere huizen intekenen. Bij de intekenen moest je allemaal zaken opgeven als:
  • gezamenlijk jaarinkomen;
  • gezinssamenstellling;
  • welke ruwbouw opties je graag wilde hebben (uitbouw, dakkapel, wasmachineaansluiting op zolder, etc.)
Vervolgens zou de projectontwikkelaar beslissen (dus niet loten) wie welk huis kreeg :?

Je kon inschrijven op de huizen naar keuze tot de deadline bij de makelaar op het kantoor. Dus mijn vriendin en ik erheen en aldaar gingen we de formulieren invullen. Echter, de huizen met de beste ligging hoefden we niet op in te schrijven die waren al weg :? 8)7 Waarschijnlijk vriendjes van de projectontwikkelaar.
Hoeveel vriendjes denk je dat die persoon heeft die exact in jouw straatje in schutterkuttenveen willen wonen? Dat zijn natuurlijk gewoon mensen geweest die voor de markt uit hebben geboden, daar hoef je echt geen vriendjes voor te zijn. Financiele slagkracht is wel handig.

Ik heb trouwens uit zeer onbetrouwbarebron dat @Señor Sjon je bovenaan de lijst zet als je een tweaker bent, hamburgers meenemen lijkt te helpen ;)

• Codeoranje
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:48
Tja en wat betreft het voor de deur liggen. Er zijn hordes mensen die voor uiteenlopende zaken ergens heel lang voor in de rij willen staan. Bijvoorbeeld lancering nieuwe Apple spullen of concertkaartjes. Als je dit huis echt graag wilt hebben waarom niet.

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

• Wuursj
  • Laatst online: 22:29

Wuursj

want worst is al bezet

Och je hebt tenminste nog keuze en eigen invloed. Ik zou ook gaan liggen.

Ik heb me eind 2019 ook ingeschreven voor een nieuwbouwwoning. Dat was op basis van gegevens invullen en afwachten of je geselecteerd werd door de makelaar (op koopkracht / zekerheid waarschijnlijk). Website formulier invullen en bidden maar. Ik vraag me alleen af hoe ver de ingevulde cijfers gecontroleerd worden wat voor inkomen / eigen middelen / overwaarde etc. kun je ook maar wat invullen zonder controle.

Overigens werden wij geselecteerd maar toch vriendelijk gedankt toen bleek dat het hele verhaal ~550k ging kosten voor een redelijk simpel rijtjeshuis van 112m^2 bij het aanvinken van een paar opties (en dan had ik alle afwerk opties nog even latten liggen). Ja zo wil je wel een flink klantenbestand achter de hand houden ;w

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Joris748 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Ik begrijp het ook vanuit de kant van de projectontwikkelaar ;)

Maar dat is mijn punt niet. Daarvoor verwijs ik je naar mijn eerdere post:
Joris748 in "Nieuwbouwhuis kopen, in de rij bij de makelaar"
Als het algemeen belang prevaleert, ga dan gronden voor wonen bestemmen, de woningbouw vrijstellen van stikstof, PFAS-beleid e.d., maar dat gebeurt ook niet. Die discussie wordt al gevoerd in de relevante topics.

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:31
Als het algemeen belang prevaleert kun je beter de veestapel halveren.

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:42

Richh

HODL

Jeroenneman schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:35:
[...]

Mensen willen gewoon onderdak :P echt hoor, dit is de letterlijke staat van de woningmarkt in Nederland.

Als je denkt dat dit een grap is, moet je de Radar Extra documantaire 'de woningnood' eens bekijken via NPO start ;)
Nyarlathotep schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:25:
Verder kijken naar een andere woning zou ik zeggen. Ik weet dat de markt oververhit is en dat er een enorme huizenbubbel is, maar je moet toch op een enigszins normale manier aan je woning komen?
Hahaha _O-

[Voor 26% gewijzigd door Richh op 10-01-2020 10:41]

• Kupauw
Wuursj schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:21:
Och je hebt tenminste nog keuze en eigen invloed. Ik zou ook gaan liggen.

Ik heb me eind 2019 ook ingeschreven voor een nieuwbouwwoning. Dat was op basis van gegevens invullen en afwachten of je geselecteerd werd door de makelaar (op koopkracht / zekerheid waarschijnlijk). Website formulier invullen en bidden maar. Ik vraag me alleen af hoe ver de ingevulde cijfers gecontroleerd worden wat voor inkomen / eigen middelen / overwaarde etc. kun je ook maar wat invullen zonder controle.

Overigens werden wij geselecteerd maar toch vriendelijk gedankt toen bleek dat het hele verhaal ~550k ging kosten voor een redelijk simpel rijtjeshuis van 112m^2 bij het aanvinken van een paar opties (en dan had ik alle afwerk opties nog even latten liggen). Ja zo wil je wel een flink klantenbestand achter de hand houden ;w
Wat een prijs joh, nieuwbouw projectje in Laren?

• Wuursj
  • Laatst online: 22:29

Wuursj

want worst is al bezet

@Kupauw nee Haarlem. Te dicht bij Amsterdam denk ik. Want de vierkante meterprijs kan prima nog wat duurder in andere wijken :/

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Armin schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:53:
[...]

Ik zou gewoon de prijs met 10% verhogen. Zijn er dan nog steeds teveel kopers, nog eens 10% erbij.
Je bedoeld een veiling? Want daar gebeurd in feite hetzelfde tot er nog maar 1 koper is :) En dat mag dus niet, ook niet bij verkoop van een bestaande woning (indien er al een bod is geaccepteerd en iemand anders bied alsnog meer).

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:23
Pietervs schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 07:51:
Dat is zeker zo. Een van mijn beste vrienden is zo aan zijn huis gekomen, via een vriendin die bij het verkopende makelaarskantoor werkte (2 jaar terug) en een collega net zo (4 jaar terug). Dus dat helpt zeker. Neemt niet weg dat dit misschien 5-10% van het totale aanbod huizen is, dus dat er genoeg over blijft. Het echte probleem zit hem dan in het feit dat er 100x zoveel geïnteresseerden zijn als huizen, wat je kansen sterk doet afnemen.

Wel benieuwd hoe dit nou gaat aflopen en hoe lang van te voren TS zijn tent opzet.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Joris748
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:24:
[...]

Als het algemeen belang prevaleert, ga dan gronden voor wonen bestemmen, de woningbouw vrijstellen van stikstof, PFAS-beleid e.d., maar dat gebeurt ook niet. Die discussie wordt al gevoerd in de relevante topics.
Leuke poging om de aandacht af te leiden van het werkelijke probleem, door andere problematiek er aan de haren bij te trekken.

Doen boeren ook (en daar hebben we inderdaad andere topics voor).

• Barcht
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 03-04 11:26
In Rotterdam werden een paar jaar terug kavels uitgegeven voor zelf te bouwen, energievriendelijke huizen. Ook daar werd voor de deur van de makelaar gekampeerd.

Onderweg naar Tertius

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Nee, je wil eigenlijk dat de overheid de verkoop gaat reguleren door voorwaarden te stellen aan de verdeling over kopers? Dat gebeurt al in starterssegmenten (nu minder dan vroeger overigens), er zijn minder projecten met de overheid als eigenaar.

Ik heb nog heel goed 5 jaar geleden in mijn hoofd zitten dat je moest leuren om een woning verkocht te krijgen. Eigenlijk vreemd, want de schaarste is nooit weggeweest.

• Joris748
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:16:
Nee, je wil eigenlijk dat de overheid de verkoop gaat reguleren door voorwaarden te stellen aan de verdeling over kopers? Dat gebeurt al in starterssegmenten (nu minder dan vroeger overigens), er zijn minder projecten met de overheid als eigenaar.

Ik heb nog heel goed 5 jaar geleden in mijn hoofd zitten dat je moest leuren om een woning verkocht te krijgen. Eigenlijk vreemd, want de schaarste is nooit weggeweest.
Ja, klopt ik wil dat de overheid verkoop reguleert. Door middel van een transparant loting systeem (per project). Wat heb jij hier tegen?

De overheid stelt overigens wel meer voorwaarden: via bestemmingsplan, bouwbesluit en omgevingsvergunning.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Omdat diezelfde overheid ook geen minimale prijzen garandeert in tijden van crisis? Gaat dan de overheid ook garanderen dat mensen kopen? Een deel van de hoge prijzen en eigenlijk alle schaarste komt ook door diezelfde overheid.

• Joris748
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:36:
Omdat diezelfde overheid ook geen minimale prijzen garandeert in tijden van crisis? Gaat dan de overheid ook garanderen dat mensen kopen? Een deel van de hoge prijzen en eigenlijk alle schaarste komt ook door diezelfde overheid.
Ik zeg nergens dat de overheid de prijs van een nieuwbouwwoning moet bepalen. Ik pleit alleen voor een eerlijke, transparante loting. En dat mensen bij inschrijving al weten waar ze aan toe zijn (koopsom, kosten meerwerkopties, etc).

Nogmaals, wat is daar tegen?

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Omdat loting voor een ontwikkelaar een (veel) groter risico is dan selectie.

• kizke
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
Precies, wanneer jij je huis verkoopt gaat dat toch ook naar iemand waar je het vertrouwen bij hebt dat hij met het geld over de brug kan komen en daarnaast een goed bod doet natuurlijk. Zonder voorbehoud heeft niet voor niets momenteel de voorkeur bij huizenverkopers..

• thelightning
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 02-04 20:05
Yucon schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:59:
Wat een kermis. Ik heb oprecht met je te doen TS, ik duim alvast voor je.
Amen.

Je bent toch een beetje gek ik je hoofd wanneer je mee doet met dit circus. Ik zou nog eerder emigreren dan dat ik hiermee mee zou moeten doen.

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 00:30
thelightning schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:46:
[...]

Amen.

Je bent toch een beetje gek ik je hoofd wanneer je mee doet met dit circus. Ik zou nog eerder emigreren dan dat ik hiermee mee zou moeten doen.
“Laat dat huis in die wijk waar ik graag wil wonen maar zitten. Ik ga wel verhuizen naar een ander land. Want dít is me te veel moeite”.

Klinkt logisch inderdaad.

• Kupauw
orf schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:50:
[...]

“Laat dat huis in die wijk waar ik graag wil wonen maar zitten. Ik ga wel verhuizen naar een ander land. Want dít is me te veel moeite”.

Klinkt logisch inderdaad.
Haha je was me net voor.

We wonen nu zelf hemelsbreed 100 meter verderop en het dorp willen we graag in blijven wonen met 2 kleine kinderen.
Ik vermoed ook dat dit voorlopig de laatste nieuwbouw word in ons dorp aangezien er de afgelopen tijd best wat bij gebouwd is en de grond langzamerhand op begint te raken.

• Black Eagle
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Mijn nicht heeft een aantal jaar gelezen hetzelfde gedaan in Rotterdam. Hier kwamen kavels beschikbaar, waar alleen duurzame huizen op geplaatst mochten worden. Uiteindelijk hebben ze 3 dagen voor de deur gelegen, maar ze hebben hem wel. Wat is 3 dagen als dit je droom woning/locatie is?

Als je in de buurt woont zou ik gewoon af en toe langs gaan en wanneer je ziet dat er 1 of meerdere mensen aanwezig zijn gelijk aansluiten en anders gewoon ruim van te voren.

• Kupauw
Black Eagle schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:40:
Mijn nicht heeft een aantal jaar gelezen hetzelfde gedaan in Rotterdam. Hier kwamen kavels beschikbaar, waar alleen duurzame huizen op geplaatst mochten worden. Uiteindelijk hebben ze 3 dagen voor de deur gelegen, maar ze hebben hem wel. Wat is 3 dagen als dit je droom woning/locatie is?

Als je in de buurt woont zou ik gewoon af en toe langs gaan en wanneer je ziet dat er 1 of meerdere mensen aanwezig zijn gelijk aansluiten en anders gewoon ruim van te voren.
Was ze de eerste, zo ja hoe lang heeft ze daar alleen gestaan? Ik denk dat ik enkele dagen van tevoren wel een paar keer langs rij.

• DutchChelsea
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 20:36
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:38:
[...]

En zo is het. Ik heb bij inschrijving voor nieuwbouwproject meteen werkgeversverklaringen meegestuurd, plus taxatierapport huidige woning en saldo spaarrekening genoemd. In project werden de appartementen (van 359k tot 850k) niet verloot, maar keek de verkoper naar de meest serieuze kandidaat. Wij kregen appartement van onze eerste voorkeur. Causaal verband met openheid over haalbaarheid van onze inschrijving? Misschien, zullen we nooit weten. Feit is dat er 26 inschrijvingen waren voor 18 appartementen en dat in eerste instantie 11 panden meteen werden verkocht. 15 mensen haakten dus af, geen idee of het gelukszoekers waren maar ik snap volledig dat een verkoper zo snel mogelijk zoveel mogelijk zekerheid wil hebben

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
DutchChelsea schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:45:
Causaal verband met openheid over haalbaarheid van onze inschrijving? Misschien, zullen we nooit weten.
Kom op, het saldo van je spaarrekening noemen; is dat echt nodig tegenwoordig?

Trouwens, sinds wanneer gebruiken we hier op dit forum de term 'gelukszoekers' ? Als je dat i.c.m migratie noemt......

[Voor 32% gewijzigd door RodeStabilo op 10-01-2020 16:03]

• DutchChelsea
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 20:36
RodeStabilo schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:50:
[...]

Trouwens, sinds wanneer gebruiken we hier op dit forum de term 'gelukszoekers' ? Als je dat i.c.m migratie noemt......
Ik had er, zoals gezegd, geen enkel probleem mee.
En qua gelukszoekers (in de woningmarkt): je zou ze de kost eens moeten geven. Kijk de laatste uitzending van Opgelicht! anders even terug

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

RodeStabilo schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:50:
[...]

Ik heb zelfs mensen gehad die met een mailwisseling met een Afrikaanse Prins in handen dachten geld te hebben voor een woning. Dus ik sta nergens meer van te kijken.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:10
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:12:
[...]

Ik heb zelfs mensen gehad die met een mailwisseling met een Afrikaanse Prins in handen dachten geld te hebben voor een woning. Dus ik sta nergens meer van te kijken.
Vriendin moest voor inschrijving/loting voor een nieuwbouwwoning naast alle inkomens gegevens en offerte voor financiering ook exports van alle rekeningen opsturen van de laatste twee maanden. Het gaat extreem ver vind ik en ik vond het ook niet acceptabel, maar de redenatie vanuit de verkopersclub was 'wil je meedoen in de loting of niet?'.

Heel bizar.

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:14
NiGeLaToR schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:59:
[...]

Vriendin moest voor inschrijving/loting voor een nieuwbouwwoning naast alle inkomens gegevens en offerte voor financiering ook exports van alle rekeningen opsturen van de laatste twee maanden. Het gaat extreem ver vind ik en ik vond het ook niet acceptabel, maar de redenatie vanuit de verkopersclub was 'wil je meedoen in de loting of niet?'.

Heel bizar.
PDF editor en gaan....

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

• Kupauw
Zo even een update van mij.

Ik ben afgelopen woensdag om 17:00 bij de projectontwikkelaar voor de deur gaan liggen. 2 Uur later volgde de 2e potentiële koper waar ik de nacht samen mee heb doorgebracht. De 3e koper melde zich om 7:00 op donderdag.

In de ochtend de eigenaar van het ontwikkelbureau gesproken over de procedure die 'avonds zou plaatsvinden tijdens het inschrijfmoment om 17:30. Tijdens de inschrijving mochten we per setjes van 3 naar binnen om een afspraak te maken voor aankomende dinsdagochtend. Persoonlijk een goede oplossing die ook het voordringen van andere mensen zou voorkomen.

In de loop van de dag druppelde het langzaam vol met potentiële kopers. We zijn de hele dag voorzien van koffie/thee en broodjes (ontbijt+lunch) door het bureau, dit was echt super geregeld. De mensen van het bureau hadden ook wel medelijden met ons.

om 17:30 stonden er ongeveer 30 mensen voor de deur. Na de opening hebben we ons netjes als eerste kunnen inschrijven voor aankomende dinsdag. Dinsdag zullen wij als alles meezit dan ook de handtekening kunnen zetten onder ons nieuwe koophuis!

Het lokale nieuws was ook aanwezig:
https://indebuurt.nl/hoek...ren-voor-in-de-rij~71582/

De website van het project:
https://vorm.nl/hetambacht

[Voor 9% gewijzigd door Kupauw op 31-01-2020 15:40]

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True