TV voor kantoor aan de muur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:01
Ik zoek een?
Op mijn werk zoeken we een 50-55" monitor/TV die we aan de muur kunnen hangen. Voornamelijk voor gebruik van tonen van informatie/monitoring van productiesystemen en eventueel voor wat presentaties e.d. Gemiddelde kijkafstand zal rond de 4-8 meter bedragen. Belangrijk is dat het er redelijk strak uitziet en ben daarom op zoek naar donkergrijs/zilver (voorkeur) of zwart model)

Wat is je budget?
Bij voorkeur rond de 500-800 euro, zeker niet meer dan 1000 (inclusief muurbeugel)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals gezegd voornamelijk tonen van informatie/monitoring van onze productiesystemen. Eventueel af en toe voor een presentatie of videocall.

Wat heb je zelf al gevonden?
Hoewel een computermonitor in eerste instantie ook prima leek zijn deze voor dergelijke formaten of bijna niet te krijgen of heel erg duur.
Ik kwam daarom uiteindelijk uit bij het volgende model:

pricewatch: LG 55SM8200PLA Zilver, Zwart

Andere modellen waar ik op uitkwam, maar niet direct heel blij van werd:

pricewatch: Samsung 55RU8000 Zwart
pricewatch: Samsung DC55E Zwart (evt als monitor alternatief voor tv?)

Welke vragen heb je hier nog over?
Over het algemeen denk ik dat die LG tv hierboven prima aan de verwachtingen gaat voldoen. Echter heb ik nog niet eerder iets voor deze specifieke situatie gekocht en ben daarom benieuwd of ik niet nog iets over het hoofd zie, naar specifieke specs moet kijken en of dit model daarom misschien toch wel gaat tegenvallen. Goede alternatieven waar ik wellicht nog helemaal niet aan heb gedacht zijn uiteraard ook welkom :)

Mijn dank is groot!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:27
Denk dat het belangrijkste de kijkhoek wellicht gaat zijn en de bezel (buitenrand).
Wij hebben hier Samsung tv's van 60 inch volgens mij. Maar daar is denk ik eerder naar prijs gekeken dan naar uiterlijk. Alhoewel de randen allemaal recht zijn wat wel strak over komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 14:50
Die Samsung 55RU8000 heeft een VA paneel: die zou ik proberen te vermijden. Mijn vorige TV was IPS, mijn huidige (UE40NU7120) is VA en de kijkhoeken zijn zeer beroerd: alleen recht van voren is het beeld niet vaal.

De zwartwaarden van VA zijn wel beter dan IPS maar dat zal in een goed verlicht kantoor toch niet veel verschil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:47
Voor het door jullie beoogde gebruik is de chroma subsampling, kijkhoeken en helderheid belangrijk. Verder is 55'' op een kijkafstand van 4-8 meter aan de kleine kant, met name de laatste 4 meters. Een maatje groter is voor deze afstand zeker geen overbodige luxe.

De Sony XG7096 is dan de beste koop aangezien deze tv in het prijssegment waarin jij opzoek bent de beste kijkhoeken en helderheid heeft en daarnaast chroma subsampling ook goed kan weergeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:35
Freshouttheoven schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:02:
Voor het door jullie beoogde gebruik is de chroma subsampling, kijkhoeken en helderheid belangrijk. Verder is 55'' op een kijkafstand van 4-8 meter aan de kleine kant, met name de laatste 4 meters. Een maatje groter is voor deze afstand zeker geen overbodige luxe.
Dat dus. 55" is niet aan de kleine kant voor die afstand, maar echt veel te klein. Je moet kijken naar informatie wat vaak redelijk klein in beeld komt. Of zijn de dashboards waar je naar moet kijken allemaal groot en super goed leesbaar op afstand? Ik zou naar een 70-75" model kijken. Incl simpele beugel kun je dat best doen voor € 1.000 als je een mooi prijsje kan bedingen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je over het hoofd ziet is denk ik de aansluitingen. Wat ga je gebruiken om signaal naar die TV / monitor te krijgen? HDMI? ALs ie tegen de muur aan moet moet je dan dus zorgen dat je HDMI aansluitingen dan ook bereikbaar zijn. Bij meer dan genoeg TV's wordt er verwacht dat de kabels een stukje recht naar achteren kunnen, en dat is in jouw geval niet zo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Wat vindt je van bijvoorbeeld 4 stuks kleinere monitoren? Je moet dan wel een systeem hebben die 4 monitoren ondersteunt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

The Eagle schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:27:
Wat je over het hoofd ziet is denk ik de aansluitingen. Wat ga je gebruiken om signaal naar die TV / monitor te krijgen? HDMI? ALs ie tegen de muur aan moet moet je dan dus zorgen dat je HDMI aansluitingen dan ook bereikbaar zijn. Bij meer dan genoeg TV's wordt er verwacht dat de kabels een stukje recht naar achteren kunnen, en dat is in jouw geval niet zo.
Bij welke huidige TV's is dat nog zo? Dat heb ik al jaaaaren niet meer gezien.

Verder eens met mijn voorgangers. Voor dit gebruik:
- Grote kijkhoeken
- Veel lichtopbrengst
- Groot scherm

Dus alles met een VA panel (wat voor video en films mijn voorkeur heeft in een woonkamer) mijden.

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 09-01-2020 07:51 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@JvS bij mijn OLED55C7 (2017) is het ongeveer 50/50

Naar opzij: pcmcia, 1 x usb, 3 x hdmi
Naar achter: 2 x usb, 1 x hdmi, optisch, headphone, dvb-c, dvb-s

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:01
Dank voor de reacties. Na een tijdje wikken en wegen zijn we uiteindelijk toch voor de LG zoals ik in TS heb genoemd gegaan. Deze kreeg (ook nav reviews) uiteindelijk de keus boven de Sony XG7096 die @Freshouttheoven heeft genoemd met name om het uiterlijk gezien we voldoende vertrouwen in de kijkhoeken hadden.

De aansluitingen zijn geen probleem bij deze TVs. Er zitten genoeg aan de zijkant en ook via de achterkant is wel eea te regelen. De kijkhoeken en lichtopbrengst zijn vanaf elke kant ook meer dan prima.

Enige puntje wat hier inderdaad werd geopperd is dat 55" misschien inderdaad net een maatje te klein was. 60 of misschien 65" had uiteindelijk beter gepast op deze afstand. Veel groter hoeft ook niet omdat de belangrijkste zaken en indicatoren (warnings) duidelijk zichtbaar zijn, ook op 55" wat voldoende aanleiding geeft om even ergens in te duiken wanneer noodzakelijk.

Al met al zijn we vooralsnog dik tevreden!
Pagina: 1