Automatisch wachtwoord niet opgeslagen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJunior
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-04 14:10
Mijn vader heeft een paar dagen geleden een iPad pro gekocht samen met een office 365 abonnement van 12 maanden.

Hij had nog geen Microsoft account en om office 365 te gebruiken was het nodig om er een te maken.
Tijdens het invoeren van het wachtwoord krijg je door apple een suggestie voor een "sterk wachtwoord" die zogenaamd "automatisch wordt opeslagen in je icloud sleutelhanger".

Het wachtwoord is dus niet opgeslagen maar het 365 abonnement hebben we al geregistreerd op dat account.
Kwam er pas achter nadat we probeerde in te loggen op de iPad app van Word, dat het wachtwoord nergens was opgeslagen.

Ik ging dus opnieuw proberen een account te maken om te kijken of ik mischien iets fout had gedaan tijdens de registratie waardoor het wachtwoord niet werd opgeslagen. Maar het blijkt dus geen eenmalige fout te zijn.
Elke keer als je een account wil maken bij Microsoft suggereert Apple een wachtwoord en elke keer wordt die niet opgeslagen.
Microsofts website is blijkbaar totaal niet compatibel met apples wachtwoord manager.

Die 12 maanden office (home) van 100eu zijn dus verdwenen met het account / ontoegankelijk.
Wachtwoordherstel was ook niet mogelijk.

Mijn vraag is dus:
Heeft iemand hier hetzelfde probleem gehad en/of weet iemand een oplossing hiervoor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:29
Misschien mosterd na de maaltijd, maar je hoeft toch niet te kiezen voor het sterke wachtwoord suggestie?
Je kan gewoon je eigen wachtwoord kiezen. Ik klik nooit op de suggestie want als je dan ooit op een andere computer wil inloggen kan je dat ook niet.

Geen beveiligingsvragen moeten instellen of recovery e-mail adres moeten ingeven?
Misschien eens contact opnemen met Microsoft om je account terug te krijgen?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJunior
@Malantur
Je hoeft er inderdaad niet voor te kiezen maar op dat moment leek het wel handig want hij onthoud al zijn wachtwoorden nooit en gebruikt toch alleen apple apperaten (iMac/iPad/iPhone).

En als apple beloofd dat dat wachtwoord wordt opgeslagen dan moet je dat ook kunnen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:29
Kwaad worden op Apple heeft natuurlijk ook geen zin. Ik zou mij volledig richten op het terug krijgen van je mailadres, via wachtwoordherstel of via rechtstreeks contact met Microsoft.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Sommige websites staan het simpelweg niet toe. Dan slaat Safari het wachtwoord niet op.

Mogelijk geldt dat ook voor de Office 365 portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 15:07
Waarom is wachtwoordherstel niet mogelijk?
https://support.microsoft...ow-to-reset-your-password
Zou toch moeten werken.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJunior
@Ora et Labora
Ze vragen om informatie die niet bestaat (omdat het account nieuw is en nog nooit gebruikt is)
Zoals:
recente emails
Contact personen
Oude wachtwoorden
Creditcard gegevens.
Ik heb alle informatie die ik wel heb ingevuld en dat was niet genoeg voor wachtwoordherstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:56
Je kan mogelijk via bellen naar Microsoft / Office wel verder komen. Je kan vast wel een betaalbewijs etc overhandigen dan.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Pagina: 1