prebuilt interne HDD naar nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1308224

Topicstarter
Hallo,

Binnenkort ga ik mijn prebuilt gaming PC vervangen door eentje die ik zelf in elkaar zet. Van de prebuilt PC wil ik een aantal onderdelen weer overzetten naar mijn nieuwe PC, waaronder de interne HDD.

Nu is mijn vraag, moet ik iets aan de HDD daarvoor doen? Helemaal leegmaken? Resetten naar een schone installatie van Windows 10?

Ik ben dus een beetje onzeker of er zich bepaalde problemen gaan voordoen en dat er dus vooraf wel iets met de HDD moet gebeuren vóór het installeren in mijn nieuwe PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nieuwe hardware betekent in principe nieuwe installatie van het OS.
Maar een HDD zou ik niet overzetten, anderrs dan voor pure opslag. Een SSD kost niks meer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, je zult waarschijnlijk het OS opnieuw moeten installeren omdat je nieuwe hardware hebt. Sowieso, als je nu een OEM-licentie van Windows hebt, mag je die officieel niet meenemen. ;)

Overigens kan Windows 10 redelijk overweg met drastische hardwarewijzigingen maar een schone install is wel zo comfortabel.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ik neem aan dat je een m.2 ssd in je nieuwe pc gaat zetten?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:47

Kraz

Saving the world

Zorg ervoor dat er in je nieuwe PC een SSD zit en je Windows niet meer op een HDD installeerd.

Als je na de installatie je 'oude' HDD toevoegd, moet het goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-06 19:45
En zoals eerder opgemerkt natuurlijk met een nieuwe Windows licentie, anders krijg je geheid installatieproblemen. Je vindt zo'n licentie legaal voor pakweg 22,50 Euro (dat was de prijs bij de laatste keer zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er gaat geen SSD in. Ik zit met een krap budget, dus ben echt van plan de HDD te hergebruiken. Maar kan ik dan op de oude PC Windows resetten en dan de HDD overzetten zodat Windows daarop geïnstalleerd kan worden met de installatie op de HDD of moet de HDD compleet geformatteerd worden en Windows vanaf een USB installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Laatst online: 08:17

br00ky

Moderator Harde Waren
No offence, 3 jaar geleden kwam je hier al niet meer mee weg. Eeuwig zonde van de rest van je nieuwe hardware. Een simpel SSD'tje heb je al voor 5 tientjes. Je hebt in december nog een 1080 gescoord. Dit moet er ook nog wel af kunnen ;).

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 07-01-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Anoniem: 1308224 Ik zou gewoon een backup maken en dan testen. Wellicht dat een reset al voldoende is, anders moet je inderdaad de C: formatteren tijdens het installeren van een nieuwe Windows.

Inderdaad zonde dat je nu geen SSD kunt krijgen maar dan hou je nog wat te wensen over. Ik heb helaas niks liggen voor je.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:23:
[...]

No offence, 3 jaar geleden kwam je hier al niet meer mee weg. Eeuwig zonde van de rest van je nieuwe hardware. Een simpel SSD'tje heb je al voor 5 tientjes. Je hebt in december nog een 1080 gescoord. Dit moet er ook nog wel af kunnen ;).
Die GTX 1080 heb ik al een jaar en heb dus onlangs weer nieuwe componenten moeten kopen om het een beetje beter af te stemmen :P

Maar ik zie zelf niet echt wat aan een SSD voordeliger is naast de snellere laadtijden, dus om daar nou ook in te gaan investeren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 1308224 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:28:
[...]

Maar ik zie zelf niet echt wat aan een SSD voordeliger is naast de snellere laadtijden, dus om daar nou ook in te gaan investeren. :/
Oei, daar zal je dan echt van versteld staan hoeveel sneller een SSD je hele systeem maakt. Dat is echt een verschil van dag en nacht. :o

Ik wil al sinds de Vertex 2 geen systeem meer zonder SSD. Bizar dat er nog systemen met HDD verkocht worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 07-01-2020 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat inderdaad. Een 400 euro laptop met SSD voelt soepeler dan jouw dikke game pc, maar je moet het helemaal zelf weten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:29:
[...]

Oei, daar zal je dan echt van versteld staan hoeveel sneller een SSD je hele systeem maakt. Dat is echt een verschil van dag en nacht. :o
Ik heb een laptop met SSD, maar moet zeggen, ik hecht dan toch meer waarde aan goedkopere schrijven en meer opslag dan duurdere met minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 1308224 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:30:
[...]

Ik heb een laptop met SSD, maar moet zeggen, ik hecht dan toch meer waarde aan goedkopere schrijven en meer opslag dan duurdere met minder ;)
Stop daar maar eens een HDD in dan :X
Of jij hebt echt engelengeduld... Ik niet! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Anoniem: 1308224 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:30:
[...]

Die HDD houd je natuurlijk als secundaire schijf voor data, dat lijkt me duidelijk. Die SSD is voor je OS en games. Dan heb je best of both worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:33:
[...]

Die HDD houd je natuurlijk als secundaire schijf voor data, dat lijkt me duidelijk. Die SSD is voor je OS en games. Dan heb je best of both worlds.
Maar dan moet ik alsnog een SSD kopen van minimaal 240 GB wat al de prijs is voor 1 TB HDD. Heb echt genoeg aan de HDD die ik nu wil overzetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Prima, (y). We zien je over een week wel in CAA voor advies voor een SSD ;).

/edit: ik weet niet welke games je speelt, maar ook voor spawnen in MP games heeft het een significant voordeel. Just so you know.

[ Voor 46% gewijzigd door br00ky op 07-01-2020 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:36:
Prima, (y). We zien je over een week wel in CAA voor advies voor een SSD ;).

/edit: ik weet niet welke games je speelt, maar ook voor spawnen in MP games heeft het een significant voordeel. Just so you know.
Ben meer een SP speler, maar het is niet dat ik geen SSD wil, maar heb daar nu niet echt het budget voor, maar wellicht in de toekomst weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Scheelt je wel weer je OS herinstalleren, want dat moet dan sowieso... Maar goed, ik ga je blijkbaar niet overtuigen. Veel plezier, je hebt verder vast een puik systeem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:43:
Scheelt je wel weer je OS herinstalleren, want dat moet dan sowieso... Maar goed, ik ga je blijkbaar niet overtuigen. Veel plezier, je hebt verder vast een puik systeem :).
Je hebt me wel overtuigd dat het veel beter is dan een HDD en dat het ook wel wat toegevoegde waarde zal hebben ;)
Pagina: 1