Geluiden toevoegen aan map 'sounds' op iMac t.b.v. mail

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil graag extra geluiden toevoegen aan mijn iMac. Het klinkt kinderachtig, maar ik vind het leuk om een ander geluid, of andere geluiden, te kunnen gebruiken bij bijv. binnenkomende mail.
Nu weet ik dat deze geluiden als 'aiff' staan opgeslagen in de map 'sounds' onder 'bibliotheek' en 'systeem', daar zie je ook de bekende standaard geluiden in staan, maar ik heb geen toegang tot deze map. Ik kan wel een 'aiff' bestand selecteren en uit de map slepen, maar ik kan niets IN de map slepen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat WEL voor elkaar krijg?

Mijn bevoegdheden aanpassen lukt mij ook niet, ondanks het feit dat ik de enige gebruiker van de iMac ben :-((

HULP wordt zeer gewaardeerd! THANKS!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Die mappen worden afgeschermd voor de gebruiker, dus ook de administrator, om mogelijke schade te voorkomen. Je kan de bestanden er vast heen kopiëren via de commandline door het kopieer commando als root uit te voeren, de root gebruiker mag alles in een Unix systeem zoals macOS en Linux.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn late reactie ;(
Oké, dat kan ik wel begrijpen.... maar HOE doe ik dat dan??
Kun je e.e.a. misschien stap-voor-stap uitleggen??
Dank je wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Simpelweg door de commandline te gebruiken en voor elke commando ''sudo'' te zetten :-)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Tux... voor jou is dat wellicht logisch en simpel... maar voor mij helaas niet :(
Iets meer uitleg zou bijzonder wenselijk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:15
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:40:
Sorry Tux... voor jou is dat wellicht logisch en simpel... maar voor mij helaas niet :(
Iets meer uitleg zou bijzonder wenselijk zijn ;)
iets meer informatie over de gebruikte versie van MacOS is ook wel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, wist niet dat dat van belang was.
Het betreft een iMac uit 2019 met MacOS Catalina 10.15.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:46:
Sorry, wist niet dat dat van belang was.
Het betreft een iMac uit 2019 met MacOS Catalina 10.15.2
Op zich wel belangrijk want om toegang tot systeembestanden te krijgen is zgn. root-toegang nodig. Met elke nieuwe versie van MacOS wordt het steeds moeilijker om dit voor elkaar te krijgen. Apple heeft liever niet dat gebruikers hierin gaan zitten ‘rotzooien’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké... begrijp ik.
Hoop toch dat er hier iemand is die mij stap-voor-stap kan uitleggen wat ik moet doen om dit tóch voor elkaar te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
voor zover mij bekend is root toegang onmogelijk met Catalina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

vj_slof schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:56:
voor zover mij bekend is root toegang onmogelijk met Catalina.
Heh? Je kunt toch gewoon naar je terminal gaan en 'sudo su' typen, dan ben je toch ingelogd als 'superuser' aka root.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
Knetterhard schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:27:
[...]

Heh? Je kunt toch gewoon naar je terminal gaan en 'sudo su' typen, dan ben je toch ingelogd als 'superuser' aka root.
Nee niet meer sinds Catalina.

Er is nog wel een omweg maar dan alleen op een niet geconfigueerde MacOS Catalina. Dus nieuw uit de doos voordat de eerste setup stappen uitgevoerd zijn is het nog mogelijk om een root-account aan te maken. Maar ik denk niet dat TS hiermee geholpen is en gezien de vraagstelling hier het ook een beetje te complex is.

Maar voor de mensen die het willen proberen:
https://derflounder.wordp...atalinas-setup-assistant/

[ Voor 12% gewijzigd door vj_slof op 22-01-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké mensen. Lijkt mij duidelijk.... Ik ben bang dat ik mij maar neer moet leggen bij de standaard geluiden die Apple mij levert op de iMac :( Heel jammer, maar bedankt voor jullie antwoorden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iram Le
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-04-2021
Als je de mail van mac os gebruikt dan kun je de voorkeuren van mail wel een andere geluid instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Iram, je bedoelt dat ik uit de standaard aangeleverde geluiden een keuze kan maken? Ja, dat snap ik, maar ik zou graag een aantal eigen .aiff geluiden aan deze standaard lijst toevoegen. Dat lijkt helaas niet mogelijk te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Misschien kan je hier wat mee (geheel op eigen risico en zeker niet door mij uitgetest!!)
https://www.lifewire.com/change-sounds-os-x-mail-1172742

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Montana schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:36:
Misschien kan je hier wat mee (geheel op eigen risico en zeker niet door mij uitgetest!!)
https://www.lifewire.com/change-sounds-os-x-mail-1172742
Deze uitleg is alleen voor de geluiden bij 'verzenden' en 'no mail'. Volgens mij moet je dan deze hebben voor binnenkomende mail: https://www.lifewire.com/change-new-email-sound-os-x-1172787
(Maar daar staat geen 'custom' optie bij...)

En deze uitleg? https://discussions.apple.com/thread/250742487

Let op de locatie van de 'Library'. macOS kent er 3: user/library, HD/library en system/library (uit mn hoofd)
Je moet dus user/library hebben en niet systeem. Finder > Go > Go to folder > '~/Library'

[ Voor 34% gewijzigd door kaassouffle op 23-01-2020 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Lukt het ook niet via de rootuser?

Die moet je wel activeren... even googelen. Al is SIP dan nog syeeds actief, ik weet even niet uit mn hoofd of de map waar je de audiobestanden in wil zetten een SIP beveiligde map is. ik vermoed van wel, gezien het nu ook miet lukt, maar is wellicht een poging waard.

SIP is uiteindelijk ook uit te schakelen via terminal, maar dat is niet bepaald aan te raden als je niet weet waar je mee bezig bent.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1