• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Sinds een tijdje zie ik steeds meer vlekken op onze UE40H6700SLXXN. In het begin was dit een donkere vlek, nu zie ik duidelijk "punten" zitten, allemaal op dezelfde afstand van elkaar. Ook beginnen er lichtere vlekken tevoorschijn te komen. De tv is in juni 2015 aangeschaft, dus de garantie is natuurlijk verlopen, maar een tv moet toch langer dan 4,5 jaar meegaan lijkt me!

Repareren is niet echt een optie, aangezien dit vele malen duurder zal zijn dan wat de tv nog waard is.

Ik ben een zoektocht gestart naar een opvolger, maar dit vat me toch wel tegen zeg! We kijken tv via een KPN kastje, dus het menu etc van de tv wordt dan niet echt gebruikt.

De laatste tijd ben ik steeds meer afgestapt van Samsung, de kwaliteit alt me vies tegen en de service is ronduit belabberd! Wasmachine kapot (4 Jaar), telefoons die na 1,5 jaar al afgeschreven zijn en nu de tv die het na 4 jaar voor gezien houdt.

Welk merkt maakt nu echt nog kwaliteit tv's? Ik zit toch te kijken naar Philips, maar is dat nog wel het merk van weleer.....

• pilskes
  • Niet online
Toevallig dat we ons opeens beseften dat we extra garantie hadden bijgekocht: 5 jaar all risk! Eens kijken wat ze hier mee kunnen doen.

Als het aan mij ligt geven ze een hele dikke korting op een nieuw toestel, maar dan zit ik nog steeds met het vraagstuk welk merk/model! Ik kan geen echte lijn vinden in de reviews van verschillende merken, lijkt wel of het gewoon erg persoonlijk is welke tv iemand fijn/mooi vindt.

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Het is cliché om zeggen, maar een dosis geluk kan ook geen kwaad. Hier een Qled van Samsung die 3j oud is (ok, niet heel oud, maar heeft wel al goed dienst gedaan) en nog geen enkel probleem mee gehad. De wasmachine van Samsung daarentegen is nu 5j, en al 2x defect geweest. Veel problemen gehad met Philips toestellen een jaar of 4 terug, maar nu een led hangen gedurende iets meer dan een jaar in de slaapkamer en geen enkel probleem. Voor in de leefruimte dan maar een oled van Philips gekocht. De meeste tv’s worden tegenwoordig in Polen geassembleerd. Of er echt veel kwaliteitsverschil bestaat tussen merken onderling dat betwijfel ik echt. Vooral zien naar wat je persoonlijke voorkeur wegdraagt...

• pilskes
  • Niet online
Vandaag al een telefoontje van de Expert: de tv is economisch afgeschreven. Het scherm moest vervangen worden en dat is duurder dan de aanschafwaarde destijds!

We krijgen dus nog 50% van de aankoopwaarde terug, bij aanschaf van een ander toestel. Eindelijk heeft die garantie een keer nut!

Nu maar gaan zoeken naar een opvolger. Ik ben natuurlijk al even aan het rondkijken, maar er springt niet echt iets uit. Een Samsung Qled lijkt me wel iets, maar dan alleen puur voor het beeld. Ik lees ook dat Samsung een nieuw soort afstandsbediening heeft met stembesturing waar niet iedereen positief over is.

Philips schijn tegenwoordig meer een Chinees product te zijn en niet meer de kwalitatieve topper van weleer.
LG trekt me niet, geen idee waarom.... misschien is dit wel de topper die ik zoek!

• stevenleemans
Welk bedrag krijg je terug? En wat wil je opleggen? Welk formaat?

Ik heb 2 Philips toestellen (een LCD en een OLeD) en heel tevreden tot nu toe. Samsung q-led ervoor was ook top, maar natuurlijk is oled nog mooier...

• pilskes
  • Niet online
Vanochtend naar de Expert geweest om het 1 en ander te vragen en wat verdere uitleg te krijgen over de verschillen tussen diverse tv's.

Uiteindelijk is het de pricewatch: Samsung QLED QE49Q67R Zilver geworden. Eigenlijk een maat groter dan ik wilde, maar het prijsverschil was nihil met de 43 inch variant

Aangezien onze dochter (en ik ook!) af en toe nog op de Playstation1 spelen, ben ik op zoek naar een manier waarmee we deze aan kunnen sluiten op de tv. De vorige had nog een scartaansluiting, deze alleen nog maar HDMI. Er gingen 3 tulpstekker naar een scartstekker en die zat in de tv. Is daar een andere oplossing voor?
Ook voor de dvdspeler zonder HDMI zoek ik nog een oplossing...

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 13:01
Google tulp naar hdmi en je krijgt genoeg opties voor converters. Kosten weinig en voldoet prima voor de ps1 en dvd speler.

Ps ik weet niet of je nu zo een nieuwe afstandsbediening er bij hebt met weinig knoppen? Maar een ouwerwetse Samsung afstandsbediening werkt ook prima. Ik gebruik de afstandsbediening van mijn vorige F7000 nu op mijn Q9FN. Werkt perfect en die koop je ook voor 2 tientjes origineel of namaak via ali voor nog veel minder.
Bijvoorbeeld typenummer AA59-00743A.

[ Voor 60% gewijzigd door Arjant2 op 21-01-2020 19:21 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kwestie van geluk? Geen idee mijn Samsung tv's hebben allemaal ongeveer 9 jaar dienst gedaan. De CRT weggedaan omdat ik wel eens LCD wilde.

Jaren lang Samsung telefoons gehad etc. Denk dat je gewoon pech hebt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Arjant2
Idem hier. Ben aan mijn 3e Samsung tv en nog nooit problemen.
Je zal ook mensen tegenkomen die alleen maar pech hebben. Maar dat zal je bij andere merken idem hebben.

• stevenleemans
Hehe, niet anders dan problemen met Samsung en als nieuwe tv gekocht: een Samsung 🤦🏻‍♂️.

Veel plezier ermee anyway.

• pilskes
  • Niet online
Arjant2 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:16:
Google tulp naar hdmi en je krijgt genoeg opties voor converters. Kosten weinig en voldoet prima voor de ps1 en dvd speler.

Ps ik weet niet of je nu zo een nieuwe afstandsbediening er bij hebt met weinig knoppen? Maar een ouwerwetse Samsung afstandsbediening werkt ook prima. Ik gebruik de afstandsbediening van mijn vorige F7000 nu op mijn Q9FN. Werkt perfect en die koop je ook voor 2 tientjes origineel of namaak via ali voor nog veel minder.
Bijvoorbeeld typenummer AA59-00743A.
Thanks! Die converter moet de oplossing dan zijn!

Ik heb inderdaad zo'n nieuwe afstandsbediening, kan niet zeggen dat ik het geweldig vind! Gelukkig gebruik ik eigenlijk alleen maar die van de KPN decoder.

• Arjant2
Ik kon ook niet wennen aan die nieuwe afstandsbediening. Voor letterlijk een paar euro heb je dat type hierboven bij ali. Heb er zelf ook nog 1 extra liggen. Altijd handig zeker voor die paar euro.

• pilskes
  • Niet online
Waar gebruik je die dan nog voor? Ik moest de originele van de kapotte tv echt zoeken, want hier is het alleen nog maar de KPN afstandsbediening die we gebruiken

• Arjant2
pilskes schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:59:
Waar gebruik je die dan nog voor? Ik moest de originele van de kapotte tv echt zoeken, want hier is het alleen nog maar de KPN afstandsbediening die we gebruiken
Alles eigenlijk. Ik gebruik ci+ en ook mijn shield bedien ik daarmee.
Daarnaast oa netflix en videoland via de apps op de tv.
Pagina: 1